رفتن به محتوای اصلی

سپاه پاسداران بزرگترین کارتل قاچاق مواد مخدر
23.09.2021 - 08:17

اعزام نیروهای سپاه پاسداران به مرزهای جمهوری آذربایجان در پی کشف نیم تن هروئین ارسالی از ایران

اداره گمرک جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد که منطقه قره‌باغ، پیش از این در کنترل جمهوری ارمنستان بود. گروه‌های تبهکار نیز از این مسیر برای انتقال هروئین از افغانستان و ایران به روسیه و اروپا استفاده کرده‌اند. پس از کنترل منطقه قره‌باغ توسط جمهوری آذربایجان، نیروهای مرزبانی این کشور کنترل بیشتری برای قاچاق مواد مخدر اعمال می‌کنند. در همین رابطه گمرگ آذربایجان موفق شده که بیش از نیم تن هروئین را در شهر مرزی بیله‌سوار کشف کند.

قدرت نمایی سپاه پاسداران در حمایت از باندهای قاچاق مواد مخدر

در روزهای گذشته سپاه پاسداران اقدام به اعزام لشگر ۳۱ عاشورا به مرزهای ایران و جمهوری آذربایجان نمود. تانک‌ها، خودروهای زرهی، نفربرهای زرهی، ادوات توپخانه، راکت‌اندازها و موشک‌اندازهای سپاه در نزدیکی رود ارس مستقر شدند.

سپاه پاسداران اعلام نمود که تجهیزات و نیروهای زمینی سپاه را برای حمایت از رانندگان ایرانی به این منطقه اعزام کرده است.  سپاه مدعی شده است که رانندگانی که در مسیر ایروان در مرز جمهوری آذربایجان تردد دارند. توسط گمرک آذربایجان مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند.

سپاه پاسداران و وزارت امور خارجه حکومت ایران مدعی هستند که دو راننده کامیون ایرانی توسط نیروهای نظامی آذربایجان دستگیر شده‌اند. رانندگانی که کامیون‌های آنها حامل مواد غذایی و سوختی بوده است. اما گمرک آذربایجان مسیر آنها را بسته و از ارسال این مواد جلوگیری نموده‌اند.

دولت باکو بارها به حاکمان تهران شکایت کرده است که تاکنون صدها کیلوگرم هروئین قاچاق را از خودروهای ایرانی در مرزهای خود کشف کرده است. دولت آذریایجان اکیدا از دولت ایران خواسته است به این اقدامات تبهکارانه پایان داده شود.

سپاه پاسـداران اصلی‌ترین کارتل مواد مخدر ایران

سپاه پاسداران که عامل اصلی قاچاق مواد مخدر، به‌طور خاص، هروئین به روسیه و اروپا است و از این کار سودهای کلانی می‌برد. قاچاق مواد مخدر و قاچاق سلاح از جمله منابع درآمدهای نامشروع سپاه پاسـداران است که از سال‌های پیش ادامه دارد.

بعد از کشف ۵۲۷ کیلوگرم هروئین از خودروهای ایرانی که متعلق به سپاه پاسـداران می‌باشد، وزارت خارجه و سپاه پاسـداران سعی کرده‌اند با لشگرکشی به مرز جمهوری آذربایجان، خواسته خود را بر آنان تحمیل نمایند. تا پس از این نیز بتوانند به‌راحتی مواد مخدر را از مرزهای این کشور عبور دهند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران کارگر
برگرفته از:
سایت ایران کارگر
سایت ایران کارگر

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.