رفتن به محتوای اصلی

با پشتیبانی مردم شریف کردستان جنازه پدر شهید رامین حسین پناهی در زادگاهش به خاک سپرده شد
16.09.2021 - 16:49

Missing media item.

به نقل از:کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام؛ روز چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰، بدنبال درگذشت میرزا محمد معروف به خالو میرزا پدر ۸۲ ساله رامین حسین پناهی، وزارت اطلاعات در هراس از حضور گسترده مردم در مراسم تدفین این پدر شریف و داغدار، جسد وی را از بیمارستان توحید ربود تا آنرا بصورت مخفیانه دفن کند. اما با اطلاع اعضای خانواده جسد از ماموران وزارت اطلاعات بازپس گرفته شد و توسط اعضای خانواده و جمع گسترده ای از مردم دفن گردید.

یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «وزارت اطلاعات جسد را از بیمارستان توحید ربودند و با آمبولانس به روستای قروچای ( در فاصله ۴۵ کیلومتری از سنندج) بردند.»

این منبع افزود: «خانواده خبردار نشده بود که پدر رامین فوت کرده، تا بعد از ظهر بدون اینکه به خانواده اطلاع بدهند که فوت کرده جنازه را سوار آمبولانس می کنند و حتی بدون غسل فقط کفن پیچ کردند و با سرعت جنازه را بردند که در سکوت و بصورت مخفیانه دفن کنند. اما مردم با سرعت به خانواده خبر دادند.»

این منبع گفت: «قرار بود فردا مردم به استقبال جنازه بروند و مراسم انجام شود که در آن صورت جمعیت زیادی جمع می شدند اما وزارت اطلاعات از ترس همین اتفاق شبانه جسد را ربود و در آمبولانس انداخته و با سرعت به سمت روستای قروچای بردند».

مردم سنندج، جنازه خالو میرزا را از وزارت اطلاعات پس گرفتند و مراسم خاکسپاری پدر رامین حسین پناهی در میان دوستداران او برگزار شد

بر اساس لایو اینستاگرامی افشین حسین پناهی، جنازه با سرعت از ماموران وزارت اطلاعات پس گرفته شد، توسط مردم اعمال غسل و کفن جسد مجددا انجام شد و در حضور جمعی از مردم و اعضای خانواده و دوست داران پدر دفن گردید».

مردم مجبور شدند در آمبولانس صورت کفن پیچ شده را باز کنند تا مطمئن شوند که این جسد خود پدر است.

یکی از نزدیکان این خانواده گفت: «در کجای دنیا دیده اید که با جسد یک پدر ۸۲ ساله چنین کاری بکنند؟ چطور یک پسر داغدار باید اینطوری جسد دزدیده شده پدرش را پس بگیرد و روی آن را باز کند و ببیند؟ اینکارها فقط از وزارت اطلاعات بر می آید..»

Missing media item.

همچنین امجد حسین پناهی در حساب توییتر خود اعلام کرد که جسد پدر ربوده شده و سپس توسط مردم پس گرفته شده است.

امجد حسین پناهی نوشت: «این مردم امشب در کمترین وقت به یاری خانواده ما آمدند، جنازه پدرم را از اطلاعاتی‌ها پس گرفتند و خودشان دفن کردند. امشب جمهوری یک بار دیگر در برابر اراده مردم شکست خورد و مردم نشان دادند که خانواده ما در دل آنها جای دارد.»

Missing media item.

روز پنجشنبه ۲۵ شهریور مردم روستای قروچای در منزل خالو میرزا گرد آمده و مراسم ترحیم او را برگزار کردند. در این مراسم تصویری از رامین حسین پناهی در کنار پدر نصب شده بود.

یکی از نزدیکان این خانواده گفت: «ما پیروز شدیم وزارت اطلاعات نمی خواست این اتفاق بیفتد و نمی خواست هیچکس درا ین مراسم حضور پیدا کند اما همین که خودمان پدر را دفن کردیم و جمعیتی که برای وداع با پدر آمده بود نشان داد که چقدر مردم باهم همدل هستند.»

دایه شریفه در مراسم ترحیم خالو میرزا پدر رامین حسین پناهی گفت:

«بازهم از این مردم شکست خوردید! آیا شرم نمی‌کنید جنازه یک پیرمرد ۸۲ ساله را می‌دزدید! آیا شرم نمی‌کنید از این همه ظلم که به خانواده‌ام روا داشته‌اید! تنها در مقابل‌تان ایستاده‌ام. سپاس از مردم کردستان که یکبار دیگر ما را تنها نگذاشتند. پیروزی ازآن ماست.»

Missing media item.

کانون حقوق بشری نه به زندان ضمن تسلیت به خانواده حسین پناهی، به همه مردم سنندج بخصوص مردم با شرافت روستای قروچای درود می فرستد که نگذاشتند وزارت اطلاعات بعد از مرگ هم این پدر داغدار را عذاب بدهد.

دزدی جسد یک پدر ۸۲ ساله و وادار کردن فرزند که در عین درد و داغ چنین اعمالی انجام شود (شناسایی جسد دزدی شده بصورت شبانه و باز کردن کفن و….) که وصف ناشدنی است اوج سبعیت این نظام دیکتاتور و خون ریز را نشان می دهد.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
برگرفته از:
نه به زندان - نه به اعدام
سایت جوانه ها

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.