رفتن به محتوای اصلی

۲۸ کودکی که در اعتراضات آبان ۹۸ بدست مزدوران خامنه ای کشته شدند
17.11.2021 - 21:21

 Missing media item.جا دارد در ابتدای این گزارش از مهدی سلمان زاده یاد کنیم. کودک ۱۴ ساله ای که در چهلم شهیدان قیام آبان در مزار آنها حضور یافته و در گرامیداشت شهیدان آبان خرما پخش می کرد، ماموران وزارت اطلاعات به خانه مهدی ریختند (متاسفانه در آن زمان مادر و پدرش در خانه نبودند و مهدی تنها بود.) ماموران وحشی پس از ضرب و شتم مهدی کوچک، او را در همانجا در حیاط خانه با ملافه ای به دار کشیدند و او نیز به شهیدان آبان پیوست.

۲۸ کودکی که در اعتراضات آبان ۹۸ بدست مزدوران خامنه ای کشته شدندمهدی سلمانزاده

سوال اینجاست که چنین سبعیت و وحشی گری را در کجای تاریخ می توانید پیدا کنید؟

اسامی و مشخصات ۲۸ کودکی که در اعتراضات آبان ۹۸ بدست مزدوران علی خامنه ای کشته شدند:

۱-علی موسوی، ۱۲ ساله، حوالی ساختمان فرمانداری رامهرمز با اصابت گلوله نیروهای حکومتی به قلبش کشته شد.

۲- امیر رضا عبداللهی، ۱۳ ساله، در اسلام‌شهر تهران / امیررضا عبداللهی در ۲۵ آبان ۱۳۹۸، از منزل خارج شد و هدف گلوله ماموران امنیتی قرار گرفت. پیکر امیررضا عبداللهی پس از ۳ روز، در ۲۸ آبان ۱۳۹۸ به خانواده تحویل داده شد.

۳- نیکتا اسفندانی، ۱۴ ساله، در خیابان ستارخان تهران، مادر نیکتا اسفندانی گفت: «در خیابان می کشند و در دادگاه محکوم به اعدام میکنند تا اینگونه ما را بترسانند؛ غافل از اینکه ما دیگر چیزی برای از دست دادن نداریم… حکومتی که کوچکترین اعتراضی را از دختر ۱۴ساله با گلوله به پیشانی او جواب داد. حکومتی که برای مردمش گرگ است برای دشمنش بره.»

۴- محمد داستان‌خواه، ۱۵ساله، در شهرک صدرای شیراز ، مادرش گفت از خون پسرش نمی‌گذرد و قاتلانش باید محاکمه شوند.

۵- آرمین قادری، ۱۵ ساله، در حالی که همراه با دایی خود در محله دولت‌آباد کرمانشاه در اعتراضات حضور یافته بود با شلیک تیر کشته شده است.

۶- احمد جعاوله، ۱۷ ساله در اعتراضات آبان ۹۸ در شوشتر با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی کشته شد. ویدئویی که لحظه کشته شدن او را نشان میداد قلبها را لرزاند.

۷- ابوالفضل شعبانی دانش‌آموز ۱۶ ساله در مسیر برگشت از مدرسه به خانه در سه‌راهی آدران جاده ساوه با شلیک نیروهای امنیتی به سرش کشته شد. به گفته‌ی مادرش «پدر ابوالفضل چند ماه پس از کشته شدن پسرش طاقتش را از دست داد و دق کرد و فوت شد.»

۸- محمدجواد عابدی، ۱۶ ساله در اصفهان ، محمدجواد عابدی در عین کودکی اما کارگری میکرد. او در آبان ۹۸ به جرم اعتراض به وضعیت اقتصادی با گلوله‌ی نیروهای حکومتی کشته شد.

۹- علی (احمد) غزلاوی، ۱۲ ساله، در میدان الله خرمشهر

۱۰- خالد غزلاوی، ۱۶ ساله، در خرمشهر/ خالد غزلاوی و احمد غزلاوی دو پسرعمو بودند که یکی ۱۲ سال و دیگری ۱۶ سال داشت و در آبان ۹۸ با گلوله‌ی نیروهای امنیتی در خرمشهر کشته شدند.

