رفتن به محتوای اصلی

هالک ایران؛ از سرباز قاسم سلیمانی تا مبارزه با فورد در لندن
06.11.2021 - 08:11

«حرف‌هایی زده شده است که دیگر نمی‌توان آن‌ها را پس گرفت؛ هم خودش و هم توسط افراد زیادی که اطراف او هستند. شما اولین بار در کنفرانس مطبوعاتی من خواهید دید که چرا این مبارزه تا این حد برای من شخصی شده است. من نمی‌توانم به شما قول بدهم که فنی‌ترین مبارزه دنیا را تماشا کنید اما به شما قول خواهم داد که تمام خودم را به صورت مطلق در روز مبارزه نمایش دهم. پس این رویدادی خواهد بود که هرگز فراموش نخواهید کرد. من، دوستانم و خانواده‌ام دقیقا به این مرد نشان می‌دهیم که چه‌گونه باید برای داشتن آن‌ چه به آن اعتقاد دارید، قوی بود.»

این متنی است که «مارتین فورد» انگلیسی روز پنج‌شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد؛ پیامی روشن برای به مبارزه طلبیدن «سجاد غریبی».

هر دو القابی ویژه دارند؛ مارتین فورد را به عنوان «ترسناک‌ترین فرد روی کره زمین» می‌شناسند و سجاد غریبی را با لقب «هالک ایران».


 

hulk.jpg***

سجاد غریبی متولد آذر سال ۱۳۷۰ است؛ ورزشکار ایرانی که در رشته پاورلیفتینگ به شهرتی جهانی رسید و چون اندامی شبیه به «هالک» داشت، مورد توجه رسانه‌های انگلیسی‌زبان مانند «سان» و «دیلی‌میل» قرار گرفت.

هالک هیولایی جهش یافته، انسان‌نما، عظیم‌الجثه و سبز رنگ است که در کنار قدرت بدنی تخیلی و خارق‌العاده‌اش، نمی‌توانست خشم خود را کنترل کند. او را «استنلی مارتیل لیبر» و «جک کربی» در دهه ۶۰ میلادی خلق کرده بودند.

پیش از سجاد غریبی، «ژیوانیلدو ویرا دِ سوزا» برزیلی هم به خودش لقب هالک داده بود؛ مهاجمی تنومند با شوت‌های ویران‌گر که البته کیفیت چشم‌گیری در خط حمله تیم‌هایش نداشت.

سجاد غریبی با ۱۸۸ سانتی‌متر قد و ۱۸۰ کیلووزن، به ادعای نشریه «سان»، به راحتی وزنه‌ای برابر با وزن خود را بالای سر می‌برد.

او از سال ۱۳۸۸، ورزش حرفه‌ای را در رشته پاورلیفتینگ و بدن‌سازی آغاز کرد و هرگز وارد رشته دیگری نشد. هرچند که گفته است در نوجوانی علاقه‌مند بود بوکسور حرفه‌ای شود.

نوعی میل به دیده شدن همیشگی را هم می‌توان در کلام و رفتارش دید. سجاد غریبی سوم تیر سال ۱۳۹۵ در گفت‌وگو با «باشگاه خبرنگاران جوان» ادعا کرد که «قاسم سلیمانی»، فرمانده پیشین نیروی «قدس»، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «شهدای حرم» الگوهای زندگی‌ او هستند. در گفت‌وگو با همین رسانه نزدیک به نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی هم مدعی شد که نیروهای «داعش» با انتشار تصاویرش، او را از نیروهای خود معرفی کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کمی بعد با انتشار تصاویری نیمه برهنه از سجاد غریبی که عضلاتش را به رخ کشیده بود، از ادعای هالک ایرانی برای پیوستن به ارتش قاسم سلیمانی و مبارزه با داعش خبر داد.

این رسانه تیتر زده بود: «هالک ایرانی لرزه بر اندام داعش انداخت.»

 

همان ادعا را در گفت‌وگوی مستقیم با خبرگزاری «فارس» هم به صراحت اعلام کرده بود: «برای مدافعین حرم و اعزام به سوریه نام‌نویسی کردم و حتماً می‌روم و تا جایی که بتوانم، از حرمین دفاع می‌کنم. من مسلمان شیعه هستم و با تمام مسلمانان شیعه که ادعای مسلمانی می‌کنند اما حاضر نیستند به کس دیگری کمک کنند، مخالفم.»

یک ماه بعد هم زندگی خصوصی‌ سجاد غریبی در رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران منتشر شد؛ نمونه‌اش باز هم باشگاه خبرنگاران جوان.

