رفتن به محتوای اصلی

نقض حقوق بشر در ۲۴ساعت گذشته درایران
22.08.2021 - 21:35

سرخط اخبار نقض حقوق بشر در ایران یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ توسط کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام گرد آوری شده و به اطلاع خوانندگان می‌رسد:

کهنوج– شامگاه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰، تعقیب و گریز و تیراندازی مستقیم ماموران آگاهی کهنوج به سمت یک خودروی سوختبر منجر به واژگونی و آتش گرفتن این خودرو شد. متاسفانه در این سانحه یک کودک ۱۰ ساله که در خودرو گیرکرده بود دچار حریق شده و جان سپرد. این کودک پیمان نام داشته است.

بوکان– روز سه شنبه ۲۶ مرداد یک فعال سیاسی بنام شورش خضرزاده ۴۲ ساله و اهل بوکان به طرز مشکوکی جان سپرده است.

اشنویه – روز شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰، عبید انوری، جلال قادرزادە و ریبوار چارکداری، سه شهروند بازداشتی اهل شهرستان اشنویه، از یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه به زندان اشنویه منتقل شدند.

تهران – مریم ابراهیم وند، کارگردان، تهیه‌کننده سینما و زندانی سابق صبح امروز یکشنبه ۳۱ مردادماه توسط نیروهای امنیتی در مقابل ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. خانم ابراهیم وند در تاریخ ۱۱ خردادماه امسال پس از حضور در دادسرای فرهنگ و رسانه از آزادی خود مطلع شده بود.

قزوین– رضا بهروزی، شهروند ساکن قزوین، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. آقای بهروزی پیشتر با انتشار ویدئوهایی در صفحه شخصی خود از عملکرد خامنه ای انتقاد کرده بود.

اوین– پیام شکیبا، زندانی سیاسی سابق روز شنبه ۳۰ مردادماه طی ابلاغیه‌ای به شعبه ۶ بازپرسی دادسرای اوین احضار شد. از آقای شکیبا خواسته شده است تا جهت ارائه دفاع آخر در این شعبه حاضر شود. وی در تاریخ ۲۴ خردادماه توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و در تاریخ ۱۳ تیرماه با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

اشنویه– روز شنبه ۳۰ مردادماه، فرهاد معروفی شهروند بازداشتی اهل شهرستان اشنویه، از یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی درارومیه به زندان اشنویه منتقل شد. آقای معروفی روز دوشنبه ۱۱ مرداد امسال توسط نیروهای امنیتی در اشنویه بازداشت و سپس به ارومیه منتقل شده بود.

پیرانشهر – بهاءالدین مصطفی‌نژاد شهروند بازداشتی اهل پیرانشهر، به یکی از بازداشتگاه های امنیتی در ارومیه منتقل شد.آقای مصطفی‌نژاد روز شنبه ۱۶ مردادماه، توسط نیروهای امنیتی در پیرانشهر بازداشت شده بود.

تهران – ۲ متهم در تهران از بابت اتهام قتل در دو پرونده جداگانه، به ترتیب توسط شعبه دوم و هفتم دادگاه کیفری یک این استان به اعدام محکوم شدند.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
برگرفته از:
نه به زندان - نه به اعدام
سایت جوانه ها

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.