رفتن به محتوای اصلی

گزارش مشاهدات اخیر !...هنرش نیز بگوی
09.11.2021 - 07:39

گزارش وضعیت ... در باب هنر جماعت !( ضیاء مصباح )

مقدمه : امروز جناب وزیر جدید بهداشت و درمان که متولی و میراث دار وزیر واقعا زحمتکش و کوشای دولت روحانی شده وطی چند ما ه اخیر خبری از هیچکدام نیست واین بهترین عمل  تا های و هوی این جماعت منتصب ، انهم برامده از درون سپاه وبیت که پاسخگوی همه اوضاع و احوال کنونی با کارشکنی ها و تشکیل دولتهای موازی در اندرون بدون اغراق وتردید میباشند ، بخوابد و نوبت عمل آید !

اعلام داشت در اغاز و با امدن دولت منتصب جدید هیچ عدد واکسنی! در اختیارمان نبود و...

اما بعد : با توجه به توصیه ها ،امروز عازم تزریق واکسن نوبت سیم شد م تا در پی گزارش اولین در این باب که در اواسط خرداد منتشر شد چگونگی را گزارش حضور گرامیان  بنماید  ...

استقرار کادر بهداشتی ، نظم و ترتیب خاص سالن ها که اغلب سالن های  ورزشی ، مدارس ، مکانهای عمومی از قبیل مساجد ودرمانگاههاست  .....

آنهم با استقرار مدیرانی پاسخگو ،خوش پوش و نیک برخورد که دستچینی از سپاهیان بنظر می رسند !واقعا عجیب مینماید آنهم با در نظر گرفتن محل استراحت  «بعد تزریق و اندکی توقف تا اطمینان از ارامش افراد  با حضور پزشکان آماده به مشاورت  » و  بنوعی استقبال و بدرقه مطلوب و در خور - که میتوان دقیقا برخلاف شرایط تزریق در نوبتهای اول و دویم در طی خرداد و قبل ان دید و مورد مقایسه قرار داد .....

همراهان با شناختی که از نگارنده داشتند پیشنهاد کردند «عیب می چونکه بگفتی -هنرش نیز بگوی »که این مطلب در باب هنر جماعت است !

اری عزیزان دولت های متصدی حفظ سلامت مردمان گرفتار ویروس که همین امروز« خبر هجوم موج ششم ان »در منطقه بگوش میرسد و ظریفی ( نه اقا جواد مخالف میدان خودمان ! ) میگفت : تازه اغاز ماجراست وویروس کذائی  تا دیپلم خود را نگیرد، از این دیارگرفتار جهل و فساد ! رخت بستنی نیست و شاید آنزمان بتوان او را  به تا جیکستان که درباب اعطای درجه دکتری ید طولا ئی دارد ؟ گسیل داشت !

اما اصل ماجرا برای انانکه در این اوضاع و شرایط حوصله پرداختن به اینگونه مطالب و مصائب دارند : منع ورود واکسن فایزر و تولیدات ممالک غربی که یادتان نرفته و همزمان دیس های کاشف ویروس، شیافها ، روغن ها  و حدود ده شرکت سازنده واکسن که سر امد همه « برکت » تحت مدیریت معاونت اول این زمان ،دارنده بسیاری مدارج علمی !(البته فاقد تجربه برای احراز چنین سمتی بسیار اثر گذار ...درست بر خلاف سلفش !همشهری طی طریق کرده استخوان خرد کرده ما ،که حتی دلار 4200 تومانی بنام او مفتخر گردید ..و قطع انرا همین دیروز فاجعه افرین دانستند !)

 وقرارومدارها همراه با تبلیغات حساب شده بسیار در مورد تامین و تحویل واکسن با تیراژ میلیونی که «هزار وعده خوبان تا انتصاب دولت جدید حاصل برنامه های اطاق فکر اصول گرایان «یکی» البته تا امدن خودشان وفا نکرد !»

واز دیگر سوی عدم همکاری نهادهای مختلف که هیچ ، بلکه – با کار شکنی ها ، بطور هماهنگ و تبلیغات منفی انا ن همراه با نامرتبی ایستگاهها ی تزریق «چنانکه افتاد و دیدید  »و اتمام واکسن در بسیاری مراکز در پی هجوم گسترده متقاضیان بی پناه اغلب سالمند و ناتوان و....

