رفتن به محتوای اصلی

هادی عطازاده جوان اهری بر اثر ضربات شلاق در زندان جان باخت
01.09.2021 - 14:46

 

 

Missing media item.

-هادی عطازاده شهروند استان آذربایجان شرقی ساکن شهرستان اهر چند ساعت پس از اجرای حکم شلاق از سوی ماموران اجرای احکام دادگستری اهر و انتقال به قرنطینه زندان این شهر، جان خود را از دست داد.
-هنوز اطلاعاتی از جرم این جوان، تعداد ضربات شلاق وارد شده بر پیکرش و روز جان‌ باختن‌ وی منتشر نشده است.
-آنگونه که از آگهی ترحیم هادی عطازاده می‌توان استنباط کرد، پیکرش روز سه‌شنبه ۹ شهریورماه در آرامستان «آیت‌الله برقی» در شهرستان اهر به خاک سپرده شده و او احتمالا روز قبل یعنی ۸ شهریورماه جان سپرده است.

 

هادی عطازاده جوان ساکن اهر چند ساعت پس از اجرای حکم شلاق در قرنطینه‌ی زندان جان باخت. ویدئویی از  پیکر او هنگام شستشو در غسالخانه منتشر شده که ضربات متعدد شلاق بر پیکر این جوان را نشان می‌دهد.

 

هادی عطازاده شهروند استان آذربایجان شرقی ساکن شهرستان اهر چند ساعت پس از اجرای حکم شلاق از سوی ماموران اجرای احکام دادگستری اهر و انتقال به قرنطینه زندان این شهر، جان خود را از دست داد.

هنوز اطلاعاتی از جرم این جوان، تعداد ضربات شلاق وارد شده بر پیکرش و روز جان‌ باختن‌ وی منتشر نشده است.

آنگونه که از آگهی ترحیم هادی عطازاده می‌توان استنباط کرد، پیکرش روز سه‌شنبه ۹ شهریورماه در آرامستان «آیت‌الله برقی» در شهرستان اهر به خاک سپرده شده و او احتمالا روز قبل یعنی ۸ شهریورماه جان سپرده است.

وبسایت خبری «ای‌ان‌تی» فیلمی را از غسالخانه‌ی اهر منتشر کرده که پیکر هادی عطازاده را هنگام شستشو نشان می‌دهد و ضربات متعدد شلاق بر پیکر این جوان دیده می‌شود. کیهان لندن به دلیل دلخراش‌ و هولناک‌بودن شکنجه‌ای که بر پیکر جوان این شهروند اعمال شده، از انتشار این ویدئو خودداری می‌کند.

 
 

آنگونه که اکانت حقوق بشری «۱۵۰۰ تصویر» گزارش داده، این جوان چند ساعت پس از اجرای حکم شلاق که تعدادش اعلام نشده، به قرنطینه‌ی زندان اهر منتقل شده و در داخل زندان جان خود را از دست داده است.

 

بر اساس کنوانسیون بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی استفاده از مجازات‌های تحقیرآمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق ممنوع است ولی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی همچنان از شلاق‌ زدن در احکام کیفری استفاده می‌کند.

به تازگی ویدئوهایی حاوی صحنه‌های خشونت‌آمیز از نحوه نگهداری و برخورد با زندانیان زندان «اوین» توسط گروهی به نام «عدالت علی» منتشر شده که نشان‌دهنده‌ی بخش بسیار ناچیزی از شکنجه، آزار و اذیت فیزیکی و جنسی زندانیان است. مقامات قضایی مدعی رسیدگی به خشونت اعمال‌شده علیه زندانیان در این زندان شده‌اند و در عین حال در اظهارات ضد‌ و نقیض، خشونت علیه زندانیان را امری رایج در زندان‌های دنیا می‌دانند!

در این بین، افکار عمومی معتقدند خشونت و شکنجه علیه زندانیان و بازداشت‌شدگان سیاستی سازمانیافته و برنامه‌ریزی شده است و با آگاهی تام و تمام دستگاه‌های قضا، زندان‌ها و شخص اول حکومت علی خامنه‌ای صورت می‌گیرد.

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اصغر جیلو
برگرفته از:
کیهام لندن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.