رفتن به محتوای اصلی

در یک رخداد باورنکردنی آدم‌هایی از دوره قاجاردر قلب تهران ظاهر شدند
15.09.2021 - 20:50

وزیر بهداشت ایران: این هفته ایران رکورد تزریق واکسن را در جهان خواهد شکست

 
کرونا

 

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت ایران از افزایش واردات واکسن و همچنین تامین واکسن‌های داخلی خبر داده و گفته: "این هفته ایران رکورد تزریق واکسن کرونا را در جهان خواهد شکست."

او گفته با احتساب کودکان در ایران به ۱۴۰ میلیون دُز واکسن نیاز است.

وزیر بهداشت ایران می‌گوید "تا پایان شهریور ۵۰ میلیون دز وارد می شود و در مهر ۴۰ میلیون دز دیگر وارد می کنیم البته این میزان واردات علاوه بر تولیدات داخلی است."

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون بیش از ۲۶ میلیون نفر در ایران دُز اول واکسن کرونا دریافت کرده‌اند؛ مجموع واکسن های تزریق شده بیش از ۳۹ میلیون دز اعلام شده است.

داد‌ه‌های جهانی تزریق واکسن کرونا نشان می‌دهد که در کشورهایی نظیر امارات متحده عربی، قطر، اسپانیا و پرتغال بیش از ۸۰ درصد شهروندان دست‌کم دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت ایران هم از صدور مجوز واکسن‌های فخرا، نورا، اسپایکوژن و پاستور تا یک ماه آینده خبر داده است.

او گفته: "تنها واکسن هایی که منشاء آن آمریکا و انگلیس است، منع ورود به کشور دارند؛ واکسن مدرنا، فایزر آمریکا و آسترازنکا انگلیس بوده که ما واردات این واکسن‌ها را از کشورهای دیگری که آن‌ها را تولید می‌کنند، داریم و هیچ منع وارداتی نداریم."

روند کند واکسیناسیون در ایران به اوج‌گیری قابل ملاحظه تعداد مبتلایان به کرونا و جان‌باختن هزاران نفر از شهروندان منجر شد

 

روند کند واکسیناسیون در ایران به اوج‌گیری قابل ملاحظه تعداد مبتلایان به کرونا و جان‌باختن هزاران نفر از شهروندان منجر شد

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران در دی ماه ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی را ممنوع اعلام کرده بود و بسیاری از منتقدان وضعیت موجود را به دستور او درباره این ممنوعیت نسبت داده‌اند.

او البته ماه پیش کرونا را مسئله "اول و فوری" ایران خواند و خواستار تامین واکسن به هر شکل ممکن شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران تا کنون مجموع بیماران کووید-۱۹ در این کشور به بیش از ۵ میلیون و ۳۶۰ هزار نفر رسیده است.

وزارت بهداشت ایران می‌گوید از زمان شروع همه‌گیری این بیماری بیش از ۱۱۵ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

البته بررسی‌های بی‌بی‌سی فارسی نشان می‌دهد از آغاز همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ تا نیمه تابستان امسال، حدود دویست هزار نفر بیشتر از میانگین مدت مشابه سال‌های قبل از شروع همه‌گیری فوت کرده‌اند.

آمارهای سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد که از اول دی ۱۳۹۸ تا ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ حدود ۸۱۵ هزار نفر در ایران درگذشته‌اند که این رقم ۳۳ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال‌های قبل است.

روند کند واکسیناسیون در ایران به اوج‌گیری قابل ملاحظه تعداد مبتلایان به کرونا و جان‌باختن هزاران نفر از شهروندان منجر شد.

از حدود یک ماه پیش، رسانه‌ها و چهره‌های اصولگرا با آغاز دوری تازه از تبلیغات مدعی شدند که ورود واکسن‌های تولید آمریکا و بریتانیا به ایران آزاد است و آقای خامنه‌ای تنها ورود واکسن‌ها از مبداء بریتانیا و آمریکا را ممنوع کرده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.