رفتن به محتوای اصلی

رئیس جمهور غنی بازی عجیبی انجام داد!
01.09.2021 - 05:40
 
دکتر غنی به طور مخفیانه به نیروهای ملی خود علیه جامعه بین المللی دستور داده بود که با طالبان نجنگند و اجازه بدهند که طالبان بدون جنگ تمام افغانستان را به طور مسالمت آمیز اشغال کنند ، و به این ترتیب آمریکا ، آلمان ، جامعه بین المللی و به ویژه طالبان غافلگیر شدند
طالبان بلافاصله به کاخ شتافتند و سعی کردند برخی اسناد را بدست آورند ، اما هیچ اسنادی وجود نداشت ، به این معنی که هیچ اسنادی به صورت کاغذی وجود نداشت ، زیرا به مدت هفت سال دولت غنی همه چیز را به دستور غنی دیجیتالی کرده بود. مانند امنیت ملی ، سیستم سلامت ، سیستم بانکی و غیره.
از سوی دیگر ، دکتر غنی تمام دارایی های افغانستان را که بالغ بر 1.3 میلیارد $ است به حساب بانک جهانی منتقل کرده است که برای مسدود کردن آنها ، اکنون توسط بانک جهانی مسدود شده و به طالبان پرداخت نمی شود.
ایالات متحده همچنین در ارائه 3700 و 3 میلیون کمک برای پیشگیری از بیماری های کرونری قلب و همچنین 5/1 میلیارد در پروژه های توسعه ای کوتاهی می کند.
بنابراین در حال حاضر طالبان با یک بحران بزرگ پولی روبرو هستند و تنها پول آنها در بانک های افغانستان چند ماه طول می کشد. برق افغانستان نیز متعلق به تاجیکستان است و در صورت عدم پرداخت آن ، این شبکه تعطیل می شود.
سیستم بانکی افغانستان به قدری مدرن است که طالبان برای فلج نشدن آن مردم را در تلویزیون و هرجای دیگر بر سر کار فریاد می زنند ، زیرا آنها قادر به اداره این سیستم نیستند.
داکتر غنی چنان بازی قدرتمندی با جامعه بین المللی انجام داد که جامعه بین المللی و طالبان اکنون درک کردند که او به جای مبارزه با آنها ، که خواسته جامعه بین المللی بود ، اکنون بین مردم و طالبان فاصله ایجاد کرده است. سیستم مدرن
دلیل این استراتژی قوی این بود که جامعه بین المللی به هر دو طرف کمک می کرد و نمی خواستند جنگ به پایان برسد. غنی دیگر نمی خواست پایه های مردم افغانستان را خراب کند و خونریزی را دوست نداشت. او همین اظهارات را کرده است.
اکنون طالبان تلاش می کنند تا جامعه بین المللی را سر پا نگه دارند و از طرف دیگر طالبان به جامعه بین المللی گفته اند که می توانند "به خوبی حکومت کنند" ، که به نظر نمی رسد چنین باشد زیرا آنها از حکومت مدرن ناتوان هستند.
افغان های تحصیل کرده در حال فرار هستند ، طالبان سعی می کنند آنها را در کشور نگه دارند ، اما مشکل دیگر این است که نیمی از افراد تحصیل کرده زن هستند که سیستم مدرن را می شناسند و با آنها مشکل دارند.
این بدان معناست که طالبان وارد جنگ دیگری شده اند و مشخص نیست که آنها در این جنگ پیروز خواهند شد یا خیر ، فقط زمان آن را نشان می دهد.
جدید:
من به شما چنین بازی ای می دهم
شما برای موفقیت خود گریه خواهید کرد
ناگفته نماند در آخر هیچ دزد را نگذاشت تا دزدی و چور کند قوم چور و دزد معلوم هست که کدام ها اند.
به قرن پنجم خوش آمدید.
این مقاله توسط انجمن فرهنگی افغانستان از آلمانی ترجمه شده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.