رفتن به محتوای اصلی

اعتصاب غذای شاکر بهروزی در اعتراض به فشارهای اطلاعات سپاه بر روی خانواده مقتول
22.11.2021 - 16:04

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام: روز یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ زندانی سیاسی شاکر بهروزی با تحصن در مقابل دفتر نگهبانی زندان مرکزی ارومیه و تحویل نامه اعتصاب غذا، به نشانه اعتراض به فشارهای اطلاعات سپاه به خانواده شاکیان پرونده اش اعلام اعتصاب غذا کرد.

پس از تایید حکم اعدام شاکر بهروزی توسط دیوان عالی کشور، اطلاعات سپاه فشار زیادی روی خانواده مقتول که از اعضای سپاه پاسداران هستند گذاشته و از این خانواده می‌خواهد تا علیه آقای بهروزی شکایت کنند و حتی آنها را تهدید کرده است که اگر رضایت بدهند حقوقشان در بنیاد شهید قطع خواهد شد.

به گفته منابع مطلع اعتصاب غذای شاکر بهروزی به این دلیل است که شاکیان وی به خانواده بهروزی اعلام کرده‌اند به دلیل فشار سپاه مجبور به شکایت شدند و حالا نیز به همین دلیل نمی‌توانند رضایت دهند.

حکم اعدام زندانی سیاسی شاکر بهروزی ۳۳ ساله در مهر ۱۴۰۰ به وی ابلاغ شد. شاکر بهروزی متهم است که یکی از اعضای سپاه پاسداران بنام مامل محمدی را به قتل رسانده است. این در حالی است که سند و مدرک مشخصی مبنی بر اینکه شاکر بهروزی این قتل را انجام داده باشد در دست نیست و ۱۲ نفر هم شهادت داده‌اند که در زمان وقوع قتل، وی در محل قتل حضور نداشته و در مغازه‌ای در شهرک دیزج بوده است.

شاکر بهروزی سال ٩٧ به عضویت یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران درآمده و شهریورماه همان سال با گرفتن امان‌نامه به ایران بازگشته بود.وی پس از بازگشت به ایران خود را به اداره اطلاعات ارومیه معرفی و پس از ١٤ روز بازجویی آزاد شده بود.

شاکر بهروزی مجددا بیست و یکم اسفندماه سال ٩٧ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از یکسال و ٩ روز بازداشت در سلول انفرادی سپاه المهدی ارومیه به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

یک منبع مطلع در خصوص بازداشت شاکر بهروزی گفت: «بازجویان سپاه بارها در زمان بازجویی‌ها به این زندانی سیاسی اعلام کرده‌اند که دریافت امان‌نامه از اداره اطلاعات و هماهنگی با این نهاد امنیتی در جهت بازگشت به ایران برای وی سنگین تمام خواهد شد و اگر از ابتدا وی خود را به سپاه معرفی می‌کرد با چنین مشکلاتی مواجه نمی‌گشت. در واقع سناریوسازی علیه این زندانی سیاسی در ادامه رقابت‌های این دو نهاد امنیتی صورت گرفته است.»

مامل محمدی از اعضای سپاه پاسداران روز سه شنبه ۲۲ اسفند ۹۷ در منطقه مرگور ارومیه از سوی افراد مسلح ناشناس به قتل رسید که بعدها گروه «عقابهای زاگرس» که گروه نظامی وابسته به حزب دمکرات کردستان ایران میباشند، مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفتند.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
برگرفته از:
سایت جوانه ها
سایت حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.