رفتن به محتوای اصلی

تحت فشار گذاشتن دو زندانی سیاسی در ارومیه بخاطر تماس با خانواده
08.09.2021 - 17:09

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام؛ روز دوشنبه ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۰ مهدی دانیالی مسئول بند مشاوره، زندانیان سیاسی ابراهیم خلیل صدیقی همدانی و پسرش سالار را احضار کرده و کارتهای تلفن آنان را ضبط نموده است. وی همچنین این پدر و پسر زندانی سیاسی را به گشودن پرونده جدید تهدید کرده است.

آقای ابراهیم خلیل صدیقی همدانی و پسرش سالار، از کارتهای تلفن خود برای تماس با خانواده و پدر و مادرشان استفاده می کنند. اما دانیالی آنان را تهدید کرده است که خبرهای زندان را شما به خارج از زندان درز می دهید و اگر این کار توسط شما انجام شده باشد برایتان پرونده جدیدی گشوده خواهد شد.

خبرها حاکی است که روز سه شنبه ۱۶ شهریور وقتی که مسئولان زندان به هیچ سند و مدرکی مبنی بر این که این پدر و پسر خبری را به خارج از زندان درز  داده باشند دست نیافتند، برایشان کارت تلفن جدید صادر کرده و به آنها داده اند.

ابراهیم خلیلی صدیقی همدانی و فرزندش سالار هر یک ۱۹ سال حکم دارند.

این اقدامات سرکوبگرانه و تهدید زندانیان به خاطر تماس و صحبت با خانواده‌هایشان از جمله شیوه‌های شکنجه های روحی و روانی علیه زندانیان بخصوص زندانیان سیاسی است که در زندانهای جمهوری اسلامی بکار گرفته می شود. از سوی دیگر بعد از انتشار فیلمهای زندان اوین، مسئولین زندانها بیش از پیش از درز اخبار زندان واهمه دارند.

درباره این دو زندانی سیاسی:

ابراهیم خلیل صدیقی همدانی زندانی سیاسی ۶۱ ساله، مبتلا به بیماری دیابت است. انسولین ضروری برای این زندانی در زندان وجود ندارد و قابل دسترس نیست و به همین علت انگشتان پای این بیمار سیاه شده و در معرض از بین رفتن است. اما به رغم نیاز فوری برای مراجعه به پزشک در خارج از زندان، از اعزام وی به بیمارستان ممانعت به عمل می آید. این زندانی سیاسی نیاز به رسیدگی فوری پزشکی توسط پزشکان خارج از زندان دارد.

آقای صدیقی همدانی در اسفندماه ۹۷ به همراه دو فرزندش به نام‌های سالار و مریم (مهسا) توسط نیروهای امنیتی در ارومیه بازداشت شد.

نخستین جلسه دادگاه ابراهیم خلیل صدیق همدانی و پسرش روز ۲۷ شهریورماه ۹۸، در شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه در حالی برگزار شد که از حق دسترسی به وکیل مدافع تعیینی محروم بودند. دادگاه در نهایت هر یک از آنها را به ۱۵ سال حبس تعزیری و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.

آنها همچنین توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام «فیلمبرداری از مراکز نظامی» به سه سال زندان دیگر محکوم شدند. در مجموع ابراهیم خلیل صدیقی همدانی و پسرش به ۱۹ سال زندان محکوم شدند.

زندانی سیاسی سالار صدیق همدانی دانشجوی ۲۲ساله اهل ارومیه است.
وی روز ۴اسفند۱۳۹۷ به همراه پدرش ابراهیم خلیل و خواهرش مریم (مهسا) توسط نیروهای امنیتی در ارومیه بازداشت شد.هر۳نفر روز ۳اردیبهشت۱۳۹۸ پس از۲ماه بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به زندان مرکزی این شهر منتقل شدند.

در خرداد ۹۹ بدنبال شیوع گسترده کرونا در زندان مرکزی ارومیه، وی به همراه پدرش در حالیکه هر دو در اعتصاب غذا بودند به بیماری کرونا مبتلا شدند اما از اعزام آنها به بهداری خودداری شد.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
برگرفته از:
نه به زندان - نه به اعدام
سایت جوانه ها

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.