رفتن به محتوای اصلی

زندانی سیاسی پویا قبادی تحت فشارشورای انظباطی زندان تهران بزرگ
18.09.2021 - 12:56

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، شنبه ۲۷شهریور۱۴۰۰؛ زندانی سیاسی پویا قبادی محبوس در زندان تهران بزرگ در شرایط سختی بسر می برد. مسئولان زندان به بهانه محکومیت از جانب شورای انضباطی، عمدا و با بهانه های واهی او را از حداقل امکانات موجود در زندان محروم می کنند تا همواره تحت فشار باشد.

بر اساس گزارشی از زندان تهران بزرگ، مقامات این زندان (ظاهرا شخصی به نام سیدی که مسئول واحد فرهنگی تیپ دو این زندان است) پویا قبادی را به بهانه اینکه از طرف شورای انضباطی زندان محکوم شده از مراجعه به کتابخانه زندان و استفاده از کتاب‌های آنجا محروم کرده‌اند.

مقامات زندان تهران بزرگ، زندانی سیاسی پویا قبادی را از رسیدگی پزشگی بخصوص در رابطه با مشکل چشمهایش محروم کرده اند. چشمهای پویا قبادی ضعیف شده و نیاز به ویزیت پزشک متخصص و عینک جدید دارد اما به او اجازه ویزیت داده نمی شود.

این زندانی سیاسی همچنین پس از بازجویی و شکنجه دچار بیماری های گوارشی شده اما در این زمینه نیز امکان مراجعه به پزشک ندارد.

دادگاه رسیدگی به پرونده زندانی سیاسی پویا قبادی قرار است روز ۱۰ مهر۱۴۰۰ برگزار شود.

درباره زندانی سیاسی پویا قبادی

پویا قبادی همراه با هم پرونده ای خود وحید بنی عامریان در اسفند ۹۷ دستگیر و مدت سه ماه در سلولهای ۲۰۹ اوین تحت بازجویی و شکنجه قرار داشت. به طوری که در اثر فشارهای وارده مدت یک ماه خون دفع می کرد و بسیار ضعیف شده بود.

او پس از طی دوران بازجویی در سلولهای انفرادی اوین به بند ۴ اوین و سپس در اواسط سال ۹۸ به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

زندانی سیاسی پویاقبادی پیش از این نیز در فروردین ۹۷ بازداشت و به قید وثیقه آزاد شده بود و در پرونده اول خود به اتهام «تبلیغ علیه نظام واجتماع و تبانی» به ۵ سال زندان محکوم گردید.

پویا قبادی و وحید بنی عامریان در شهریورماه سال ۹۹، جهت پرونده دوم خود توسط قاضی مقیسه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران دادگاهی شدند.

اتهام این دو زندانی «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت و همکاری موثر با سازمان مجاهدین خلق ایران»، «تبلیغ علیه نظام»، «تخریب اموال دولتی»، «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور» اعلام شد. اما وکلای مدافع آنان به دلیل نقص در پرونده درخواست رسیدگی مجدد کردند.

روز دوشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰ جلسه رسیدگی به پرونده زندانی سیاسی پویا قبادی در شعبه ۲۸ تهران توسط قاضی عموزاد برگزار شد. جلسه دادگاه با وکالت آقایان مصطفی نیلی و بابک پاک نیا برگزار شد. ادامه جلسه دادگاه به تاریخ بعدی موکول شده است.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
برگرفته از:
نه به زندان - نه به اعدام
سایت جوانه ها

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.