رفتن به محتوای اصلی

ماجرای آتش سوزی مشکوک در سازمان امور مالیاتی + اسناد محرمانه ای که معدوم شد
09.11.2021 - 08:23

 

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز؛ در حالی که خبر مهم آتش سوزی در طبقه پنجم مرکز طرح جامع مالیاتی در خیابان خرمشهر منتشر نشده، شواهد حکایت از غیرعادی بودن این حریق و ارتباط معنا دار آن با ارجاع پرونده طرح جامع مالیاتی به مراجع قضایی دارد، پرونده ای که در دوره ریاست علی عسگری رییس اسبق این سازمان و معاون کنونی وزارت اقتصاد به دلیل شفاف نبودن فرآیندهای اجرایی و برخی شبهات مالی شکل گرفت و طی سال های گذشته مفتوح باقی مانده بود.

محسن علیزاده؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در رشته توئیتی گفته:

1.jpgغلامرضا قبله ای، مدیرکل دفتر روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در این رابطه گفت: علت آتش سوزی در یکی از طبقات ساختمان طرح جامع مالیاتی در خیابان خرمشهر هم اکنون از سوی حراست سازمان، سازمان بازرسی و آتش نشانی در حال بررسی است.

وی عنوان کرد: برخلاف آنچه که در برخی اخبار اولیه مربوط به این حادثه مطرح شده بود، به محل نگهداری اسناد طرح جامع مالیاتی آسیبی نرسیده است.

2.jpg3.jpg4.jpgنمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ۲۷ مهر گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد عملکرد سازمان امور مالیاتی کشور در نحوه تهیه و اجرای طرح مالیاتی را به قوه قضاییه ارجاع دادند. پرونده ای که هر چند طی این سالها تلاش شد مختومه شود اما در نهایت هفته پیش به مراجع قضایی ارجاع شد.

در بخشی از این گزارش آمده است: طرح جامع مالیاتی از سال ۱۳۸۱ آغاز گردید و براساس گزارش‌های حسابرسی تا پایان سال مالی ۱۳۹۷ بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن مصوب شده است ولی اهداف طرح شامل افزایش درآمدهای مالیاتی، کاهش هزینه‌های عملیاتی وصول مالیات، افزایش رضایت صاحبان کسب و کار (تسهیل فصای کسب و کار)، شفاف‌سازی و هوشمند سازی نظام مالیاتی محقق نشده است.

به نظر می رسد این آتش سوزی ابعاد پنهانی دارد که هر چند تلاش شده از رسانه ای شدن آن جلوگیری شود اما میتواند به یکی از پر سر و صداترین پرونده های امحا مدارک مربوط به یک پرونده قضایی تبدیل شود.

حال باید گزارشات اولیه این آتش سوزی ارائه شود تا مشخص شود که آیا آسیبی متوجه این اسناد شده است یا نه.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.