تا در این باب با تدارک چنین روزی  قدرت هماهنگی این بخش از حکومت را به رخ منقادان بی انصاف بکشانند و برسانند !!

نگارنده در نوشتارهای خود نظام را «فاقد نظم و برنامه » میداند ودر پی بکار بردن موردی واژه « نظام »نبود اندیشه برنامه ریزی و تسلط را مورد اشاره برای تاکید براین مهم قرار می دهد ...و در این برهه همچون «انتصخابات که از مشکلترین مدیریت ها و ظریف کاری ها با همه حاشیه ها ،خطرات و خطیرات بشمار می رود  » دقیقا و انصافا خلاف انرا شاهد و ناظر بوده ایم و مکتبی آموزنده ؟!

 از دیگر دلایل بارز نا بسامانی بسیار شدید در تزریق واکسن - تا امدن تیم از میان اصول گرایان و سپاه ،نوعی تبانی  با دولتین چین و روسیه بود تا «اصطلاحا قطره ای » به ارسال واکسن هر چند نقدا تمامی ارزش انها را دولت وقت پرداخت نموده بود ،برای ترسیم تصویری بد ینگونه دراقامه  دلایل نا توانی دولتی که خدمات او درمقایسه البته تا امروز (همچون افتاب و پوشش موقت ابرها ) برون خواهد افتاد .

( اصل غیر قابل کتمان و اجتناب «نسبیت»  با همه ازردگی ها و انتقاد بشرایط درد آور فعلی که جملگی برآنند و همین طوربا تصور «تعریف از جماعت قبلی» درنوشتارها  که به  تذکرات بسیار انجامید – فراموشتان نشود )

 نمونه نا بخردی ها  را علاوه بر توسعه فاجعه بار فرار مغزها وافت معیارها ،در بالا رفتن مجد دارزش دلار و یا نحوه توزیع کالاهای اولیه موردنیازبعنوان مثال کنترل و کاستن از نرخ لبنیات (که حاصل ان تغییر نرخ شیر لیتری حدود 5 درصد بود وبس )با همه تبلیغات میتوان مثال زد  .

 البته اگاهی جامعه و چگونگی توزیع یا قیمت روز افزون کالاهای مورد نیاز عمومی ، دارو ، وسایل تحصیل و درمان که تامین انها مجال تفکر و پرداختن به نیازهای برترو ... را زدوده و از برنامه های اصلی حکومت های انحصار طلب است  همراه با تاخیر در ادامه مذاکرات وین و یا ماجرای پر اب و چشم عملیات سایبری در زمینه توزیع بنزین و اخرین فرمایشات ضد و نقیض مدیران ارشد در باب دشمن پنداری وانتصاب بستگان نسبی و سببی در بسیاری مناصب و الی ماشاءاله هزاران مورد دیگر که «فاعتبرو یا اولی الابصار »

دیگر دلایل منظم شدن تزریق بدون درد سر واکسن و ممانعت از اتلاف وقت ، اوردن میلیونی دزهای لازم بوسیله  دوستان( صاحب رای در شورای امنیت و هیات هسته ای ) حسب منافع دیارشان برخلاف تعهدات ،  با همه ادعا واقتدار ... همزمان با ندادن اجازه استخراج گاز از ابهای سر زمینی در دریای مازندران مان با سرمای در پیش ویا انعقاد قرار داد25 ساله را خود رقم بزنید .

 جالب اینکه درصدی از جامعه که موافق تزریق نبود با اعلام خبررندانه چند منظوره  پولی شدن تزریق واکسن از اغاز ادر ماه ، به این پایگاههای واقع در هر کوی و برزن هجوم اورده اند

و سیستم بنیاد نهاده شده براغراق و شعار که در این باب با نشان دادن توان حکومت که مدعی: نبود دولت موازی و پیشبرد کلیه تنگناهاست ،  با تصویری که آمد در هر حال ارامش نسبی را در این مقوله در پی اورده و در بهترین حالت پاسخگو که « عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد »

نا گفته اینکه  در اغلب موارد 3 نفراقایان متولیان قوای سه گانه «مادام العمر حاضر در صحنه اقتدار نظام » در ستاد عملیات هدایت امور واکسیناسیون و تنظیم مقررات و چگونگی کنترل این مهمان نا خوانده طویل الاقامه !از اغاز این مصیبت حضوری فعال و غیر قابل انکار  داشته اند ....

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ضیاء مصباح
برآمده از مشاهدات نویسنده در همین روزها !

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.