رفتن به محتوای اصلی

زندانی سیاسی آتنا دائمی همزبان با پیام به اعتصاب غذای خود پایان داد
17.08.2021 - 14:04

به نقل از ؛کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، ۲۶مرداد۱۴۰۰، زندانی سیاسی آتنا دائمی همزمان با انتشار پیامی از وضعیت بسیار بد و نقض قوانین حقوق بشری در زندان لاکان رشت اعلام کرد که به اعتصاب غذای خود پایان داده است.

زندانی سیاسی آتنا دائمی که از روز پنجشنبه ۲۱ مرداد در اعتراض به قطعی مکرر تلفن های زندان و وضعیت اسفبار زندان لاکان رشت دست به اعتصاب زده بود، پس از برقراری تلفن زندان و آزادی شماری از زندانیانی که بخاطر عدم حضور ۴ هفته ای رئیس زندان آزادیشان به تعویق افتاده بود، به اعتصاب خود پایان داد.

زندانی سیاسی آتنا دائمی در پیام خود از زندان به وضعیت زندان زنان لاکان رشت اشاره کرده و از جمله نوشته است: « پنج ماه است در تبعید گاه زن ستیز رشت زندانی هستم جایی که در قیاس با زندان مردان همین استان، پر است از تبعیض، اینجا جایی است همچون سایر نقاط ایران که فقط اجبار و ظلم و بی عدالتی و خفقان حاکم است.»

در پیام زندانی سیاسی آتنا دائمی آمده است: « اینجا هم همچون سایر زندانها زندانیان ویترین نمایشگاه دروغهای حاکمند. بی آنکه حتی از کمترین مزایا برخودار باشند. حتی حق پیگیری به موقع پرونده هایشان. این است عدالت و حقوق بشر جمهوری اسلامی که بجای آسیب شناسی و جلوگیری از وقوع و تکرار جرم فقط در پی بازتولید جرم و صدور احکام ناعادلانه و غیرانسانی و بهره کشی و شکنجه زندانیان و سپس سواستفاده تبلیغاتی از آنان و حتی زندانیان سیاسی به نفع دستگاه دیکتاتوری است.»

آتنا دائمی در پیام خود اشاره کرده است:‌

«پیشتر نیز بارها از دردهای زندانیان جرائم عمومی گفته ام ولی محکوم به حبس مجدد گشتم. اینبار نیز غرضم از اعتصاب غذا با وجود تهدید های مکرر جلب افکار مردم به واقعیات پشت میله های زندان بود . مردمی که آنقدر از اخبار بد و ناگوار این روزها در عذابند که ممکن است دلخوش شوند به دروغها و تبلیغات رسانه گوبلزی جمهوری اسلامی. اما واقعیت همچنان فقط حکایت از درد دارد.»

در پیام زندانی سیاسی آتنا دائمی ضمن اشاره به برخی زندانیان سیاسی قدیمی و مقاوم آمده است: « چرا عزیزانی چون سعید ماسوری با ۲۲ سال حبس و حمزه سواری با ۱۶ سال حبس، زینب جلالیان با ۱۴ سال حبس و مریم اکبری منفرد با ۱۲ سال حبس همچنان بدون حتی یک روز مرخصی در زندانند؟»

این زندانی سیاسی مقاوم درپیام خود به دادگاههای بین المللی برای عناصر حکومت که در قتلهای دهه شصت دست داشته اند( اشاره به دادگاه حمید نوری) اشاره کرده و گفته است: «بااینکه هم اکنون بدلیل بخشی از جنایتهایشان و کشتار دهه ۶۰ در دادگاههای بین المللی در حال محاکمه هستند باز مضحکانه مدعی عدالت حقوق بشرند. مردم شاهدند که قانون نویسان خود بزرگترین ناقضان قوانین داخلی و بین المللی اند. مفسدین و اول اختلاس گران حال داعیه دار برخورد با فسادند. قاتلان بزرگ در پی قصاص مجرمین به قتلند. مافیای مواد مخدر مدعی مبارزه با آن است و جاسوس پروران مدعی برخورد با جاسوسان و غیره و غیره».

