رفتن به محتوای اصلی

با عذرخواهی رئیس سازمان زندانها ازخامنه ای آزارو شکنجه زندانیان در زندان اوین تایید شد
24.08.2021 - 12:26

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام دوم شهریور ۱۴۰۰، محمدمهدی محمدی رئیس سازمان زندانهای کشور بعد از انتشار تصاویر جنایت در درون زندان اوین از طریق هک دوربینهای این زندان در تایید این تصاویر ضمن توییتی نوشت:

«در خصوص تصاویر زندان اوین؛ مسئولیت این رفتارهای غیرقابل قبول را پذیرفته و ضمن تعهد به تلاش بر عدم تکرار چنین وقایع تلخ و برخورد جدی با عوامل خاطی؛ از خداوند متعال، رهبر عزیزمان، ملت بزرگوار و زندانبانان شریف که البته زحماتشان تحت تأثیر این خطاها، نادیده گرفته نخواهد شد، عذرخواهم».

عذرخواهی رئیس سازمان زندانها بخصوص از «رهبر» و « زندانبانان» با واکنشهای زیادی بخصوص از طرف کاربران فضای مجازی روبرو شد.

بسیاری کاربران در فضای مجازی نوشتند که عذرخواهی در این نظام اصلا معنایی ندارد و چطور است که او از خامنه ای و زندانبانان عذر خواهی کرده است!

Missing media item.

صبا آذرپیک خبرنگار روزنامه اعتماد نوشت: «همین اتفاق در بند۳۵۰اوین رو سال۹۳به نمایندگان و حدادعادل اطلاع دادم؛او به مقام رهبر گزارش داد؛بازرسش تایید کرد. ظهر اسماعیلی رئیس سازمان زندان‌ها برکنارشد. اما آملی،عصبانی شد. او را رییس دادگستری کرد! اسماعیلی دستور بازداشت ۳ماه انفرادیم را داد. حالا اسماعیلی مسئول دفتر رییسی ست.»

بسیاری کاربران نیز به هدر توییتر رئیس سازمان زندانها اشاره کردند که عکسی از چهره کریه اسدالله لاجوردی سرجلاد زندان اوین و یکی از منفور ترین چهره ها در ۴۳ سال گذشته است.

از سوی دیگر انتشار تصویر حمید محمدی رئیس زندان اوین که با حیرت به دوربینی که هک شده است نگاه میکند واکنشهای زیادی داشته است.

حمید محمدی کسی است که تا تیرماه سال ۹۸ رئیس زندان عادل آباد شیراز بود همانجایی که نویدافکاری را به دار آویختند و برادران افکاری همچنان در سلول انفرادی از حداقل حقوق زندان محروم هستند.

سعید دهقان وکیل خانواده افکاری: « حمید محمدی از زندان عادل آباد با وجود اینهمه فجایعی که دیدیم به اوین میاد. در این حکومت هرکس بیشتر دروغ میگوید ارتقاء رده پیدا میکند. ریاکاران بیشتر در کارند و پر کار ترند . هرچی دروغ بیشتر میگویند جایزه هم می گیرند».

شایان ذکر است روز یکشنبه ۳۱ مرداد، یک گروه هکری بنام «عدالت علی» تصاویری از زندان اوین منتشر کرده و مدعی هک کردن دوربینهای امنیتی این زندان شده است.

بر روی لگویی که روی مانیتورهای اتاق کنترل زندان اوین افتاد این جمله نقش بسته است: «زندان اوین لکه ننگی بر عمامه سیاه و ریش سفید رئیسی! اعتراضات سراسری تا آزادی زندانیان سیاسی»

در این تصاویر صحنه هایی از ضرب و شتم زندانیان، آماده سازی ماموران گارد ضدشورش در زندان برای حمله به زندانیان، تصاویر سلولهای انفرادی، تصویر یک زندانی در حال خودکشی و همچنین تصویر درگیری ماموران زندان باهمدیگر و …. دیده می شود.

این گروه گفته است تصاویر بیشتری را در روزهای آینده منتشر خواهد کرد.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
برگرفته از:
نه به زندان - نه به اعدام
سایت جوانه ها

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.