رفتن به محتوای اصلی

رونمایی از جواد ظریف ۲ در کابل
05.09.2021 - 09:32
 
 
شکست طالبان مسئولان ایران را وادار کرد از حقوق مردم افغانستان سخن بگویند!
؟؟؟؟*
تا زمانی که طالبان در افغانستان جولان می‌داد و همه توهم تسخیر این کشور را توسط هم‌فکران برخی در ایران داشتند، هیچ کدام از مقامات ایران از انتخابات و مردم در افعانستان سخن نمی‌گفتند و عوامل نیز در حال تطهیر و تشویق طالبان بودند ولی ناگهان زمانی که احمدمسعود، بنا به هر دلیلی ولو سیاسی مقابل این جماعت عقب‌افتاده و خونریز ایستاد همه یاد سخنرانی و موضع گرفتن به نفع مردم افغانستان افتادند!
عجب! حالا که قدرت ساختگی این قوم در افغانستان رو به افول حقیقی است وزارت‌خارجه، ابراهیم‌رئیسی و باقرقالیباف و سایر مسئولین طوطی‌وار یاد انتخابات و حق مردم افغانستان افتادند؟!
در همین راستا همانند ابراهیم‌رئیسی که شب گذشته از انتخابات مردمی در افغانستان سخن گفت قالیباف نیز در مجلس همین نوشته‌ها را تکرار کرد.
رئیس مجلس اقلیت مدعی شد جمهوری اسلامی مدافع مردم شریف افغانستان مقابل تلاش های احتمالی قدرت های سلطه گر خارجی برای ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی خواهد بود و اراده جمهوری اسلامی خواست مردم افغانستان است.
حال یا این جماعت مانند ایران که مدام از مردم هزینه می‌کنند در افغانستان هم همین هدف را دارند و به اسم حق مردم دنبال اهداف طالبان هستند یا اینکه نمی‌دانند مردم چیست و از اخبار این کشور و ظلم‌های طالبان به مردم خبر ندارند.
هرچه هست بدانند که ننگ حمایت و سکوت طالبانی تا ابد روی پیشانی همه آن‌هایی که این مسیر را رفتند تا ابد ماندگار است؛ همان‌هایی که برای تسخیر افغانستان توسط هم‌مسلک‌های‌شان کف می‌زدند و جشن شادانه گرفتند و رپورتاژ رفتند.
همان‌هایی که برایند و خروجی نیت و تفکرشان از صداوسیمای‌شان مشخص بود پس امروز ژست دلواپسی برای مردم افغانستان نگیرید که اگر ایستادگی پنجشیری‌ها ولو برای زمانی کوتاه یا اهداف خاص باشد نبود، همچنان برخی حمایت علنی از این جماعت را فریاد می‌زدند.
*روزنامه قانون

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.