رفتن به محتوای اصلی

درگیری امیرعباس فخرآور و کاوه موسوی بعد از افشاگری پدر روح الله زم
22.11.2021 - 22:09

 

Missing media item.

 

 

Missing media item.

پدر روح‌الله زم در پیام دوم خود عوامل کشاندن فرزندش به عراق را معرفی کرد

 

محمدعلی زم در "دومین" یادداشت درباره پسرش در اینستاگرام نوشت یکی از "شرکای واقعی" در اعدام روح‌الله زم، "شورایعالی امنیت ملی" ایران است که ریاستش با "حسن روحانی" و دبیرش "علی شمخانی" بوده است.

***

ایران وایر - محمد‌علی زم، پدر روح الله زم با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشته است که طراحی و زمینه سازی برای کشاندن فرزندش به عراق توسط دو نفر با نام‌های «وفا نیکفر» در استراليا و «شیرین نجفی» در ترکیه انجام شده است.

پدر روح‌الله زم، در این یادداشت که دومین مطلب او درباره بازداشت و اعدام فرزندش در روزهای گذشته است نوشته که روح‌الله زم از دو سال پیش از بازداشت در تور اطلاعاتی سپاه پاسداران قرار داشته و این دو عنصر نفوذی با سوء استفاده‌ از روحیات عاطفی و اخلاقی روح‌الله، وی را در اختیار جمهوری اسلامی قرار دادند.

شیرین نجفی، یکی از افراد مورد اشاره پدر روح‌الله زم به مدت دو سال همکار آمد نیوز بود و پس از دستگیری روح‌الله زم در ایران و بنا به روایتی زندانی بود.

ایران‌وایر در تیرماه امسال در گزارشی اختصاصی از آزادی او با پابند الکترونیکی خبر داده بود.

محمدعلی زم درمطلب خود همچنین نوشته است که «شورايعالی امنيت ملی» به ریاست «حسن روحانی» و دبيری «علی شمخانی» ستاد ويژه دو ساله‌ای را برای رصد «آمد نیوز» تاسیس کرده بود.

پدر روح‌الله زم با اشاره به این فعالیت شورایعالی امنیت ملی ایران نوشته است: «ای‌کاش به جای صرف اين همه وقت، نيرو و هزينه، امكانات اين بالاترين نهاد ملی را صرف كارهای سازنده‌تر برای كشور، اميدبخش‌تر برای آرامش و آسایش ملت و پيشگيرانه‌تر برای افزايش امنيت داخلی می‌كردند كه در همين ۴-۳ سال همسو با قضايای روح‌الله، شاهد اينهمه حمله واقعی و سايبری، به تأسيسات بنيادين و ترور دانشمندان ارزشمند كشور نمی‌بوديم.»


محمد علی زم، روز شنبه نیز در یادداشت دیگری از کشورهای فرانسه، عراق و استرالیا خواسته بود در خصوص اتهام دست داشتن در دستگیری و انتقال فرزندش به ایران موضع‌گیری کنند.

اکبر خوش‌کوشک، یکی از ماموران سابق امنیتی جمهوری اسلامی، به تازگی مدعی شده بود که فرانسه روح‌الله زم را با یک افسر امنیتی فرانسوی مبادله کرده است.

پدر روح‌الله زم از دولت فرانسه خواسته بود که «عوامل فريب و تسهيل سفر» روح الله زم به عراق در خاک فرانسه از جمله مسئولان سفارت وقت عراق را تحت پیگرد قرار دهد.

روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی «آمدنیوز»، که در فرانسه پناهنده بود، مهرماه سال ۹۷ در جریان سفری به عراق، توسط ماموران امنیتی ایران ربوده شد و ۲۲ آذر ۱۳۹۹، اعدام شد.

 

 

 

پدر روح‌الله زم: فرانسه، عراق و استرالیا درباره اتهام مشارکت در بازداشت فرزندم موضع‌گیری کنند

 

محمد علی زم بر سر مزار فرزندش روح‌الله زم

محمد علی زم، پدر روح‌الله زم، روز شنبه از کشورهای فرانسه، عراق و استرالیا خواست در خصوص اتهام دست داشتن در دستگیری و انتقال فرزندش به ایران موضع‌گیری کنند.

روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی «آمدنیوز»، که در فرانسه پناهنده بود، مهرماه سال ۹۷ در جریان سفری به عراق، توسط ماموران امنیتی ایران ربوده شد و ۲۲ آذر ۱۳۹۹، دادسرای عمومی و انقلاب تهران از اجرای حکم اعدام او خبر داد.

اکبر خوش‌کوشک، یکی از ماموران سابق امنیتی جمهوری اسلامی، به تازگی مدعی شد که فرانسه روح‌الله زم را با یک افسر امنیتی فرانسوی مبادله کرده است.


فرانسه مشارکت در ربودن روح‌الله زم را «تکذیب کرد»

در واکنش به این اظهارات اکبر خوش‌کوشک، یک دیپلمات فرانسوی مشارکت این کشور در برنامه ربودن روح‌الله زم را تکذیب کرد.

محمدعلی زم در حساب اینستاگرام خود نوشته است: «تحمل عوارض سنگین حقوقی و جریحه‌دار‌شدن عواطف عمومی ناشی از قتل مظلومانه و عجولانهٔ «روح‌الله زم» در جوامع مردمی ایرانی و بین‌المللی برای دستگاه‌های مجری این اقدام غیر قانونی، آن‌‌چنان سخت و دشوار بوده که در آستانهٔ نخستين سالگرد آن زنده ياد(۲۲ آذر)، یک عنصر سوختهٔ امنیتی وادار به قصه‌سرایی دروغین برای فریب افکار عمومی و شریک‌تراشی برای تخفیف این اعمال مجرمانه‌ شده است.»

محمد علی زم در ادامه از دولت فرانسه خواسته است که «عوامل فريب و تسهيل سفر» روح الله زم به عراق در خاک فرانسه از جمله مسئولان سفارت وقت عراق را تحت پیگرد قرار دهد.

پدر روح الله زم تاکید کرده است: «از دولت‌های فرانسه، عراق و استراليا انتظار دارد نسبت به عوارض هولناك عاطفی- انسانی به‌جای‌مانده از قتل وی، احساس مسئوليت داشته و موضع رسمی خود در ميزان تقصير‌پذيری و يا مردود‌‌ دانستن مشارکت در این فاجعهٔ غیر انسانی را اعلام بدارند.»

 

اکبر خوش‌کوشک در گفت‌و‌گو با وب‌سایت رویداد ۲۴ مدعی شده بود که پس از اینکه یک افسر فرانسوی در سوریه توسط گروه شبه‌نظامی نزدیک به ایران اسیر شده، فرانسوی‌ها از ایران درخواست کمک برای آزادی او کردند و ایران نیز درخواست مبادله این افسر با روح‌الله زم را مطرح کرد که با موافقت مقام‌های فرانسوی همراه بود.

اکبر خوش‌کوشک همچنین مدعی «همکاری» نیروهای اطلاعاتی سپاه پاسداران و فرانسه در جریان سفر زم به عراق شده و گفته: «تله خوبی مهیا کرده بودند. اینجور کار‌ها محمل می‌خواهد و بالاخره باید ظاهر کار هم جوری می‌شد که فرانسوی‌ها مقصر به نظر نرسند».

ربودن، پخش اعترافات اجباری آقای زم، روند دادگاه و اجرای حکم اعدام او واکنش‌های جهانی گسترده‌ای در پی داشت و بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا، نهادهای مدافع حقوق بشر و شخصیت‌های سیاسی و مدنی آن را محکوم کردند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.