رفتن به محتوای اصلی

زندانی سیاسی زهرا صفایی کجاست؟
01.09.2021 - 19:13

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰؛ زندانی سیاسی زهرا صفایی محبوس در زندان قرچک ورامین بدلیل حمله قلبی، روز سه شنبه ۹ شهریور از زندان قرچک ورامین به بیمارستان اعزام شد؛ زندانی سیاسی پرستو معینی که همراه با مادرش در زندان قرچک محبوس است تا این لحظه از محل و شرایط مادرش بی خبر است و مسئولان زندان هیچ اطلاعی از اینکه زهرا صفایی را به کدام بیمارستان برده اند و وضعیت او به چه صورت است به وی نمی دهند.

زندانی سیاسی زهرا صفایی که مدت دو ماه است در زندان قرچک از تنگی نفس و درد در ناحیه قفسه سینه رنج می برد، در مراجعات مکرر به بهداری و مسئولین این زندان جهت درمان و مراجعه به بیمارستان، هیچ پاسخی دریافت نمی‌کرد.

روز سه شنبه دوم شهریورماه، زهرا صفایی در حالی که حالش وخیم بود توسط سایر زندانیان به بهداری منتقل شد، اما باز هم مسئول مربوطه می‌گوید که مشکلی نیست و با دادن چند داروی مسکن، وی را به بند برمی‌گرداند.

روز جمعه ۵شهریورماه که به طور اتفاقی دکتر متخصص قلب پس از مدتها به زندان رفته بود، پس از ویزیت این زندانی سیاسی، از وی نوار قلبی گرفته و تشخیص حمله قلبی داده و وضعیت زهرا صفایی را اورژانس اعلام کرده و دستور

می دهد که او را سریعا به بیمارستان منتقل کنند.

پس از ۴ روز یعنی روز ۹ شهریورماه این زندانی بیمار به بیمارستانی خارج از زندان منتقل می شود. اما دخترش زندانی سیاسی پرستو معینی که همراه با مادرش در زندان قرچک محبوس است، از وضعیت مادرش بی خبر است و در نگرانی از وضعیت مادرش بسر می برد؛ عوامل زندان نیز هیچ پاسخی به سوال وی در این باره نمی دهند.

 زندانی سیاسی زهرا صفایی کیست ؟

زندانی سیاسی زهرا صفایی، متولد سال ۱۳۴۱ از تهران است. وی از زندانیان سیاسی دهه شصت می باشد که به دلیل هواداری از مجاهدین خلق مدت ۸ سال در دهه شصت در زندان های اوین و قزلحصار زندانی بوده است. پدرش حسنعلی صفایی (معروف به حاجی صفایی) از بازاریان خوشنام تهران و از زندانیان سیاسی در دوران دیکتاتوری پهلوی و حاکمیت ننگین ولایت فقیه بود که در سال ۶۰ در زندان اوین اعدام شد.

زهرا صفایی مادر دو فرزند است. وی همراه با دخترش پرستو معینی در تاریخ ۵ اسفندماه ۹۸ توسط مأمورین اطلاعاتی و امنیتی در تهران بازداشت و به سلول های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

علت دستگیری خانم صفایی و دخترش، ارتباط با مجاهدین خلق اعلام شد.

زهرا صفایی و دخترش پرستو معینی اواخر فروردین ۹۹ از زندان اوین به زندان قرچک ورامین تبعید شدند. این زندانی سیاسی روز یکشنبه ۸ تیرماه۹۹ با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان قرچک ورامین آزاد و مجددا روز ۵ مردادماه ۹۹ بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

این زندانی سیاسی در دی ماه ۹۹ توسط قاضی شهمیرزادی در شعبه ۲۳ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به اتهاماتی همچون اجتماع و تبانی علیه نظام به ۵ سال، تبلیغ علیه نظام به ۱ سال و به اتهام توهین به خامنه ای و خمینی به ۲ سال حبس، محکوم شد. زهرا صفایی در مجموع به ۸ سال حبس محکوم شده است.

فرزندان او پرستو و محمدمسعود معینی نیز در همین دادگاه محاکمه و هر یک به ۶ سال حبس محکوم شدند.

زهرا صفایی و دخترش در جریان بازجویی‌ها برای انجام اعتراف تلویزیونی تحت فشار قرار گرفتند. همچنین به دستور قاضی از دسترسی به وکیل انتخابی خود محروم شدند.

زندانی سیاسی زهرا صفایی در زندان قرچک ورامین روز یکشنبه ۲۴ خرداد ۹۹ توسط وزارت اطلاعات تهدید به مرگ شد.

زهرا صفایی بارها در زندان قرچک مورد حمله و هجوم زنان اجیر شده توسط مدیر این زندان، مزدوری به نام «صغری خدادادی» قرار گرفته است.

این زندانی سیاسی به بیماری فشار خون، ناراحتی قلبی و نوعی بیماری که موجب دفع پروتئین می شود، مبتلا است و نیازمند رسیدگی های پزشکی و دریافت داروهای ضروری است.

زندانی سیاسی زهرا صفایی در حال حاضر در بند ۶ زندان قرچک ورامین محبوس است.

 

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

  

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
برگرفته از:
نه به زندان - نه به اعدام
سایت جوانه ها

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.