آتنا دائمی خطاب به مردم ایران تاکید کرد: «مدتی است ضمن جابجایی پست و مقامی سران حاکمیت همزمان با سرکوب و ایجاد خفقان در جامعه صحبت از زندانیان و اعطای عفو و مرخصی و آزادی مشروطهای دروغین به اوج خود رسیده. مردم ایران می بینند که بزرگترین دشمنان انسانیت به وقت نیاز بر انسان سجده میکنند».

متن کامل پیام زندانی سیاسی آتنا دائمی از زندان لاکان رشت:

پنج ماه است در تبعید گاه زن ستیز رشت زندانی هستم جایی که در قیاس با زندان مردان همین استان پر است از تبعیض اینجا جایی است همچون سایر نقاط ایران که فقط اجبار و ظلم و بی عدالتی و خفقان حاکم است.

در اینجا حتی ترک سیگار اجباری است. با وجود اجبار به برگزاری مراسم ها و کلاسهای مذهبی حتی دروغ گفتن هم اجباری است.
برای مثال زندانیان ساعتها در ازای سالانه حداکثر یک میلیون تومان حقوق و بیست دقیقه تلفنی که کابلهایش مدام به سرقت می رود فرشهای تمام ابریشم ۸ میلیارد تومانی می بافند ولی از آنها می خواهند که در مقابل دروبین بگویند آنقدر درآمد دارند که خرج خانواده هم می دهند.

اینجا هم همچون سایر زندانها زندانیان ویترین نمایشگاه دروغهای حاکمند. بی آنکه حتی از کمترین مزایا برخودار باشند. حتی حق پیگیری به موقع پرونده هایشان. این است عدالت و حقوق بشر جمهوری اسلامی که بجای آسیب شناسی و جلوگیری از وقوع و تکرار جرم فقط در پی بازتولید جرم و صدور احکام ناعادلانه و غیرانسانی و بهره کشی و شکنجه زندانیان و سپس سواستفاده تبلیغاتی از آنان و حتی زندانیان سیاسی به نفع دستگاه دیکتاتوری است.

پیشتر نیز بارها از دردهای زندانیان جرائم عمومی گفته ام ولی محکوم به حبس مجدد گشتم. اینبار نیز غرضم از اعتصاب غذا با وجود تهدید های مکرر جلب افکار مردم به واقعیات پشت میله های زندان بود . مردمی که آنقدر از اخبار بد و ناگوار این روزها در عذابند که ممکن است دلخوش شوند به دروغها و تبلیغات رسانه گوبلزی جمهوری اسلامی. اما واقعیت همچنان فقط حکایت از درد دارد.

مدتی است ضمن جابجایی پست و مقامی سران حاکمیت همزمان با سرکوب و ایجاد خفقان در جامعه صحبت از زندانیان و اعطای عفو و مرخصی و آزادی مشروطهای دروغین به اوج خود رسیده. اما جای سوال دارد که با اینهمه رافت اسلامی و نقاب انسان دوستی چرا عزیزانی چون سعید ماسوری با ۲۲ سال حبس و حمزه سواری با ۱۶ سال حبس ، زینب جلالیان با ۱۴ سال حبس و مریم اکبری منفرد با ۱۲ سال حبس همچنان بدون حتی یک روز مرخصی در زندانند.

البته که اینان جز دروغ هیچ نمی دانند و بااینکه هم اکنون بدلیل بخشی از جنایتهایشان و کشتار دهه ۶۰ در دادگاههای بین المللی در حال محاکمه هستند باز مضحکانه مدعی عدالت حقوق بشرند. مردم شاهدند که قانون نویسان خود بزرگترین ناقضان قوانین داخلی و بین المللی اند. مفسدین و اول اختلاس گران حال داعیه دار برخورد با فسادند. قاتلان بزرگ در پی قصاص مجرمین به قتلند. مافیای مواد مخدر مدعی مبارزه با آن است و جاسوس پروران مدعی برخورد با جاسوسان و غیره و غیره. مردم ایران می بینند که بزرگترین دشمنان انسانیت به وقت نیاز بر انسان سجده میکنند.

