رفتن به محتوای اصلی

در زندان تهران بزرگ اگراعتراض کنی با پرونده جدید مواجه میشوی!
23.08.2021 - 19:01

Missing media item.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، زندانی سیاسی اکبر باقری، طی دوماه گذشته بارها در زندان تهران بزرگ احضار شده و به وی گفته شده که پرونده ای بر علیه وی به دلیل اعتراض به مشکلات گشوده شده است.

مسئولان زندان به این زندانی سیاسی گفته اند که پس از ماه محرم، دادگاهی جهت رسیدگی به پرونده جدید وی برگزار خواهد شد.

آخرین مورد اعتراض اکبر باقری و سایر زندانیان سیاسی در زندان تهران بزرگ در ارتباط با شرایط فاضلاب زندان بوده است؛ طی هفته اخیر فاضلاب تیپ ۲ زندان تهران بزرگ بالا زده و شرایط بسیار غیربهداشتی برای زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان آبان محبوس در این تیپ بوجود آورده است.

بر اساس همین گزارش، وضعیت خیلی بحرانی است؛ گنداب، کف سالن زندانیان سیاسی را گرفته و فضای غیربهداشتی و آلوده ای در این شرایط شیوع کرونا بوجود آورده است.

زندانی سیاسی اکبر باقری به این شرایط اعتراض کرده اما رئیس زندان در پاسخ اعتراض، به وی گفته است تو چرا همیشه اولین کسی هست که اعتراض میکنی و وی را به دادگاهی شدن تهدید کرده است.

زندانی سیاسی اکبر باقری هم اکنون در زندان تهران بزرگ محبوس است. وی با وجود گذشت بیش از سه سال و نیم از زمان بازداشت، در زندانهای اوین و تهران بزرگ با بیماریهای مختلف درگیر بوده و حتی یک روز هم از حق مرخصی استعلاجی برخوردار نبوده است.

وی یک فرزند خردسال و مادری پیر دارد که سرپرستی مادرش نیز بر عهده او بوده است.

اکبر باقری متولد ۱۳۵۸، دیپلمه و اهل کرمانشاه است. این زندانی سیاسی یکی از هنرمندان خطاط شهر کرمانشاه است.

شایان ذکر است زندانی سیاسی حسین قشقایی در گزارش خود پیرامون تیپ ۲ زندان تهران بزرگ نوشته بود: «زندانی های سیاسی زندان تهران بزرگ سال گذشته با وعده تفکیک جرائم از تیپ۵که محل نگهداری زندانیان مالی است، بهترین تیپ زندان است و امکانات فراوانی دارد، به تیپ۲ که پر از حشرات موذی، موش، آلودگی های زیاد و امکانات بسیار محدوداست منتقل شدند و هنوز هم زندانیان جرائم مختلف را در بین ایشان نگهداری میکنند.»

درباره زندانی سیاسی اکبر باقری:

اکبر باقری روز ۲اسفند۱۳۹۶ در تجمع اعتراض غارت‌شدگان در مقابل مجلس دستگیر شد. مأموران امنیتی حین بازداشت موبایل وی را ضبط و از آن بعنوان مدرک جرم استفاده کردند.

اکبر باقری پس از بازداشت به بند۲۰۹ زندان اوین منتقل و مدت ۴۸روز در سلولهای انفرادی۲۰۹ تحت شکنجه و بازجویی قرار گرفت. وی در فروردین۱۳۹۷ به بند۴ زندان اوین منتقل گردید .

پس از حدود ۴ماه در شعبه۱۶ قاضی صلواتی وی را به اتهام «اجتماع و تبانی» به ۷سال و نیم و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یکسال و نیم و در مجموع به ۹سال زندان محکوم کرد. دادگاه تجدید نظر این حکم را عینأ تأیید نمود. در دادگاه تجدید نظر برای آزادی موقت این زندانی سیاسی ۲۵۰میلیون تومان وثیقه تعیین شد. اما پس از حدود ۳هفته که خانواده این زندانی وثیقه را تهیه کردند، قاضی صلواتی از آزادی وی ممانعت بعمل آورد. اکبر باقری یک دختر ۶ساله و مادر پیر دارد که سرپرستی آنان به عهده وی بوده است. خانواده وی در کرمانشاه سکونت دارند و به دلیل دوری راه و بیماری، قادر به ملاقات وی نیستند.

اکبر باقری قبلا هم در اردیبهشت۱۳۹۶ با هجوم مأموران امنیتی در منزلش دستگیر شد. مأموران امنیتی وسایل شخصی و مدارک وی را با خود برده بودند. وی پس از ۲۰روز با تلاش خانواده‌اش آزاد شده بود.

این زندانی سیاسی روز ۲۵ ردیبهشت۱۳۹۸ بدون اطلاع قبلی و به طور ناگهانی از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد. وی که مبتلا به بیماری خونریزی روده است، در اعتراض به این جابجایی دست به اعتصاب غذای خشک زد. وی هم‌اکنون در زندان تهران بزرگ به سر می‌برد.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
برگرفته از:
نه به زندان - نه به اعدام
سایت جوانه ها

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.