رفتن به محتوای اصلی

اجباری شدن پوشش کامل زنان زندانی در زندان لاکان رشت توسط رئیس جدید زندان
20.09.2021 - 09:54

به نقل از :کانون حقوق بشری نه به زندان- نه به اعدام ۲۹ شهریور۱۴۰۰، انسیه دائمی خواهر زندانی سیاسی آتنا دائمی در حساب شخصی خود از بازدید یک هیات از زندان رشت بدنبال افشاگری آتنا دائمی و ممانعت از دیدار آتنا با این هیات خبر داد. وی گفت این بازدید به تغییر رئیس زندان لاکان رشت منجر شد که خود را فردی «منضبط» و «تابع قوانین» معرفی میکند و کارش را با قوانین از جمله الزام پوشش کامل برای خانواده زندانیان شروع کرده است.

آتنا دائمی از ملاقات و صحبت با بازرس هایی که از تهران و رشت برای بازدید از زندان لاکان رشت رفته بودند منع شد.

انسیه دائمی در حساب خود نوشت: «بعد از افشاگرى آتنا در مورد شرايط بد زندان لاكان رشت بازرس هايى از تهران و رشت از زندان ديدن كردن و در تمام اين مدت مانع ملاقات آتنا با آنها شدند، نتيجه بازرسيها تغيير رئیس زندان لاکان رشت و حالا رييس جديد و سليقه اى جديد و قوانين جديدى اعمال شده.»

انسیه دائمی افزود: «رئيس جديد زندان يك آيين نامه زندان را در دست دارد و خود را فردى منضبط و تابع قوانين معرفى ميكند، يكى از قوانين جديد زندان لاكان، الزام پوشش كامل(ترجيحاً چادر يا مانتوى بلند و گشاد، جلوبسته وجوراب) براى خانواده هاى زندانيهاست»

همچنین حسین دائمی پیشتر از ملاقات کابینی با آتنا دائمی در روز شنبه ۲۷ شهریور خبر داده بود.

زندانی سیاسی آتنا دائمی که از روز پنجشنبه ۲۱ مرداد در اعتراض به قطعی مکرر تلفن های زندان و وضعیت اسفبار زندان لاکان رشت دست به اعتصاب زده بود، پس از برقراری تلفن زندان و آزادی شماری از زندانیانی که بخاطر عدم حضور ۴ هفته ای رئیس زندان آزادیشان به تعویق افتاده بود، به اعتصاب خود پایان داد.

از روز ۲۸مرداد۱۴۰۰؛ بدنبال بازگشت رئيس زندان لاکان رشت و وصل تلفن های زندان و همچنین آزاد شدن تعدادی از زندانیان، بدلیل انتشار صدای آتنا دائمی از زندان رشت، تماس این زندانی سیاسی مجددا قطع شد.

درباره زندانی سیاسی آتنا دائمی:

آتنا دائمی متولد ۷ فروردین ۱۳۶۷ از آذرماه ۹۵ بدون حتی یک روز مرخصی در زندان اوین محبوس بوده و روز سه شنبه شب ۲۶ اسفندماه۹۹، در آستانه سال نو بصورت ناگهانی از زندان اوین به زندان لاکان رشت تبعید شد.

آتنا دائمی در سال ۹۳ به اتهام «تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به خامنه‌ای، توهین به خمینی و اختفای ادله جرم» به ۱۴ سال زندان محکوم شد. وی پس از ۱۶ ماه بازداشت به قید وثیقه آزاد شد.

سپس حکم وی به ۷ سال تقلیل یافت.

در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران بر اساس حکم قضات قمی‌زاده و حوزوان برای چهار فعال مدنی، حکم این فعال مدنی به ۷ سال تقلیل یافت. وی در تیر ماه ۹۹ در حالی که در زندان محبوس بود به ۲ سال زندان اضافه بر حکم قبلی و ۷۴ ضربه شلاق به اتهام «تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم زندان» محکوم شد.

آتنا دائمی روز سه شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۹ از زندان اوین به زندان لاکان رشت تبعید گردید.

زندانی سیاسی آتنا دائمی روز ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ در اعتراض به وضعیت زندان لاکان رشت و بخصوص قطع تماسها دست به اعتصاب غذا زده و روز سه شنبه ۲۶مرداد، پس از برقراری تلفن زندان و آزادی شماری از زندانیانی که بخاطر عدم حضور ۴ هفته ای رئیس زندان لاکان رشت آزادیشان به تعویق افتاده بود، به اعتصاب خود پایان داد.

بدنبال افشاگری آتنا دائمی در رابطه با وضعیت زندان لاکان رشت تماس تلفنی او با خانواده اش قطع و ممنوع شد.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecutio

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
برگرفته از:
نه به زندان - نه به اعدام
سایت جوانه ها

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.