رفتن به محتوای اصلی

خیانت نابخشودنی مردی به نام سردار نقدی به مردم ایران
08.10.2021 - 06:58

به گزارش وب‌سایت زرتشتیان، اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان در مجلس، با ابراز تعجب از سخنان محمدرضا نقدی، در نامه‌ای به او نوشت: «نیازی به یادآوری دوباره تاریخ نیست که پس از فروپاشی سلسله ساسانیان، کدام حکومت بر ایرانیان فرمانروایی کرده است.» محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران، روز چهارشنبه گفته بود: «سلسله پلید هخامنشی که بزرگ‌ترین کشتارها و خیانت‌ها را در کشور کرد بعد از افول قدرت، کشور را دو دستی تقدیم یونان کرد؛ و ساسانیان هم بعد از افول قدرت، کشور را به مغول‌ها تقدیم کردند.»

***

ایران وایر - اظهارات واکنش برانگیز محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره حکومت‌های هخامنشیان و ساسانیان با پاسخ اعتراضی اسفندیار اختیاری، نماینده رزتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی روبرو شد.

محمدرضا نقدی عصر روز چهارشنبه در مراسمی در شهرستان خدابنده گفته بود: «سلسله پلید هخامنشی که بزرگترین کشتارها و خیانت‌ها را در کشور کرد بعد از افول قدرت کشور را دو دستی تقدیم یونان کرد.»

وی همچنین در یک اشتباه فاحش اما جالب تاریخی گفته بود: ساسانیان هم بعد از افول قدرت، کشور را به مغول‌ها تقدیم کردند.

این فرمانده سپاه پاسداران همچنین مدعی شده بود: «تاریخ‌نویسان مزدور که به سرویس‌های جاسوسی وابسته هستند تلاش می‌کنند تاریخ کشور ما را تحریف کنند‌‌. تاریخ ۸ هزار ساله ما را به ۲۵۰۰ سال کاهش داده‌اند.»

اسفندیار اختیاری، نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس در پاسخ به اظهارات نقدی با انتشار نامه‌ای سرگشاده نوشته است:« پیشینه تاریخی این کشور بیش از ۸۰۰۰ سال است که متاسفانه مورد تاخت و تاز کشورهای مختلف قرار گرفته است ولی این، دلیلی بر نادیده انگاری زحمات بزرگان این کشور نمی شود.»

به گزارش تارنمای خبری و تحلیلی زرتشتیان ایران، اختیاری خطاب به معاون سپاه پاسداران تاکید کرده که آنچه در نقوش برجسته تخت جمشید دیده‌ می‌شود، همه نشانه پاکی و بزرگی است.

نماینده رزتشتیان ایران در مجلس در پایان نامه خود به کنایه نوشته است: «البته در این رابطه مطالب زیادی است که به این کوتاه بسنده می کنم و بی شک نیازی به یادآوری دوباره تاریخ نیست که پس از فروپاشی سلسله ساسانیان، کدام حکومت بر ایرانیان فرمانروایی می کرده است، که قطعا مغولان نبوده اند!»

 
سردار نقدی و ساسانیان و مغول
کامبیز نوروزی
این بخشی از سخنران سردارنقدی، معاون همآهنگی سپاه است که امروز خبرگزای‌ها منتشر کرده اند:
« سلسله پلید هخامنشی که بزرگترین کشتارها و خیانت‌ها را در کشور کرد بعد از افول قدرت کشور را دو دستی تقدیم یونان کرد.
از سوی دیگر ساسانیان هم بعد از افول قدرت کشور را به مغول‌ها تقدیم کردند.»
از اشتباه بزرگ نقدی در مورد هخامنشیان بگذریم. نیز بگذریم از اینکه او نمی‌داند ازنظر کسی مانند علامه طباطبایی در تفسیر شریف المیزان کوروش، مؤسس سلسلهءهخامنشی همان ذوالقرنین است که در قرآن کریم از او به نیکی یاد شده است و غیر از علامه طباطبایی بزرگان دیگری نیز همین نظر را دارند.
فقط کسی به ایشان بگوید آقاجان، برادر حملهء مغول به ایران بیش از ۶۰۰ سال پس از انقراض ساسانیان بود. مغول که آمد یزدگرد سوم آخرین پادشاه ساسانی هفتصد کفن پوسانده بود. حقیقت این است که ساسانیان بعد از جنگهای متعدد که از زمان خلیفه اول شروع شده و در زمان خلیفهء دوم به اوج رسیده بود، نهایتا در زمان خلیه سوم در ۳۰ هجری قمری برابر با ۶۵۱ میلادی منقرض شد و تسلیم ایشان شد. ساسانیان کجا و مغول کجا!
عده‌ای در کشور هستند که عملا مجازند از کوانتوم تا کرونا و از ویروس‌شناسی تا تاریخ هر حرف بی‌اساس و ادعای غلط فاحش را بگویند و مسئولیتی هم برای حرفها و ادعاهایشان ندارند.
Kan være et billede af 1 person
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.