رفتن به محتوای اصلی

پیام زندانی سیاسی حمزه درویش به جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل
19.09.2021 - 13:32

به نقل از کانون حقوق بشری نه به زندان -نه به اعدام ۲۸ شهریور ۱۴۰۰؛ حمزه درویش زندانی سیاسی محبوس در زندان لاکان رشت، با انتشار یک فایل صوتی، نامه ای خطاب به جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران نوشته و به اذیت و آزار و فشار بر زندانیان سیاسی اشاره کرد. این زندانی سیاسی از همه رسانه ها و ارگانهای حقوق بشری خواست تا صدای او و دیگر زندانیان سیاسی را برسانند.

حمزه درویش زندانی سیاسی محبوس در زندان لاکان رشت، در نامه خود خطاب به جاوید رحمان از جمله نوشت: « میدانم که تا بحال نامه های زیادی برای شما نوشته ام، اما متاسفانه عامل بی عدالتی ها و ظلم های رژیم تروریستی جمهوری اسلامی به رهبری خامنه ای آدمکش آنقدر زیاد است که از شدت ناراحتی بی اختیار سکوت درونم را شکسته و قلم به دست می گیرم و برایتان نامه می نویسم.»

حمزه درویش در نامه خود از استمرار ممنوعیت ملاقات با خانواده اش به رغم اعلام خارج شدن از لیست ممنوع الملاقاتی ها و آمدن پدر و مادرش به زندان خبر داده و نوشت:

«حدود شش ماه است که بدلایل نامعلومی بنده را ممنوع الملاقات کرده و حتی گاهی اوقات از تماس تلفنی با خانواده ام جلوگیری می کنند تا اینکه چند روز قبل اعلام کردند که از لیست ممنوع الملاقاتی خارج شده ای و خانواده هم می توانند برای ملاقات به زندان بیایند. اما وقتی پدر و مادرم برای ملاقات آمدند طبق معمول برای چندمین بار متوالی اجازه ملاقات ندادند و هدفشان از این کارها ایجاد اذیت های روحی و روانی برای خانواده ام است.»

حمزه درویش همچنین به شکنجه روحی خانواده های زندانیان سیاسی توسط عوامل خامنه ای در خارج از زندان اشاره کرده و گفت: «سازمان اطلاعات سپاه گیلان و اداره اطلاعات گیلان توسط مزدورانشان با تهدید و اعمال فشارهای روحی و روانی و ایجاد رعب و وحشت در جامعه بهترین دوستان و نزدیکان و آشنایان ما را به دشمنانمان تبدیل کرده اند. مزدوران و عوامل خود را به روشهای گوناگون به خانواده نزدیک میکنند تا به اهداف شوم خود برسند.»

این زندانی سیاسی تاکید کرد؛ بسیاری زندانیان سیاسی هستند که در زندانها تحت سخت ترین شکنجه ها و شرایط قرار دارند اما بدلیل نداشتن امکان ارتباط صدایشان به بیرون نمی‌رسد.

زندانی سیاسی حمزه درویش در پایان نامه خود نوشت:‌

«در کل هدف بنده از نوشتن این نامه برایتان این است که بدانید رژیم تروریستی ولایت فقیه چه اذیتها و شکنجه های غیرقانونی، غیرشرعی و غیرانسانی را بر روی زندانیان سیاسی و خانواده هایشان اعمال میکند که در اینرابطه از شما بزرگوار درخواست میکنم مطالبی که از جنایتهای رژیم تروریست جمهوری اسلامی از جمله زندانیان سیاسی که بدستتان می رسد در مصاحبه ها گزارشها و جلسه های بین المللی به ظلمهای این جانیان اشاره کنید تا ماهیت این رژیم تروریستی برای جامعه جهانی بیشتر از قبل مشخص گردد.»

حمزه درویش از تمامی رسانه های مردمی و ارگانهای حقوق بشری خواست تا صدای او و دیگر زندانیان سیاسی را به گوش دنیا برسانند.

متن کامل نامه حمزه درویش زندانی سیاسی از زندان لاکان رشت خطاب به جاوید رحمان:

حمزه درویش هستم زندان لاکان رشت امروز جمعه ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۰،
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران آقای جاوید رحمان
اینجانب حمزه درویش هستم ۲۸ ساله زندانی سیاسی زندان مرکزی گیلان- لاکان

آقای جاوید رحمان،
نامه های زیادی برایتان نوشته و از طریق سازمانها و نهادها و رسانه های حقوقی ارسال کرده ام؛ هربار که شروع به نوشتن نامه میکنم بخاطر زیاد بودن نامه های ارسالی برای شما با خود می گویم که این آخرین باری است برای آقای جاوید رحمان نامه می نویسم.

