رفتن به محتوای اصلی

دنیای خیالی اسلام و ادعای خیالی تر رهبری آن از روی مقامات جمهوری اسلامی
04.11.2021 - 05:37
 
 
 
سالهاست که مقامات جمهوری اسلامی ادعای رهبری جهان اسلام را دارند و هر روز و شب در بوق‌های تبلیغاتی خود آنرا تکرار می کنند.
 
اجازه دهید نگاهی کلی به این دنیای اسلام تحت رهبری ولی امر مسلمین جهان! بیندازیم:
 
اصولن از نظر دینی بیش از ۸۵ درصد مسلمانان جهان سنی مذهب هستند و از نظر دینی عربستان سعودی را کلید دار مکه و دارای مسوولیت  زعامت دینی مسلمانان می دانند وپر واضح است که شیعه گری را جز بدعتی در جهان اسلام نمی دانند تا آنجا که اقلیتی تندرو در میان اهل سنت و جماعت حتا حکم به قتل شیعیان می دهند.
 
دولتهای کشورهای مسلمان هم اگر سراپا درگیر خشونت و فقر و از هم گسیختگی نباشند مانند عراق، سومالی، افغانستان، سوریه، یمن و غیره،  اکثریت یا سکولار و استبدادی هستند مانند ترکمنستان و مصر ، یا نیمه دموکراسی های هستند نیمه جان که با میراث استبدادی خود دست و پنجه نرم می کنند مانند تونس، و یا ترکیبی از مذهب با پادشاهی هستند مانند عربستان و بحرین، و صد البته غیر از مورد اول که سراپا ازهم گسیخته و درگیر آشوب هستند ، دیگر کشورها اکثرن نه تنها کاری با حکومت ولی فقیه در ایران ندارند، بلکه چون این حکومت را نابهنجار، آشوبگر ، خشونت طلب و متحجر می دانند سعی می کنند اصلن کاری با آن نداشته باشند و حداکثر فاصله مطلوب را با آن حفظ کنند!
 
حال اجازه دهید نگاهی ریزتر به برخی ازین کشورها داشته باشیم:
 
کشورهایی با اکثریت شیعه در جهان شامل ایران ، عراق ، جمهوری آذربایجان و بحرین می شوند. ببینیم روابط این یه کشورهای شیعه نشین با ام القرای جهان اسلام! چگونه است.
 
آذربایجان با داشتن حکومتی سکولار و استبدادی اصولن ایران را دشمن موجودیت خود می داند و علاوه بر داشتن ادعای ارضی بر بخشهایی از ایران، دارای روابط پر تنش با جمهوری اسلامی است و از فعالیتهای آن همیشه بیمناک که حتا تا مرز انجام مانورهای نظامی علیه یکدیگر نیز پیش رفته آمد.( اینجا کاری با درستی یا نادرستی ادعاهای ارضی حاکمان جمهوری آذربایجان بر بخشهایی از ایران نداریم)
 
روابط ایران با بحرین که کشوری سلطنتی، داری اکثریت شیعه اما حکومت اقلیت سنی، باسیاستی سکولار اما بسیار نزدیک به عربستان سعودی است قطع، پرتنش و خصمانه  است! علت آن دخالت‌های فزاینده جمهوری اسلامی به عنوان صدور انقلاب در بحرین.
 
 
نقش حکومت شارلاتان های تهران در از هم گسیختگی ، ویرانی، بی آینده کی و خشونت جاری در عراق امروز بر کسی پوشیده نیست. جمهوری اسلامی با اجیر و مسلح کردن میلیشیای شیعه در عراق، دخالتی سرطانی، خانمان برانداز و مرگبار در عراق در بیست سال اخیر داشته که تا کنون نیز ادامه دارد.
 
به جز بحرین که وضعیت نامعلوم است، در دو کشور دیگر طبق نظرسنجی‌ها اکثریت مردم هیچ علاقه‌ای به جمهوری اسلامی ، انقلاب اسلامی و ارزشهای آن ندارند.
 
 
کشورهای حاشیه خلیج فارس که زمانی نماد فقر و جهل بودند، هم اکنون با سیاستهای خردمندانه ی حاکمان آنها در مسیر پیشرفت گام بر می دارند و عربستان سعودی ، امارات متحده عربی، قطر، کویت و عمان نه تنها از نظر شاخص‌های اقتصادی ، بهداشتی ، آموزشی و رفاهی فاصله‌ی رژف با ایران ویران شده بوسیله ملاهای خیال پرداز قم دارند ، بلکه به علت تهدیدها ، دخالتها و سیاست صدور انقلاب دیکتاتورهای تهران، دشمن جمهوری اسلامی محسوب می شوند و پیوسته نگرانددخالت جمهوری اسلامی در امور داخلی کشورشان و یا حمله ی ایران هستند. 
 
 
نگاهی کوتاه به لیست کشورهای دوست جمهوری اسلامی مانند لبنان، عراق، سوریه و یمن که غرق در فساد، جنگ، ویرانی و نابهنجاری هستند کاملن مشخص می سازد نتیجه دوستی با شارلاتان های تهران و دخالت آنها در یک کشور چه می شود. تا گفته نماند در همه این کشورها اکثریت مردم از جمهوری اسلامی و سیاستهای آن بیزارند.
 
نکته جالب حکومتهای هم پیمان ایران در سطح جهانی است که یا شامل کشورهای بی خدا و کمونیستی مانند چین ، کره شمالی ، کوبا و ونزوئلا می شود و یا حکومتهایی مانند روسیه پوتین که عملن حکومت های مافیایی بیش نیستند. آنچه بسیار گویا و افشا کننده است اینکه حکومت جمهوری اسلامی با ادعای اجرای احکام الله و رهبری جهان اسلام، دوستانی بهتر از چند کشور کمونیستی ضدخدا در دنیا نیافته که به وضوح بیانگر ماهیت و حقیقت حکومت سرتاپا دروغ و فساد حاکم بر ایران است.
 
ناگفته نماند که حتا مزدورهای اجیر شده ایران در کشورهای منطقه هم تا وقتی به غده سرطانی جمهوری اسلامی وفادار می مانند که پول و سلاح به آنها رسانده شود والا سریع جبهه عوض می کنند. تغییر مواضع چند باره حماس در قبال ایران و چمدانهای اهدایی دلار قاسم سلیمانی در خاطره ها هست. 
 
کاملن آشکار است که چگونه شارلاتان های قم و تهران با تکرار شعار خیالی رهبری جهان اسلام ( که در واقع وجود خارجی ندارد) چگونه واقعیت‌های جاری در منطقه و جهان را تحریف می کنند و سعی در مخابره  تصویری از خود را دارند که نه تنها دروغ است ، بلکه با حقیقت جنبه متضاد و معکوس دارد .
 
علاقه‌مند و خواننده همیشگی ایران گلوبال 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.