رفتن به محتوای اصلی

اعتراض کارگران واحد ترابری شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی
02.10.2021 - 20:14

یکی از کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، به علت اعتراض خود و همکارانش می‌پردازد. وی می‌گوید: «آخرین تجمع ما به مدت ۳ روز از ۱۲ تیرماه شروع شد. پیش از آن نیز در ۲۲ و ۲۳ فروردین ماه در برابر ساختمان اداری منطقه عملیات پارسیان و آغار و دلان تجمع کردیم. مسئولان وعده دادند که همه راننده‌ها به سامانه ساپنا وصل خواهند شد. در نتیجه همه کارگران به اعتراض خود پایان دادند.»

محروم شدن کارگران واحد ترابری از مزایا با خروج از سامانه ساپنا

وی ادامه می‌دهد: « ۶ ماه از آن وعده‌ها گذشته است. اما هنوز تا این لحظه اتفاق خاصی درباره وصل دوباره کارگران واحد ترابری به سامانه ساپنا صورت نگرفته است. سامانه ساپنا، سامانه اطلاعات پیمانکاران نیروی انسانی در کل صنعت نفت است. با اجرای لغو طرح خویش‌فرمایی، قرارداد همه این کارگران به حجمی تغییر می‌کند.»

این کارگر افزود: «تصور ما کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی این بود که به وعده‌ها عمل می‌شود. وضعیت شغلی ما به دلیل خروج از سامانه ساپنا، بسیار نامناسب است و بلاتکلیف هستیم. اما برای بازگشت دوباره به این سامانه، به وعده مسئولان بخصوص بعد از آخرین تجمع اعتماد کردیم.»

بنابه گفته این کارگر معترض، خروج کارگران از سامانه ساپنا از روز ۲۹ اسفند ۹۹ رخ داد. در نتیجه از بسیاری مزایای شغلی مانند طرح طبقه‌بندی مشاغل، بیمه تکمیلی و سایر مزایای قانونی و عرفی محروم شدند. مزایایی که همه پرسنل رسمی، قراردادی و سایر نیروهای پیمانکاری دریافت می‌کنند.

بی‌توجهی مسئولان در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس به وضعیت کارگران

وی ادامه می‌دهد: «نباید مسئولان نسبت به وضعیت شغلی و بیمه‌ای کارگران واحد ترابری بی‌توجه باشند. به دنبال پیگیری کارگران بود که معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت، نامه‌ای با رد طرح خویش‌فرمایی کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، مبنی بر اتصال دوباره همه کارگران به سامانه ساپنا تاکید کرد.»

وی افزود: «طبق این نامه، شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی وظیفه دارد قرارداد را طبق روال گذشته با کارگران منعقد نماید. علاوه بر اینکه در آن نامه تاکید شده است که همه کارگران مشمول مزایای طرح طبقه‌بندی مشاغل خواهند شد.»

این کارگر می‌گوید: «مدیران شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی، همچنان بر طرح خویش‌فرمایی با راننده‌ها اصرار می‌کنند. آنها قصد ندارند هیچ یک از راننده‌ها را به سامانه ساپنا اضافه کنند. بنابراین رانندگان با قرارداد حجمی از هیچ مزایای قانونی کار بهره‌مند نخواهند بود.»

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: «هم اکنون حدود ۱۸۰ نفر در منطقه عملیات پارسیان فعالیت می‌کنند. حدود ۲۰۰ نفر دیگر در مناطق عملیاتی آغار و دالان با سوابق کاری ۱۰ تا ۲۵ سال مشغول جابجای نیروی کار روی حدود ۲۵۰ حلقه چاه هستند.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران کارگر
برگرفته از:
سایت ایران کارگر
سایت ایران کارگر

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.