رفتن به محتوای اصلی

بستن زندانی سیاسی پیروز منصوری به تخت بیمارستان بعداز عمل جراحی
04.09.2021 - 12:07

به نقل از ؛کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، روز پنجشنبه ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۰، زندانی سیاسی پیروز (محمدعلی) منصوری محبوس در زندان رجایی شهر کرج، دچار مشکل قلبی شده و پس از انتقال به بهداری زندان توسط سایر زندانیان، با تجویز پزشک زندان به بیمارستان منتقل شد.

این زندانی را به بیمارستان رجایی در تهران منتقل کردند. در بیمارستان پس معاینات ضروری، براساس دستور پزشک مشخص شد که وی باید مورد عمل جراحی از ناحیه قلب قرار بگیرد.

در همین وضعیت، به دستور مقامات زندان محمدعلی منصوری را با دستبند و پابند به تخت بستند. این زندانی سیاسی در حالی که دچار درد و مشکلات تنفسی بود، به این امر اعتراض کرده اما به اعتراض وی توجهی نکرده اند.

وی در همین حال به دلیل نارسایی قلبی مورد عمل جراحی قرار گرفت و در قلب وی بالون گذاشتند.

زندانی سیاسی پیروز منصوری با این شرایط جسمی، علیرغم گذراندن ۱۴ سال حبس بدون حتی یک روز مرخصی، همچنان به دستور وزارت اطلاعات در زندان نگهداری می شود.

درباره زندانی سیاسی پیروز منصوری:

زندانی سیاسی محمدعلی (پیروز) منصوری ۶۱ ساله، دارای ۳ فرزند است. آقای منصوری در ۱۱ شهریور ۸۶ پس از شرکت در مراسم بزرگداشت زندانیان سیاسی قتل عام شده در سال ۶۷ بازداشت و روانه بند ۲۰۹ زندان اوین شد. او ۷۷ روز در انفرادی ماند و پس از آن به بند عمومی منتقل شد.

شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی وی را به اتهام “ارتباط و همکاری با سازمان مجاهدین خلق” به ۱۷ سال زندان، تبعید به زندان رجایی شهر کرج و ۱۵۰ هزار تومان جریمه‌ی نقدی محکوم کرد که در دادگاه تجدیدنظر هم تأیید شد.

پیروز منصوری در طول ۱۴ سال زندان خود بارها در زندانهای اوین و رجایی شهر به سلول انفرادی منتقل و تحت شکنجه و بازجویی قرار گرفته است. در نهایت، او را در یازدهمین سال زندان، در اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ به بهانه «فعالیت‌هایی که در داخل زندان داشته»، در پرونده‌ای به اتهام “اجتماع و تبانی علیه نظام” با مصادیقی نظیر “اقدام به اعتصاب غذا و تحریک زندانیان، صدور بیانیه در خصوص محکومیت اعدام زندانیان اهل سنت” به ۵ سال حبس تعزیری جدید محکوم کردند.

منصوری در این باره گفته بود: « در یک پرونده‌سازی جدید توسط وزارت اطلاعات در اردیبهشت ۹۶ به مدت یک ماه به بند ۲۰۹ منتقل و مورد بازجویی قرار گرفتم و اتهام ادعایی جدید استفاده از برنامه تلگرام بود.» او همچنین تحت فشار قرار گرفته بود که مصاحبه تلویزیونی کند.

در مردادماه سال ۹۷ پس از انتقال وحشیانه همراه با ضرب و شتم، به بندی پر از شنود و دوربین امنیتی با حفاظهای فلزی در زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. او و همبندیانش در اعتراض به این انتقال دست به یک اعتصاب غذای ۴۰ روزه زدند که حمایتهای داخلی و بین المللی به همراه داشت.

این زندانی سیاسی همچنان در زندان رجایی‌شهر کرج محبوس است.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
برگرفته از:
نه به زندان - نه به اعدام
سایت جوانه ها

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.