اما متاسفانه عامل بی عدالتی ها و ظلم های رژیم تروریستی جمهوری اسلامی به رهبری خامنه ای آدمکش آنقدر زیاد است که از شدت ناراحتی بی اختیار سکوت درونم را شکسته و قلم به دست می گیرم و برایتان نامه می نویسم. امیدوارم از زیادی نامه های ارسالی دلرنج نشوید.

آقای جاوید رحمان
حدود شش ماه است که بدلایل نامعلومی بنده را ممنوع الملاقات کرده و حتی گاهی اوقات از تماس تلفنی با خانواده ام جلوگیری می کنند تا اینکه چند روز قبل اعلام کردند که از لیست ممنوع الملاقاتی خارج شده ای و خانواده هم می توانند برای ملاقات به زندان بیایند.

اما وقتی پدر و مادرم برای ملاقات آمدند طبق معمول برای چندمین بار متوالی اجازه ملاقات ندادند و هدفشان از این کارها ایجاد اذیت های روحی و روانی برای خانواده ام است. که در این رابطه بارها کارشناسان اطلاعات گیلان خانواده ام را احضار و تهدید کرده اند که از هرگونه ارتباط از جمله ملاقات ومکالمه تلفنی با فرزندتان خودداری کنید.

آقای جاوید رحمان
سازمان اطلاعات سپاه گیلان و اداره اطلاعات گیلان توسط مزدورانشان با تهدید و اعمال فشارهای روحی و روانی و ایجاد رعب و وحشت در جامعه بهترین دوستان و نزدیکان و آشنایان ما را به دشمنانمان تبدیل کرده اند. مزدوران و عوامل خود را به روشهای گوناگون به خانواده نزدیک میکنند تا به اهداف شوم خود برسند.

اکنون مدتی است که بسیجی های اراذل و اوباش و مزدوران اداره اطلاعات گیلان مکالمات خصوصی بین من و خانواده ام را درمحافل عمومی بازگو میکنند و با فرستادن تهدید، پیامهای دروغین و ناامید کننده، جنگ روانی برای خانواده ام درست کرده و با این کار آسایش و آرامش را از خانواده ام سلب میکنند.

البته قابل ذکرا ست که بگویم این بسیجی های جنایتکار و اطلاعاتی های آدمکش، بنده بارها به خودشان هم گفته ام؛ آدم که رهبر خوک و روباه صفتی چون خامنه ای تروریست داشته باشد هیچ انتظاری از زیردستانش نیست. این قانون خداوند در جهان هستی است که اعمال و رفتار مردم به رهبرانشان بیشتر شبیه است.

آقای جاوید رحمان
بنده در این نامه خود و خانواده ام را بعنوان نمونه ای از خانواده زندانیان سیاسی عنوان کرده تا به شما بگویم شکنجه های بیشتری از اینهم بر روی دیگر زندانیان سیاسی و خانواده هایشان اعمال می شود، که بخاطر شرایط سخت زندان و عدم توان ارتباط گیری از زندان با خارج از ایران این زندانیان نمی توانند صدای مظلومیت خود را به جامعه جهانی برسانند.

در کل هدف بنده از نوشتن این نامه برایتان این است که بدانید رژیم تروریستی ولایت فقیه چه اذیتها و شکنجه های غیرقانونی، غیرشرعی و غیرانسانی را بر روی زندانیان سیاسی و خانواده هایشان اعمال میکند که در اینرابطه از شما بزرگوار درخواست میکنم مطالبی که از جنایتهای رژیم تروریست جمهوری اسلامی از جمله زندانیان سیاسی که بدستتان می رسد در مصاحبه ها گزارشها و جلسه های بین المللی به ظلمهای این جانیان اشاره کنید تا ماهیت این رژیم تروریستی برای جامعه جهانی بیشتر از قبل مشخص گردد.

با تشکر فراوان منتظر نامه های بعدی بنده باشید.

حمزه درویش زندانی سیاسی زندان لاکان رشت. جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰

درباره زندانی سیاسی حمزه درویش:

شایان ذکر است زندانی عقیدتی – سیاسی اهل سنت حمزه درویش روز ۲۳ اردیبهشت ماه ۹۹ به اجبار از زندان رجایی‌شهر کرج، به زندان لاکان رشت منتقل شد و با هدف همکاری با اطلاعات تحت فشار و شکنجه قرار گرفت.

وی بارها تحت شکنجه های شیدید و پرونده سازی قرار گرفته و همچنین بارها دست به اعتصاب غذا زده است.

زندانی سیاسی حمزه درویش از سال ۹۳ در زندان است و در یک دادگاه پر ابهام به ۱۵ سال حبس محکوم شده است.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
برگرفته از:
نه به زندان - نه به اعدام
سایت جوانه ها

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.