رفتن به محتوای اصلی

سپاه می گوید که : "به آمریکا سیلی زدیم "
13.10.2021 - 05:14

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ادعا کرد که این نیرو در جریان یک سال و نیم جنگ، شش «عملیات موفق» در مقابل آمریکا انجام داده است. علیرضا تنگسیری حضور اسرائیل در منطقه خلیج‌فارس را نیز «نامشروع» خواند و تهدید کرد که «رژیم جعلی اشغالگر قدس» در صورت ادامه حضور در منطقه، هزینه‌ سنگینی متحمل خواهد شد. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران روز سه‌شنبه، ۲۰ مهر، در مراسمی که با عنوان «روز نیروی دریایی سپاه» و «گرامیداشت شهدا» برگزار شد، با ادعای اینکه سپاه پاسداران هیچ‌گاه شروع‌کننده جنگ نبوده است، گفت: «با اینکه آمریکایی‌ها نفتکش‌ها، سکوها و پایانه‌های نفتی ما را هدف قرار می‌دادند، ما خویشتن‌داری کردیم. بعد از این‌ همه خسارتی که آن‌ها به ما وارد کردند، ما به جنگی یک و نیم ساله با آمریکایی‌ها وارد شدیم.» او مدعی شد که نیروی دریایی سپاه در مدت یک سال و نیم جنگ علیه آمریکا، در شش عملیات موفق، به این کشور «سیلی محکم» و «عبرت‌آموزی» زده است. 

به گفته او، در این عملیات «هیمنه قدرت پوشالی آمریکا» در خلیج فارس شکسته شده است. 

تنگسیری «امنیت»، «صلح»، «صفا» و «آرامش» در خلیج‌فارس را راهبردهای جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: «ما هیچ ناامنی و درگیری را در این منطقه راهبردی برنمی‌تابیم.» او با تکرار تهدیدهای سپاه پاسداران علیه ایالات‌متحده و اسرائیل افزود: «خلیج‌فارس خانه ما و کشورهای همسایه ما است. آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس جایی ندارند.» 

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که کشورهای منطقه از جمله اردن و عربستان بارها اعلام کرده‌اند که اقدام‌های تحریک‌آمیز جمهوری اسلامی ایران عامل ایجاد ناامنی در منطقه خلیج‌فارس است. با این حال، فرمانده سپاه پاسداران مدعی شد هرجا که آمریکا حضور یافته، با خود «ناامنی» به همراه برده است.  

تنگسیری همچنین با «جعلی» و «اشغالگر» خواندن اسرائیل، حضور این کشور را «نامشروع» و «مختل‌کننده» منطقه دانست و تهدید کرد که در صورت ادامه حضور این کشور، «هزینه‌های سنگینی» بر آن تحمیل خواهد شد. او در ادامه گفت: «زیبنده کشورهای مسلمان منطقه نیست که یکی از جنایتکارترین رژیم‌ها که قبله اول مسلمین را اشغال کرده است، در این منطقه حساس حضور پیدا کند.» 

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه مجموعه‌ رجزخوانی‌های فرماندهان سپاه پاسداران برای آمریکا و اسرائیل، از نیروی دریایی سپاه به‌عنوان «قدرت واحد» در منطقه یاد کرد که در مقابل «متجاوز» با «صلابت» می‌ایستد و دست او را قطع می‌کند، پایش را می‌شکند و چشمش را کور می‌کند. 

تنگسیری در ادامه سخنان خود مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران در مدت ۴۳ سال عمر انقلاب اسلامی، نه به کشوری تجاوز کرده و نه به کشوری اجازه  تجاوز داده است. او با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز گفت: «تجهیزات مورد نیاز دفاعی کشورمان را خودمان می‌سازیم.» 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هفته نخست مهر و هم‌زمان با سالروز آغاز جنگ ایران و عراق، هم در بیانیه‌ای تهدید‌آمیز مدعی شده بود که با «مقاومت هوشمند و قدرتمند امت اسلامی»، آمریکا از منطقه اخراج و «غده سرطانی رژیم صهیونیستی» از «جغرافیای اسلام» جراحی می‌شود. 

پیش از آن نیز امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، به شبکه خبری المسیره گفته بود: «پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی، عهد بستیم که آمریکا را از منطقه خود اخراج کنیم.» او در ادامه اسرائیل را تهدید کرد و گفت: «رژیم صهیونیستی باید بار‌و‌بندیل خود را ببندد و در آمریکا، آلاسکا یا اروپا به دنبال محلی برای زندگی باشد.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.