۱۱- رضا نیسی، ۱۶ ساله، از ساکنان منطقه پاستوریزه شهر اهواز / رضا نیسی، در اعتراضات آبان ۹۸ با گلوله‌ی نیروهای امنیتی در کنار یکی از نزدیکانش، عباس عسگری، کشته شد. عباس عسگری جنازه‌ی او را بر دوش گرفته و به نشانه‌ی اعتراض در جلو پایگاه بسیج میگذارد. از همان موقع عباس را دستگیر میکنند و تحت فشار میگذارند تا به قتل رضا اعتراف کند.

۱۲- مهدی ولی‌پور، ۱۷ ساله در اعتراضات آبان ۹۸ در جاده ساوه مورد اصابت گلوله قرار میگید وکشته میشود، بخاطر شرایط مالی خانواده‌اش که نمیتوانستند پول جنازه را بدهند تا مدتها جنازه‌اش را تحویل نمیدادند.

۱۳- آرش کهزادی، ۱۶ ساله، در اسلام‌شهر با شلیک مستقیم کشته شد./ برادر زاده آرش، معین کهزادی نیز پیش از او در دیماه ۹۶ هدف گلوله پاسداران قرار گرفت و کشته شد.

۱۴- احمد آلبوعلی، ۱۷ ساله، در منطقه شهرک طالقانی، ماهشهر

۱۵- محمدرضا احمدی، ۱۷ ساله، در محله فیض آباد سنندج

۱۶- حسام بارانی راد، ۱۷ ساله، کرمانشاه – اهل روستای خانیله روانسر

۱۷- محمد (حمزه) بریهی، ۱۷ ساله، ساکن کوی خزعلیه اهواز – محمد با کلت کمری و از فاصله نزدیک هدف قرار گرفت.

۱۸- مجاهد جامعی، ۱۷ ساله، در شهرستان کوت عبدالله شهرستان باوی

۱۹- امیرحسین دادوند، ۱۷ ساله، در یزدان‌شهر اصفهان کشته شد. /امیرحسین قهرمان ۱۷ ساله‌ی کیک‌بوکسینگ بود. او در دفتر خاطراتش نوشته است: «بخاطر کسی می‌میرم و می‌جنگم که به خاطر من از خوشی و زندگیش گذشت. میجنگم تا مادرم شب‌ها راحت و بدون دغدغه بخوابد.»

۲۰- آرین رجبی، ۱۷ ساله، در میدان جنگلبانی (سرباز) مریوان

۲۱- ساسان عیدی وند، ۱۷ ساله، دانش آموز، در یزدانشهر اصفهان هدف گلوله پاسداران قرار گرفت.

۲۲- حسین قاسمی، ۱۷ ساله، در چهاردانگه اسلام‌شهر/ حسین قاسمی دانشجوی حقوق دانشگاه اسلامشهر ۲۵ آبان ۹۸ در راه برگشت از دانشگاه به خانه تیر خورد و کشته شد.

۲۳- محسن محمدپور، ۱۷ ساله، در خرمشهر، محسن برای کمک به خانواده بنایی میکرد، محسن در درگیری‌های فلکه دروازه خرمشهر توسط ماموران امنیتی مورد ضربه باتوم قرار گرفت و در بیمارستان جان سپرد. تصاویر چشمهای محسن در عکسهایی که از او بجا مانده است قلب هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.

۲۴- علیرضا نوری، ۱۷ ساله، ۲۶ آبان ۹۸ در جریان اعتراضات در شهریار دستگیر میشود. خانواده‌اش میگویند «۴ روز همه جا دنبالش گشتیم آخرش گفتن بیاین کهریزک و با یک گلوله تو سرش جنازه بچه‌مونو بهمون دادن.» علت فوت او را نوشته‌اند برخورد جسم سنگین با جمجمه.

۲۵- پژمان (علی) قلی پور ملاتی، زیر ۱۸ سال، ساکن لنگرود – در کرج هدف گلوله قرار گرفت. پژمان را با ۵ گلوله کشتند.

۲۶- پدرام جعفری، ۱۸ ساله، در فردیس کرج/ پدرام ورزشکار بود

۲۷- ابراهیم مرادی ۱۸ ساله و اهل روستای صفی‌آباد بود. او پدر مادرش را سالها پیش، از دست داده بود. شنبه ۲۵ آبان ۹۸ برای خرید به جوانرود رفت و در آنجا با گلوله‌ی نیروهای امنیتی به سرش کشته ‌شد.

۲۸- مهدی سلمانزاده ۱۴ ساله در چهلم شهیدان آبان ۹۸ در خانه اش توسط مزدوران خامنه ای به قتل رسید.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
برگرفته از:
سایت جوانه ها
سایت حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.