رفتن به محتوای اصلی

برای گذراندن یک تعطیلات ایمن از ویروس کرونا چه باید کرد؟
18.09.2021 - 22:24

 

Missing media item.

با لغو محدودیت‌های قرنطینه در سراسر بریتانیا و از سرگیری سفرهای بین‌المللی از روز ۱۷ ماه مه، بسیاری از مسافران بریتانیایی احتمال گذراندن تعطیلات در کشور دیگری را مد نظر قرار می‌دهند. هرچند فکر تعطیلات خارج از کشور با هیجان بسیاری همراه است اما در عین حال نگرانی در مورد امنیت ترک خانه نیز قابل درک است. چه قصد عبور از مرزها را داشته باشید چه بخواهید تعطیلاتتان را در بریتانیا بگذرانید، برایتان مجموعه‌ای از چیزهایی را که لازم است برای حفظ ایمنی و سلامت خود و عزیزانتان با خود همراه ببرید انتخاب کرده‌ایم.

مواد ضدعفونی کننده دست

مواد ضدعفونی کننده دست در حال حاضر یکی از وسائل لازم و رایج برای کسانی است که نگران و متوجه سلامت خود و اطرافیانشان‌اند. هرچند شستن کامل دست‌ها با آب و صابون موثرترین راه ازبین بردن میکروب است اما در سفر همواره دسترسی به آب و صابون ممکن نیست. اینکه چند بار در روز دست‌هایتان را ضدعفونی می‌کنید به خودتان مربوط است اما میکروب‌زدایی از دست‌ها پس از استفاده از دستشویی و پیش از خوردن یا آماده کردن غذا کمترین آن است. مطمئن شوید که ماده ضدعفونی مورد استفاده شما دست‌کم ۶۰ درصد الکل داشته باشد که کمترین میزان الکل برای خنثی کردن ویروس است.

دستمال‌های ضد باکتری یکبار مصرف

در دوران کووید‌ـ ۱۹ نظافت یک اصل است که همراه داشتن دستمال‌های ضدباکتری یکبار مصرف را بخشی ضروری از وسائل سفرتان می‌کند. باید یادآوری کرد که بسیاری از دستمال‌های ضدباکتری موجود در بازار در مقابل ویروس کرونا بی‌فایده‌اند. دستمال‌هایی بخرید که دست‌کم هفتاد درصد الکل داشته باشند و روی بسته‌بندی آن نوشته شده باشد که نه‌تنها باکتری بلکه ویروس را نیز ازبین می‌برند. از این دستمال‌ها در مناطق شلوغ و پر رفت‌وآمد برای تمیز کردن دستگیره‌های در، کلید برق، دستشویی و توالت، شیر آب، دسته‌های وسائل برقی مثل یخچال و کتری، دستگاه‌های کنترل از راه دور تلویزیون و سطوح حمام و آشپزخانه استفاده کنید. اینگونه دستمال‌های ضدعفونی‌کننده همواره یکی از معضلات حفظ محیط زیست بوده‌اند بنابراین خاطرتان باشد هنگامی که در سفر نیستید استفاده از آب و صابون، مایع سفیدکننده و الکل گزینه‌های بهتری‌اند.

بیمه سفر

حتی پیش از همه‌گیری کووید، پس از گذرنامه و کارت بانکی، گرفتن بیمه کامل یکی از مهم‌ترین ابزار سفر بود. بسیاری از شرکت‌ها، بیمه مطالبات مربوط به ویروس کرونا را نمی‌پذیرند و آن شرکت‌هایی که می‌پذیرند احتمالا گران‌تر بوده و نسبت به گذشته موارد پوشش محدودتری دارند.

بیمه‌نامه‌هایی که خسارات ناشی از ویروس کرونا را نیز پوشش می‌دهد، هزینه‌های درمان اورژانس و بازگشت به کشور را در صورت ابتلا به کووید در خارج از کشور می‌پذیرند اما موارد بیمه شامل لغو سفر یا اختلال در برنامه سفر مرتبط با ویروس کرونا نمی‌شود.

باید یادآور شد که مسافران بریتانیایی می‌توانند برای بیمه‌نامه رایگان موسوم به کارت جهانی بیمه سلامت (UK Global Health Insurance Card) (جی‌اچ‌آی‌سی) تقاضا بدهند. این کارت به بیمه‌شونده امکان می‌دهد از نظام درمان عمومی کشورهای اروپایی با تخفیف یا به طور رایگان استفاده کند.

(برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا  کلیک کنید.)   

ماسک صورت

استفاده از ماسک صورت در هواپیما و نیز در بسیاری از کشورهای جهان ضروری است، بنابراین مرتکب این اشتباه نشوید که آن را یک گزینه شخصی تلقی کنید. در برخی کشورها افرادی که از پوشیدن ماسک صورت خودداری کنند، جریمه نقدی می‌شوند. پیش از سفر اطلاعات دقیق را از تارنمای اداره خارجه، مشترک‌المنافع و توسعه (اف‌سی‌دی‌اوُ) بریتانیا کسب کنید.

کارت بانکی، نه پول نقد

بسیاری از فروشگاه‌ها، میخانه‌ها و رستوران‌ها در بریتانیا به منظور محدود کردن تماس بین مردم تنها کارت بانکی بدون تماس می‌پذیرند. اگر جزو کسانی هستید که پرداخت با پول نقد را ترجیح می‌دهید برای احتیاط و اینکه تنها به پول نقد متکی نباشید، یک کارت اعتباری یا کارت دبیت (کارتی که به حساب بانکی متصل است) نیز با خودتان حمل کنید.

جعبه کمک‌های اولیه

هرچند حمل یک جعبه کمک‌های اولیه حاوی چسب زخم، کیسه‌های پودر مواد معدنی در صورت ابتلا به کم‌آبی، کرم‌های ضد عفونت و قرص مسکن همواره در سفر و دور شدن از خانه کار عاقلانه‌ای است اما اکنون افزودن یک درجه تب‌سنج به آن ایده خوبی است. اگر نگران ابتلا به عوارض ویروس هستید، درجه تب‌سنج بهترین شاخص برای تعیین آن است که آیا باید به مرکز درمانی رجوع کنید یا خود را در قرنطینه قرار دهید.

غذا

چه با هواپیما سفر کنید، چه با اتومبیل یا اتوبوس، به یاد داشته باشید که خدمات و محل فروش غذا در بسیاری از آن‌ها محدود است. در عوض قرار گرفتن در وضعیتی دشوار در هزار متری زمین، برای خودتان خوراکی‌هایی تدارک ببینید که سروصدای معده خالی‌ شما همسفرتان را ناراحت نکند. به خصوص اگر با کودکان سفر می‌کنید این کار ضروری است.   

یک خودکار نو

خودکار محل واقعی رشد و نمو میکروب است که از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. به همین دلیل خوب است برای محدود کردن سرایت میکروب‌ها خودنویس یا خودکار خودتان را به همراه داشته باشید. هنگامی که ورقه ثبت‌نام مهمان یا کارت فرود مسافر را پر می‌کنید، از ما تشکر خواهید کرد.

© The Independent

 
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.