رفتن به محتوای اصلی

نرگس محمدی: اجازه نمی‌دهم ماموران حکومت استبدادی دینی شلاق بزنند
27.09.2021 - 10:38

 

 

 

نرگس  از تایید احکام زندان و شلاق خود و احضار به اوین خبر داد

 
نرگس محمدی،

 

نرگس محمدی، فعال سرشناس حقوق بشر در ایران از تایید محکومیت اخیر خود به حبس و شلاق خبر داد و گفت که برای اجرای حکم به واحد اجرای احکام دادسرای اوین احضار شده است.

خانم محمدی، روز یکشنبه ۴ مهر ماه، در اینستاگرام خود با اعلام این خبر گفت که ابلاغیه اجرا از سوی شعبه یک- ۱۱ واحد اجرای احکام کیفری دادسرای اوین به دست او رسیده است اما "به رغم احضار، به زندان نخواهد رفت. چنانچه به زور به زندان باز گردانده شود در داخل زندان اعتراض خواهد کرد."

خانم محمدی درباره این پرونده که حکم اولیه آن خرداد ماه گذشته صادره شده، نوشت که "از ابتدای تشکیل پرونده بارها اعلام کردم که این پرونده را از اساس بی‌شرمانه و ظالمانه می‌دانم و از تحمل کیفر که طبق رای صادره و ابلاغ شده ۸۰ ضربه شلاق تعزیزی و ۳۰ ماه حبس تعزیزی و دو فقره پرداخت مالی است، سرپیچی خواهم کرد."

خانم محمدی می‌گوید که در هیچ مرجع قضایی و جلسه محاکمه شرکت نکرده و حتی وکیلی هم تعیین نکرده است.

این احکام جدید مربوط به دو پرونده‌ایست که در بدو ورود او به زندان زنجان برایش تشکیل دادند؛ یکی مربوط به تحصن اعتراضی زندانیان زن در زندان اوین به کشتار معترضان آبان ۹۸ و دیگری مربوط به اعتراض و شکایت خانم محمدی به بدرفتاری که با او حین انتقال از زندان اوین به زندان زنجان شده بود.

نرگس محمدی

 

نرگس محمدی به همراه تعدادی از مادرانی که دادخواه خون فرزندانشان هستند در خانه رامین حسین پناهی، زندانی کرد که چهار سال پیش اعدام شد؛ پدر رامین حسین پناهی هفته گذشته درگذشت

خانم محمدی در یادداشت خود می‌گوید که طی ۱۰ ماه اخیر که از آزادی او گذشته "تا کنون پنج بار توسط نیروهای امنیتی" بازداشت شده "که با اعمال زور و ضرب و شتم همراه بوده و بازداشت ها خودسرانه و غیر قانونی به شمار می آید" و این برخوردها از جمله "اقدامات سرکوبگرانه نهادهای امنیتی علیه فعالان مدنی" در ایران است.

خانم محمدی که نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر ایران است می‌گوید که فعالیتش در کانون مدافعان حقوق بشر و شرکت در تجمعات و راهپیمایی ها طبق قانون اساسی ایران و حقوق بنیادین مردم بوده و افزود: "هیچکس نمی‌تواند ما را از آن محروم کند."

خانم محمدی همه اتهامات مطرح شده علیه خود را "بی‌اساس و کذب" خواند و با رد آنها نوشت: "تا زمانی که آزاد هستم به فعالیت خود ادامه خواهم داد. نهادهای مدنی و خیابان از آن ما مردم است که از دست نخواهیم داد."

نرگس محمدی از سال ۸۰ سه بار برای فعالیت‌های خود در زمینه حقوق بشر و مبارزه با حکم اعدام و شکنجه در زندان‌ها به زندان افتاده که آخرین بار، ۸ سال و نیم طول کشیده است.

شواهد غیرقابل‌انکار بسیاری وجود دارد که در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های ایران، از جمله زندان اوین، با زندانیان عادی و زندانیان سیاسی در موارد متعدد بدرفتاری می‌شود و بسیاری از آنها بارها در معرض توهین، آزار جسمی، کتک و شکنجه هستند.


نرگس محمدی: مرا در زندان آزار جنسی دادند و به شکایتم هم رسیدگی نکردند

 

نرگس محمدی: اجازه نمی‌دهم ماموران حکومت استبدادی دینی شلاق بزنند

نرگس محمدی، نایب‌رییس کانون مدافعان حقوق بشر اعلام کرد که اجرای محکومیتش به او ابلاغ شده است. او در مخالفت با این ابلاغیه گفت که مقاومت خواهد کرد و اجازه نخواهد داد تا ماموران او را شلاق برنند.

به گزارش دویچه وله ، نرگس محمدی، فعال مدنی و نایب‌رییس کانون مدافعان حقوق بشر روز یکشنبه ۴ مهر (۲۶ سپتامبر) در صفحه‌ شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد: «ابلاغیه اجرای محکومیتم در شعبه ۱۱ اجرای کیفری ( شهید مقدس «امنیت») برایم فرستاده شد.»

خانم محمدی نوشت، از ابتدای تشکیل پرونده‌اش بارها اعلام کرده که این پرونده را از اساس "بی‌شرمانه و ظالمانه" می‌داند و از تحمل کیفر که طبق رای صادره ابلاغ‌شده؛ ۸۰ ضربه شلاق تعزیزی و ۳۰ ماه حبس تعزیزی و دو فقره پرداخت مالی است، سرپیچی خواهد کرد.

نرگس محمدی همچنین گفته است که از ابتدای تشکیل پرونده‌اش در هیچ مرجع قضایی و جلسه محاکمه شرکت نکرده و وکیل نداشته است.

او ادامه می‌دهد: «اعلام می‌کنم اجازه نخواهم داد تا ماموران حکومت استبدادی دینی حتی یک ضربه شلاق برنند و تا جایی که بتوانم‌ مقاومت خواهم کرد و تازیانه از دستشان خواهم گرفت.»

نرگس محمدی فعال مدنی، مدافع حقوق زندانیان و تلاشگر کمپین لغو گام به گام اعدام ۱۷ مهر ۱۳۹۹ پس از تحمل پنج سال و نیم حبس مداوم و دو و نیم سالی که پیشتر در زندان بود از زندان آزاد شد.

این وکیل دادگستری اعلام کرده است که علی‌رغم احضار، به زندان نخواهد رفت و اگر با اعمال زور به زندان بازگردانده شود، در داخل زندان اعتراض خواهد کرد.

نرگس محمدی در ادامه نوشته خود در اینستاگرام اطلاع داده است که همزمان ابلاغیه دیگری مبنی بر ارجاع پرونده شکایت از او به شعبه دوم بازپرسی اوین را دریافت کرده است.

این وکیل دادگستری در ادامه گفته است که فعالیت او در کانون مدافعان حقوق بشر و شرکت در تجمعات و راهپیمایی‌ها طبق اصول قانون اساسی و حقوق بنیادین مردم بوده و هیچ کس نمی‌تواند آنها را از این حقوق محروم کند.

نرگس محمدی در ارتباط با وضعیت خود در ۱۰ ماه گذشته نیز گفته است که طی ۱۰ ماه از آزادی تا کنون پنج بار توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده که با اعمال زور و ضرب و شتم همراه بوده است. به گفته نرگس محمدی، بازداشت‌ها "خودسرانه و غیرقانونی" بوده است.

نایب‌رییس کانون مدافعان حقوق بشر در پایان نوشته خود خاطرنشان کرده است که کلیه "اتهامات بی‌اساس و‌کذب" را رد کرده و تا زمانی که آزاد هست به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.