رفتن به محتوای اصلی

فشارهای رئیس زندان لاکان رشت بر روی زندانی سیاسی آتنا داثمی افزایش می یابد
05.10.2021 - 19:01

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام ۱۳ مهر ۱۴۰۰، حسین دائمی پدر زندانی سیاسی آتنا دائمی در حساب شخصی خود به افشای تخلفات آشکار رئیس زندانی لاکان رشت در رابطه با آتنا دائمی و استمرار محدودیت قطع تماس او پرداخت.

حسین دائمی در یادداشت خود به استمرار محرومیت آتنا دائمی اشاره کرده و اعلام کرده است پیگیری های صورت گرفته از طرف خانواده آتنا به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

حسین دائمی گفت مسئول زندان اصرار دارد که آتنا حتما در حضور ماموران زندان تماس بگیرد در حالیکه این امر خلاف قانون است و آتنا نیز حاضر به انجام این کار نیست و تماس را حق قانونی خود می‌داند.

حسین دائمی ضمن اشاره به برخوردهای ناشایست رئیس زندان لاکان رشت با آتنا دائمی اشاره کرده و گفت که دیگر زندانیان تهدید شده اند چنانچه با آتنا ارتباطی برقرار کرده یا به او نزدیک شوند برایشان پرونده سازی خواهد شد و از حداقل امکانات محروم می‌شوند.

در این یادداشت همچنین اشاره شده است که بر خلاف قانون تفکیک جرائم، زندان لاکان رشت از جمله زندانهایی است که در آن این قانون رعایت نمی‌شود و به همین دلیل آتنا بارها توسط مسئول زندان و دیگر زندانیان تهدید شده و جانش در خطر است.

متن کامل پست توییتری حسین دائمی درباره افشای تخلفات آشکار رئیس زندان لاکان رشت از این قرار است:

 

Missing media item.

«مایلم چند مورد تخلف آشکار از زندان لاکان رشت و از مسئولین زندان به سمع نظر دوستان برسونم:

۱- آتنای من همچنان از حق تماس محرومه و پیگیری هایی که انجام دادیم به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم.

۲-مسئول اندرزگاه که نمی‌خوام اسم ایشون رو ببرم و بنظرم خیلی دوست داره مطرح بشه تاکید داره که حتماً آتنا باید در حضور مامور زنگ بزنه که این خلاف قانون خودشونه و آتنا حاضر به این کار نیست و تلفن را حق قانونی خودش می‌دونه.

۳-متاسفانه برخورد مسئولین زندان و مخصوصاً مسئول اندرزگاه هربار برای ملاقات وکیل با آتنا برخوردهای ناشایستی رو انجام میدهد که فکر می‌کنم این برخوردها نسبت به مسئولیتی که این خانم دارد مربوط نمیشود و باید حد خودشون رو بدانند.

۴- برای چندمین بار وکیل آتنا آقای رامین صفرنیا با دستور قضایی برای ملاقات با آتنا در زندان حضور پیدا کرده هر بار بامخالفت های این خانم با الفاظ رکیک و توهین آمیز با وکیل محترم برخوردشده که خلاف قانون میباشد، و شکایت از این خانم رو حق قانونی خودمیدانم.

۵-متاسفانه یکی دیگر از کارهای ناشایست این خانم مسئول، ترغیب و تهدید زندانیان برعلیه آتنای من هست تا جایی که زندانیان تهدید شدن که به هیچ وجه به آتنا نزدیک نشوند در غیر این صورت برای زندانیان پرونده سازی یا از حداقل امکانات محروم میشوند.

۶-متاسفانه زندان لاکان رشت ازجمله زندان هایی است که تفکیک جرائم صورت نمیگیرد و همه نوع زندانی با جرائم های مختلف باهم نگهداری میشود که این مسئله مشکلات زیادی برای آتنا بوجود آورده وبارها توسط مسئول اندرزگاه وزندانیان موردتهدیدقرارگرفته.

۷-متاسفانه بعداز افشاگری آتنا از زندان لاکان رشت آتنای من شدیدا تحت فشار قرار گرفته و جان دخترم درخطره، درحالیکه استان گیلان هیچ اختیاری درپرونده آتنا ندارد ولی سعی در نابودی دخترم گرفته‌اند»

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
برگرفته از:
نه به زندان - نه به اعدام
سایت جوانه ها

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.