رفتن به محتوای اصلی

کوتاه و گویا !
04.11.2021 - 10:27

همزمان با تماس تلفنی « باقری کنی» با «انریکه مورا» مسئول  هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برای آغاز مذاکرات برجامی در روز ۸ آذرماه در وین، با کلی تبلیغات، روایت سپاه به سمع و نظر مردم رسید(با قبول این روایت) میان ایران و آمریکا بر سر یک نفتکش، منازعه ای رخ داده .این که :این کشتی در تلافی یک کشتی نفت ایران که چند ماه قبل با یک خیانت، مصادره شده؛ توقیف شد! قصه مربوط به حداقل یک هفته پیش است و حالا اعلام و اعلان می‌شود! این منازعه و اعلام ویژه ،کم سابقه و خاص چه اثر منفی در مذاکرات ایجاد می‌کند وبرخی یک اقدام چند روز پیش را با چه هدفی در بوق و کرنا می کنند!

ایا قصد نمایش اقتدار ودر پی ان  نرمش قهرمانانه در مذاکرات آتی! ؟

فعلا که چیزی معلوم نیست ولی بعدا که طرف اروپائی یا آمریکائی خاطراتش را نوشت، معلوم میشود !کاش قبل از اینها، فردمسئول یا نهادی بمردم می‌گفت هدف کدامین است ؟!و این شور،تبلیغات و اقدامات، چه اثری برای رونق سفره و نان و آب مردم دارد؟!

&.فرماندهان سپاهی که در کنار درب قابلمه بعنوان رادار ویروس یاب عکس یادگاری گرفته و هواپیمای مسافربری را باموشک کروز آمریکایی سرنگون کردند اکنون کشتی ویتنامی را بجای کشتی آمریکایی توقیف کرده اند ، بعنوان نمونه : آسوشیتدپرس: ایران یک نفتکش تحت پرچم ویتنام را در دریای عمان توقیف کرده ودر بندرعباس نگهداری می‌کند.

در دامی افتاده ایم که آمریکا می خواهد ،همانکه شوروی رادر جنگ سرد توسط غرب به آن کشاند....

دوستی میگوید :ایا میتوان چنین اندیشید ؟حادثه‌ مربوط به 9 روز پیش گیریم دقیقاً همانطور اتفاق افتاده که در بیانیۀ سپاه آمده و روایت آمریکا به کلی مخدوش و دروغ است،بااین ترتیب منظور از این نوع خبررسانی پرهیجان در آستانۀ روز 13 آبان چیست؟

* حادثه‌ای رخ داده و بسود ایران تمام شده !و به خیر گذشته ؟ یا اینکه  قرار است از این پس بین نیروی دریایی دو کشور مرتباً برخورد پیش آید؟اگر منظور مورد نخست است چه نیاز به این همه تبلیغات؟ و اگر منظور مورد دویم عاقبت کار قرار است به کجا ختم شود؟ یک رویارویی تمام عیار؟

*اقتدار را مردم نه در خبر درگیری دروغین و تصاویر جعلی، که در بازار بورس ،نرخ اجاره ،چگونگی  تورم وبرابری ارزش پول ، اعتبار منطقه ای ، ارزش پاسپورت ، میزان مهاجرت و فرار مغزها ، افزایش آمار بیکاری و حتی واکسیناسیون کرونا و....رصد می‌کنند.

اینهم  نکته ای پر معنا بیان شده بوسیله تحلیلگری متبحر : به گزارش رسانه‌ها« شهاب لیوال» از مقام‌های (رده پایین طالبان ) از مسئولان جمهوری اسلامی پرسیده : "اگر حکومت فراگیر خوب است چرا خودتان در ایران تشکیل نمی‌دهید؟"حالا اگر سخنگوی وزارت خارجه برای پاسخی هر چند یک سطری به این طالب !به خود زحمت دهد، به ما ایرانیان هم لطفی کرده است!

** طنز تاریخ «ج.ا » اینستکه در تبلیغات رسمی رهبرهمیشه برحق بوده  و روسای جمهور در انحراف، هزینه این تراژدی را هم همیشه مردم می‌پردازند !ایا چنین نیست ؟

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ضیاء مصباح

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.