رفتن به محتوای اصلی

دولت «انقلابی» فقط شعار خالی! شعار کارگران به‌ستوه آمده هفت تپه
09.10.2021 - 21:12

کارگران پس از پیاده شدن از خودروها، در مسیر تا رسیدن به استانداری خوزستان به راهپیمایی اعتراضی دست زدند. در طول مسیر نیز اقدام به سردادن شعارهای اعتراضی به زبان فارسی و عربی کردند.

پس از این گروه بزرگی از کارگران هفت تپه جلوی استانداری خوزستان جمع شدند. آنها به ناکارآمدی مسئولان خوزستان و رئیسی در شعارهای‌شان اشاره می‌کردند. کارگران شعار می‌دادند: «خوزستان بیچاره، مسئول خوب نداره». «دولت انقلابی، فقط شعار خالی».

در تجمع اعتراضی کارگران هفت تپه در برابر استانداری خوزستان، یکی از نمایندگان کارگران سخنان کوتاهی ایراد کرد. وی گفت: «از دفتر استاندار تا دم در استانداری ده قدم هم نیست. وظیفه‌اش است بیاید اینجا و صدای کارگر را بشنود. نشنوید، داد می‌زنیم تا گوش‌های کرشان بشنود و از خواب غفلت بیدار شوند.»

پس از شنیدن این سخنان، کارگران شعار می‌دادند:

«مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر». کارگران معترض پس از تجمع نیز در خیابان‌های اهواز اقدام به راهپیمایی اعتراضی کردند. آنها شعار می‌دادند: «همشهری به هوش باش، ما کارگریم نه اوباش» کارگر می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد»

کارگران هفت تپه خواسته‌های مشخصی دارند. آنها بارها برای رسیدن به این خواسته‌هایشان دست به اعتصاب‌های طولانی‌ مدت زده‌اند.

با وجود اعلام سپردن مجتمع هفت تپه از بخش خصوصی به دولتی، اما تاکنون این موضوع تعیین‌تکلیف نیست. همچنان که کارگران نیز در تجمع‌های اعتراضی خود اشاره می‌کنند، دولت رئیسی و مسئولان دست‌اندرکار در این دولت، مانع واگذاری مجتمع نیشکر هفت تپه به نهادهای دولتی می‌شوند.

این موضوعی است که کارگران هفت تپه، دولت رئیسی را مقصر دانسته و در سخنرانی و شعارهای‌شان به سنگ‌اندازی این دولت همچون دولت‌های گذشته اشاره می کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران کارگر
برگرفته از:
سایت ایران کارگر
سایت ایران کارگر

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.