رفتن به محتوای اصلی

تهدید به قتل وکیل دادگستری در زندان اراک توسط وکیل بند ۸ و مسئولان زندان
07.09.2021 - 20:16

کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام، ۱۶شهریور ۱۴۰۰، به گزارش یک منبع مطلع، زندانی سیاسی محمد نجفی در زندان مرکزی اراک تهدید به قتل و مرگ شده است. محمد نجفی وکیل دادگستری و فعال حقوق بشری است.

پس از افشا و لورفتن وحشی‌گری علیه زندانیان در زندان اوین، یک هیأت بصورت نمایشی بعنوان بازرس به زندان اراک رفت. این بازرسین از آقای نجفی سوال کرده بودند که وضعیت در این زندان چگونه است؟ این زندانی سیاسی نیز پاسخ داده بود: «وضعیت در اینجا افتضاح است و همین چند روز پیش یک جوان را در این زندان کشتند».

پس از اینکه این هیأت محل زندان را ترک می‌کند، از طرف وکیل بند ۸ و مسئولین زندان اراک، آقای نجفی را به قتل تهدید کرده‌اند. وی نیز همین خبر را به خارج از زندان اطلاع رسانی کرده است.

اینک جان زندانی سیاسی محمد نجفی در خطر است، و به همین دلیل، در حال حاضر وی را به یک بند ویژه برده و ایزوله کرده‌اند.

سایر زندانیان به رئیس زندان و وکیل بند اخطار داده‌اند که اگر هر اتفاقی برای محمد نجفی بیافتد مسئولیت بر عهده عوامل زندان است.

قتل و کشتار زندانیان بدست عوامل و مزدوران اجیر شده، در صحنه‌های ساختگی، در زندانهای جمهوری اسلامی یکی از شیوه‌های سربه نیست کردن زندانیان سیاسی است. نمونه آن علیرضا شیرمحمدعلی است که تاکنون هم قاتل و قاتلین وی معرفی نشده‌اند.

بیشتر بخوانید:

شایان ذکر است بدنبال انتشار فیلم دوربینهای امنیتی زندان اوین، شاهدان عینی در فضای مجازی به افشای جنایات و شکنجه در زندانهای ایران پرداختند. بسیاری از کاربران با طرح این موضوع که خود قربانی و شاهد مستقیم شکنجه در زندانهای جمهوری اسلامی بوده اند، همگی بر روی این نکته انگشت گذاشتند که آنچه افشا شده، قطره ای از دریای جنایات صورت گرفته در ۴۳ سال گذشته در زندانها می‌باشد.

اداره دموکراسی، حقوق بشر، و کار وزارت خارجه آمریکا در رابطه با فیلمهای زندان اوین نوشت؛ «ویدئوهایی که به تازگی از زندان بدنام اوین به بیرون درز کرده، تایید کننده موضوعی است که از مدت‌ها قبل همه ما می‌دانستیم: شکنجه در زندان‌های ایران امری سیستماتیک است».

عفو بین‌الملل، چهارشنبه ۳شهریور، در بیانیه‌ای اعلام کرد ۱۶ ویدئو فاش شده از زندان اوین را تجزیه و تحلیل کرده که شواهد تکان دهنده‌ای از ضرب و شتم، آزار جنسی، بی‌توجهی و بدرفتاری عمدی با افرادی که نیاز به مراقبت های پزشکی دارند را نشان می‌دهد. این سازمان همچنین تاکید کرد سال‌هاست در این زمينه مستنداتی را جمع‌آوری و ارائه داده است.

عوامل قضاییه و زندانها همچنان بدنبال رفع و رجوع این افتضاح هستند. از جمله روز یکشنبه ۱۴ شهریور ماه محمدمهدی حاج‌محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها در حاشیه دیدار خود از زندان مرکزی گنبد کاووس اعلام کرده است، برخی زندانیان آسایش یک شهر را برهم زده‌اند و برخی از آنها را خانواده‌هایشان نیز نگهداری نمی‌کنند و زندانبانان «گاهی مهربانتر از پدر و مادر» آنها هستند!

 

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
برگرفته از:
نه به زندان - نه به اعدام
سایت جوانه ها

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.