رفتن به محتوای اصلی

تعرض جنسی وکیل بند تیپ ۲ زندان تهران بزرگ به زندانیان
17.08.2021 - 09:53

به نقل از ؛ کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام به نقل از یک منبع مطلع، وضعیت تیپ ۲ در زندان تهران بزرگ بحرانی و فاجعه بار است، همچنین وجود وکیل بند بنام پیمان صمدی که به اذیت و آزار زندانیان پرداخته و بخصوص زندانیان کم سن و سال را مورد تعرض جنسی قرار می دهد موجب آزار زندانیان است.

بر اساس گزارش این منبع، هم اکنون دو سالن ۹ و ۱۰ زندانیان سیاسی در تیپ ۲ زندان تهران بزرگ به یک سالن تبدیل شده و همه زندانیان را به سالن ۹ منتقل کرده اند.

این منبع می افزاید: «شبها حرکت موشها روی سقف زندانیان را بیدار می کند و وجود ساس موجب شکنجه شبانه زندانیان است. نور اتاقها کم است. تهویه به سختی انجام می شود چرا که چیلر کولر سالن فقط با یک موتور کار می کند. تیپ ۲ به نسبت تیپ های دیگر قدیمی تر ساخته شده و مشکلات زیر ساختی دارد. زندانیان جهت حل حداقل مشکلات باید با هزینه خود اقدام کرده و کمبودها را تامین و حل کنند.»

این منبع از فردی به نام پیمان صمدی صحبت کرده و می گوید: «او پیش از این در سپاه بوده و بدلیل موضوعات مالی دستگیر شده و می گوید که پدرش عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است و به این دلیل در زندان تحت حمایت رئیس زندان قرار دارد. وی از زندانیان کم سن و سال و بی تجربه سوءاستفاده جنسی می کند.»

وی می افزاید: « یکی از وکیل بندها که او هم از زندانیان مالی است، از او شکایت کرده ولی شکایتش به نتیجه نرسیده و هنوز پیمان صمدی را از کار برنداشته اند.»

شایان ذکر است زندانی سیاسی حسین قشقایی روز پنجشنبه ۲۱ مرداد در یک افشاگری که در توییتر خود منتشر کرده است از آزار و اذیت جنسی زندانیان سیاسی یکی از بندهای زندان تهران بزرگ توسط وکیل بند بنام پیمان صمدی پرده برداشت. بدنبال این افشاگری رئیس سازمان زندانها، محمدمهدی حاج محمدی، وعده داد که موضوع آزار جنسی را پیگیری خواهد کرد. گزارشات همچنین حاکی از شکایت پیمان صمدی از حسین قشقایی پس از انتشار این افشاگری و احضار او به زندان پیش از پایان مهلت مرخصی اش می باشد.

برغم این افشاگری و شکایات متعدد پیمان صمدی همچنان به کار خود ادامه می دهد. همچنین حسین قشقایی در گزارش خود پیرامون تیپ ۲ زندان تهران بزرگ نوشته بود:

«زندانی های سیاسی زندان تهران بزرگ سال گذشته با وعده تفکیک جرائم از تیپ۵که محل نگهداری زندانیان مالیه،بهترین تیپ زندانه و امکانات فراوانی داره به تیپ۲که پر از حشرات موذی،موش،آلودگی های زیاد و امکانات بسیار محدوده منتقل شدن و هنوزم زندانیان جرائم مختلف رو بینشون نگهداری میکنن.

 سال گذشته با وعده تفکیک جرائم از تیپ۵که محل نگهداری زندانیان مالیه،بهترین تیپ زندانه و امکانات فراوانی داره به تیپ۲که پر از حشرات موذی،موش،آلودگی های زیاد و امکانات بسیار محدوده منتقل شدن و هنوزم زندانیان جرائم مختلف رو بینشون نگهداری میکنن.

غیر آشامیدنی بودن آب زندان،فراوانی حشرات موذی که مانع استراحت شبانه میشه،فراوانی موش و فضله هاش داخل اتاق ها و راه روها،کیفیت افتضاح و غیر قابل خوردن بودن غذای زندان و مشکلات مالی شدید به اندازه کافی ماروعذاب میده واقعا نیازی به وجود این موجودها(پیمان صمدی) برای آزار چندین برابر ما هست؟»

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
برگرفته از:
نه به زندان - نه به اعدام
سایت جوانه ها

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.