رفتن به محتوای اصلی

اعدام ژیان علیپور بی‌جواب نخواهد ماند، اطلاعیه خانواده وی در پی ترورش توسط یک پاسدار
16.10.2021 - 09:57

متن کامل اطلاعیه خانواده ژیان علیپور:

«اعدام و ترور ژیان علیپور بی‌جواب نخواهد ماند. ما سکوت نخواهیم کرد. 

ژیان علیپور ، برادر زندانی سیاسی هوشمند علیپور، روز پنجشنبه ۲۲ مهر با گلوله پاسدار موسوی فرمانده پایگاه بیتوش در منطقه سردشت ترور شد.

روز پنجشنبه، ژیان به‌همراه یک نفر دیگر در حال تردد از منطقه مرزی در روستای «هرزنه» در منطقه آلان سردشت بود. با طرح‌ریزی و سناریوی از قبل طراحی شده و با کمک مزدوران حکومتی در مرز محل تردد، ژیان و دوستش شناسایی و در کمین می‌افتند.

قاتل ژیان پاسداری به نام موسوی، فرمانده حفاظت اطلاعات پاسگاه مرزی بیتوش در منطقه آلان سردشت است. وی بدون ایست یا هرگونه اخطار قبلی شروع به تیراندازی به ژیان می‌کند و او را از فاصله چند متری و در حالیکه مشغول اعتراض بود به قتل می‌رساند.

قاتل جنایتکار مستقیما قلب ژیان‌مان را نشانه می‌گیرد که بلافاصله جانش را از دست می‌دهد.

ژیان متولد ۱۳۶۸ از روستای بیژوه واقع در منطقه آلان سردشت و دارای همسر و دو دختر ۴ ساله و پسر ۹ ساله بود.

با قتل ژیان، متاسفانه فرزندانش برای همیشه از آغوش گرم پدر محروم ماندند. همسرش نیز یار خوب و عزیز خود را از دست داد. ژیان علیپور از خانواده سیاسی و مخالف حکومت بود. وی همراه با پدرش مصطفی در سال ۸۸ بمدت ۱۳ روز به اتهام فعالیت و تبلیغ علیه نظام بازداشت شد و تحت شکنجەهای شدید قرار گرفت.

سه برادرش نیز بارها مورد تهدید و اذیت و آزار قرار گرفتند و همراه با پدرشان ایران را ترک کردند. ژیان از مرداد ۱۳۹۷ و بعد از دستگیری برادرش هوشمند نیز تحت فشار و اذیت و آزار مداوم نیروهای اطلاعات و سپاه پاسداران قرار داشت.

ژیان از یک طرف نان‌آور خانواده‌ بود و از طرفی تمام فشار و کینه و انتقام حکومت بعد از خروج خانواده سیاسی‌اش را تحمل می‌کرد. موسوی فرمانده پایگاه بیطوش، قبل‌تر نیز چند کولبر را به قتل رسانده بود. وی ژیان را تهدید کرده بود و برای قتل او نقشه کشیده بود و سرانجام او را به قتل رساند.

ما به عنوان خانواده‌ ژیان، شهادت می‌دهیم با توجه به تهدید قبلی و نحوه قتل و شواهد دیگر، قتل او کاملا طرح‌ریزی شده بود. از جمله فرمانده این پایگاه ساعاتی قبل از این جنایت، از افرادی که در آن محل مشغول ماهیگیری بودند، خواسته بود محل را ترک کنند.

چند روز قبل نیز ژیان به برادرش شاهو گفته بود که همین شخص موسوی نقشه قتل من را کشیده است.

ما خانواده ژیان علی‌پور خواهان محاکمه و مجازات فوری عاملان این قتل وحشیانه هستیم. خانواده ما تا دادخواهی، محاکمه و مجازات عاملان این جنایت ضدانسانی و این قتل عمد یک قدم عقب‌نشینی نخواهد کرد.

ما همچنین از تمام نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهند. از کلیه سازمان‌های سیاسی و احزاب مخالف حکومت می‌خواهیم که این جنایت را محکوم کنند.

از تمام مردم منطقه در سردشت دعوت می‌کنیم به هر شکلی که می‌توانند علیه این جنایت دست به اعتراض بزنند. با حضور در کنار خانواده ژیان انزجار و نفرت خود را به این آدمکشی حکومت تروریست و جنایتکار جمهوری اسلامی ابراز دارند.

از طرف خانواده ژیان علیپور

جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰- ۱۵ اکتبر ۲۰۲۱

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران کارگر
برگرفته از:
سایت ایران کارگر

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.