رفتن به محتوای اصلی

۲۵۰ میلیون نفر مبتلا کرونا ، پنج میلیون نفر قربانی
08.11.2021 - 05:27

Missing media item.

براساس گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، آمار ابتلا به کرونا در جهان به حدود ۲۵۰ میلیون نفر رسیده و آمار مرگ نیز از پنج میلیون نفر عبور کرده است.

در حال حاضر آمریکا با بیش از ۴۶ میلیون مورد ابتلا و ۷۵۴ هزار مرگ در صدر جدول کشورها با بیشترین آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا قرار دارد. پس از آن بریتانیا، روسیه و ترکیه قرار دارند و ایران نیز با شش میلیون نفر مبتلا و بیش از ۱۲۷ هزار مرگ در جایگاه دهم قرار دارد. هرچند که تردید‌های بسیاری درباره صحت آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی وجود دارد. برخی مقامات جمهوری اسلامی به روشنی اعلام کرده‌اند که آمار واقعی دو تا سه برابر آماری است که به طور رسمی اعلام می‌شود. برخی نیز آمار واقعی را تا هفت برابر آمار وزارت بهداشت اعلام کرده‌اند.

تعداد افراد مبتلا به کرونا در جهان در حالی به ۲۴۹ میلیون و ۸۴۹ هزار و ۶۴۵ نفر رسیده که سازمان بهداشت جهانی درباره تبدیل شدن دوباره اروپا به کانون بیماری و تهدید‌های ناشی از کمبود واکسن در کشورهای فقیر هشدار داده است.

همچنین در برخی کشورها از جمله ایران، هنوز بیماری کنترل نشده و نگرانی‌هایی درباره از راه رسیدن موج ششم وجود دارد.

در ایران همچنان واکسن‌هایی که تاثیرگذاری بالای آنها به اثبات رسیده، مانند فایزر و مدرنا استفاده نمی‌شود و بخش عمده‌ای از جمعیت با واکسن‌های چینی واکسینه شده است.

در حالی که بسیاری از کشورهای روند تزریق دوز سوم واکسن را آغاز کرده‌ و بحث دوز چهارم مطرح است، چشم‌انداز واکسیناسیون تکمیلی در ایران هنوز روشن نیست.

آمار وزارت بهداشت جمهوری اسلامی حاکی از آن است که تا کنون ۳۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر یا ۴۵ درصد جمعیت هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند. کارشناسان می‌گویند برای کنترل بیماری باید بیش از ۸۰ درصد جمعیت به طور کامل واکسینه شده باشند.

در حال حاضر بیش از هفت میلیارد و ۲۴۰ میلیون دوز واکسن کرونا در جهان تزریق شده که به معنی واکسینه شدن کامل سه میلیارد و ۱۲۰ میلیون نفر یا ۳۹.۹ درصد جمعیت جهان است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.