اما مهرماه همان سال، روزنامه اسپانیایی «آس» از حضور احتمالی سجاد غریبی در مسابقات «WWE» یا رقابت‌های «کشتی کج» امریکا خبر داد. به این ترتیب، در فاصله کمتر از سه ماه، امریکا جایگزین سوریه شد.

آس در بخشی از گزارش خود مدعی شد که سجاد غریبی مایل است در رقابت‌های WWE، با ستاره‌هایی مانند «تریپل اچ»، کشتی‌گیر امریکایی با ۱۴ قهرمانی و دومین ورزشکار پر افتخار این مسابقات و هم‌چنین «براک لزنر»، کشتی‌گیر حرفه‌ای امریکایی، بازیگر و مبارز سابق هنرهای رزمی ترکیبی مبارزه کند.

سجاد غریبی برای مسابقات WWE نام‌نویسی کرد اما هرگز به این مسابقات اعزام نشد.

دو سال بعد، سکوت خبری را با ادعایی جدید شکست و به رسانه‌های ایران گفت که قرار است «مبارزه قرن» با حضور او شکل‌ بگیرد.

سجاد غریبی شخصا چنین لقبی را به مبارزه احتمالی‌ خود با مارتین فورد انگلیسی داد.

مارتین فورد متولد تیر۱۳۶۱ است. او از مادری بریتانیایی در امریکا متولد شده است و بیشتر اوقات در امریکا زندگی می‌کند اما خودش را به عنوان شهروندی بریتانیایی در جهان معرفی کرده است. شغلش چیست؟ بدن‌ساز حرفه‌ای و شناخته شده جهان.

منابع خبری سایت «IMDB» ثروت او را حدود ۱۲ میلیون دلار و درآمد ماهیانه‌اش را بین ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار متغیر تخمین زده‌اند. دلیل این نوسان در درآمد، می‌تواند میزان فعالیت او برای شرکت‌های تبلیغاتی باشد. فورد از اندام ورزیده‌‌اش برای تبلیغ داروهای مکمل بدن‌سازی، خودروهای لوکس، شرکت‌های ساختمان‌سازی، موسسات تجاری و البته بدل‌کاری برای سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی هالیوود استفاده می‌کند. او تحصیلات را در سطح دبیرستان رها کرد و سراغ علاقه‌اش، یعنی پرورش‌اندام رفت.

هرچند که کنش‌های مارتین فورد هم در فضای مجازی آغشته به میل دیده شدن است اما چهره‌ای چون او با بیش از سه میلیون دنبال کننده در سراسر جهان، می‌توانست گزینه‌ای مناسب برای سجاد غریبی باشد.

سجاد غریبی وعده داده بود که مبارزه او با مارتین فورد قطعا در سال ۲۰۱۸ برگزار خواهد شد اما سفر به بریتانیا هم مانند سفر به سوریه و امریکا مقدور نبود.

حالا مارتین فورد رسما اعلام کرده است که مبارزه او با هالک ایرانی در ورزشگاه «O2» لندن با ظرفیت ۲۰ هزار نفر برگزار خواهد شد.

ماجرا کمی جدی‌تر از دفعات گذشته هم به نظر می‌رسد. در سایت «Eventbrite» به عنوان مرجع رسمی پیش فروش بلیت این مبارزه، تاریخ دوم آوریل سال ۲۰۲۲ به عنوان زمان رسمی آن اعلام شده است. درهای سالن از ساعت ۱۸ باز می‌شوند و مبارزه تا ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه به وقت لندن ادامه خواهد داشت.

مدیران این سایت مبارزه هالک ایرانی و مارتین فورد را «رویداد ویژه بوکس ۲۰۲۲» لقب داده‌اند؛ هرچند که این مبارزه قطعا تحت قوانین بوکس برگزار نمی‌شود.

آن‌ها پیش‌بینی کرده‌اند که رکورد فروش بلیت در سال ۲۰۲۲ در اختیار این مبارزه قرار خواهد گرفت چون هیچ ورزشکاری در جهان از این دو نفر سنگین ‌وزن‌تر برای مبارزه وجود ندارد.

قیمت بلیت‌های عادی از ۴۰ پوند تا بیش از ۸۰ پوند اعلام شده و قیمت میزهای ویژه در کنار رینگ نیز از دو هزار و ۵۰۰ پوند تا ۱۰ هزار پوند است.

آیا برای مبارزه سجاد غریبی و مارتین فورد، ۱۰ هزار پوند به علاوه مالیات بر ارزش افزوده میز، خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها را پرداخت می‌کنید؟

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
ایران وایر

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.