رفتن به محتوای اصلی

شعر خواهرزاده خامنه‌ای در مدح شهبانو فرح در روز تولدش
15.10.2021 - 11:38

روز پنجشنبه ۲۲ مهر برابر با ۱۴ اکتبر، هشتاد و سومین سالروز تولد شهبانو فرح پهلوی است و به همین مناسبت مراسمی به میزبانی شورای شهر فرزنو در ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار شد.

مراسم بزرگداشت ملکه سابق ایران به ابتکار مایک کرباسی، از اعضای شورای شهر فرزنو، ساعت ۹ صبح به وقت غرب ایالات متحده آغاز و به‌طور مستقیم از طریق شبکه‌های مجازی پخش شد.

مایک کرباسی در ابتدای این جلسه به‌طور مختصر داستان سفر والدین خود را به آمریکا برای تحصیل، پیش از انقلاب ۵۷ و با استفاده از بورس تحصیلی در دوران سلطنت پهلوی، بیان کرد.

وی در ادامه اعلامیه‌ای را قرائت کرد که در آن چهاردهم اکتبر به عنوان «روز شهبانو فرح پهلوی» نامگذاری شده است.

پدر مایک کرباسی نیز در مراسم حضور داشت و تلاش‌های شهبانو برای برابری جنسیتی و آموزش کودکان و بهداشت و درمان در ایران پیش از انقلاب را تشریح و از او قدردانی ‎کرد.

شهبانو فرح پهلوی که از پاریس و از طریق ارتباط ویدئویی در مراسم حضور داشت، در یک پیام صوتی که از پیش تهیه شده بود، از اعضای شورای شهر برزنو بابت این مراسم قدردانی کرد.

وی در بخشی از این پیام گفت عضویت یک آمریکایی ایرانی‌تبار در این شورا باعث افتخار اوست و برای همه ایرانی آمریکایی‌ها و دیگر شهروندان ایالات متحده آرزوی موفقیت و بهروزی کرد.

ملکه پیشین ایران در انتهای پیام بار دیگر تاکید کرد در تمام طول عمر خود تلاش کرده مثبت بیاندیشد و ابراز امیدواری کرد که نور بر تاریکی پیروز شود و ایران بار دیگر از خاکستر خود برخیزد.

بلانکا روبیو از اعضای مجلس ایالتی و از رهبران حقوق زنان در کالیفرنیا و کشور نیز در سخنانی کوتاه ضمن تبریک تولد به شهبانو، خدمات او را در پیش و پس از انقلاب ستود.

رئیس و برخی از اعضای شورا و مهمانانی که برای شرکت در این مراسم دعوت شده بودند نیز زادروز شهبانو فرح پهلوی را به او شادباش گفتند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.