درباره زندانی سیاسی آتنا دائمی:

آتنا دائمی ۳۲ ساله از آذرماه ۹۵ بدون حتی یک روز مرخصی در زندان اوین محبوس بوده و روز سه شنبه شب ۲۶ اسفندماه۹۹، در آستانه سال نو بصورت ناگهانی از زندان اوین به زندان لاکان رشت تبعید شد.

آتنا دائمی در سال ۹۳ به اتهام «تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به خامنه‌ای، توهین به خمینی و اختفای ادله جرم» به ۱۴ سال زندان محکوم شد. وی پس از ۱۶ ماه بازداشت به قید وثیقه آزاد شد.

سپس حکم وی به ۷ سال تقلیل یافت.

در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران بر اساس حکم قضات قمی‌زاده و حوزوان برای چهار فعال مدنی، حکم این فعال مدنی به ۷ سال تقلیل یافت. وی در تیر ماه ۹۹ در حالی که در زندان محبوس بود به ۲ سال زندان اضافه بر حکم قبلی و ۷۴ ضربه شلاق به اتهام «تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم زندان» محکوم شد.

آتنا دائمی روز سه شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۹ از زندان اوین به زندان لاکان رشت تبعید گردید.

حسین دائمی پدر زندانی سیاسی آتنا دائمی روز ۸اردیبهشت ۱۴۰۰ از نگرانی درمورد ابتلای دخترش به کرونا نوشته بود. با اینحال این جوان زندانی سیاسی در حالیکه باید در این شرایط کرونایی آزاد شود و یا به مرخصی فرستاده شود اما همچنان در معرض ابتلا به ویروس کرونا در تبعید ماند.

آتنا دائمی پیشتر نیز در ۱۵تیر۹۹، پس از دریافت حکم جدید دو سال حبس و ۷۴ضربه شلاق در پیامی از زندان گفت: «من امروز آزادم چون آزادی به آن طرف میله‌ها بودن نیست و هریک حکم جدید یعنی تایید آزادی من، من تا آخرش هستم تا زنده‌ام».

زندانی سیاسی آتنا دائمی در پاسخ به خواسته جمهوری اسلامی در خصوص نوشتن درخواست طلب عفو در پیامی از جمله نوشت: «…من آزادی بی قید و شرط را حق زندانیان سیاسی میدانم، نه تنها هرگز بابت آزادی خواهی طلب عفو از شب نهادان زمانه نخواهم کرد بلکه مصمم تر از قبل به راهم ادامه خواهم داد این شما هستید که باید از مردم طلب عفو و بخشش کنید…»

زندانی سیاسی آتنا دائمی روز ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ در اعتراض به وضعیت زندان لاکان رشت و بخصوص قطع تماسها دست به اعتصاب غذا زده و روز سه شنبه ۲۶مرداد، پس از برقراری تلفن زندان و آزادی شماری از زندانیانی که بخاطر عدم حضور ۴ هفته ای رئیس زندان آزادیشان به تعویق افتاده بود، به اعتصاب خود پایان داد.

در تاریخ ۱۲تیر ۹۹ عفو بین الملل یک بیانیه اقدام فوری برای آزادی آتنا دائمی فعال مخالف مجازات اعدام ، منتشر کرد و ضمن آن اعلام کرد آتنا دائمی نمونه ای تلخ از سرکوب است و باید آزاد شود.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید:

https://t.me/NoToPrisonNoToExecutio

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
برگرفته از:
نه به زندان - نه به اعدام
سایت جوانه ها

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.