رفتن به محتوای اصلی

امیکرون به پنج کشور اروپایی رسید
27.11.2021 - 22:37

بریتانیا، آلمان، ایتالیا، جمهوری چک و هلند کشورهایی هستند که در روز شنبه اعلام کردند مواردی از سویه امیکرون در آنها مشاهده شده است.

تا روز جمعه، بلژیک - یکی دیگر از کشورهای اروپایی - در کنار آفریقای جنوبی، بوتساوانا، هنگ‌کنگ و اسرائیل تنها کشورهایی بودند که سویه امیکرون در آنها دیده شده بود.

سازمان بهداشت جهانی، امیکرون را به عنوان "سویه نگران‌کننده" طبقه‌بندی کرده و این باور وجود دارد جهشی که این‌بار در ویروس کرونا رخ داده موجب شده تا انتقال آن بسیار سریع‌تر از نسخه‌های قبلی باشد.

همچنین این نگرانی نیز وجود دارد که واکسن‌های فعلی در برابر سویه امیکرون موثر نباشند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا روز شنبه گفت که به دلیل شناسایی این سویه جدید، برخی از اقدامات محدودکننده در ارتباط با شیوع کرونا بار دیگر اجرا خواهند شد.

از آن جمله، دولت بار دیگر از شهروندان خواست که در محیط‌های بسته از ماسک استفاده کنند و همچنین کسانی که با یکی از ناقلان سویه امیکرون تماس داشته‌اند، باید ۱۰ روز قرنطینه شوند.

در بریتانیا، در روز جمعه دو مورد ابتلا به امیکرون شناسایی شد. به گفته ساجد جاوید، وزیر بهداشت بریتانیا، هر دوی این موارد با آفریقای جنوبی در ارتباط بوده‌اند.

در کنفرانس خبری روز شنبه دولت بریتانیا تاکید شد که هنوز روشن نیست آیا واکسن کرونا بر روی امیکرون اثری دارد یا نه. با این حال نخست‌وزیر بریتانیا از شهروندان خواست که حتما خود را واکسینه کنند.

در این کشور در حال حاضر ۷۵٪ جمعیت، یک دوز، ۶۸٪ دو دوز و نزدیک به ۳۰٪ سه دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

کرونا

 

دولت بریتانیا روز شنبه تصمیم گرفت که بار دیگر بخشی از مقررات برای جلوگیری از شیوع کرونا را بازگرداند

به گفته بوریس جانسون به دلیل شناسایی سویه امیکرون، دولت بریتانیا تصمیم گرفت که برنامه تزریق دوز سوم را به شکل قابل‌توجهی گسترش دهد و با سرعت بسیار بیشتری، دوز سوم را در دسترس شهروندان قرار دهد.

همزمان محدودیت‌های مسافرتی نیز بار دیگر به کشورهای مختلف برگشته و ساعت به ساعت به تعداد کشورهایی که ممنوعیت‌های جدیدی را اعمال می‌کنند اضافه می‌شود.

در همسایگی ایران، کویت یکی از نخستین کشورهایی بود که روز شنبه اعلام کرد پروازهای مستقیم به ۹ کشور را در جنوب آفریقا ممنوع کرده است.

در بریتانیا نیز تنها کسانی اجازه دارند از برخی کشورهای جنوب آفریقا به این کشور وارد شوند که شهروند بریتانیا یا ایرلند، یا مقیم بریتانیا باشند. آفریقای جنوبی، نامیبیا، زیمبابوه، بوتساوانا، آنگولا، موزامبیک، ملاوی، زامبیا، لوستو و اسواتینی کشورهایی هستند که این محدودیت در قبال آنها اجرا خواهد شد.

اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا نیز محدودیت‌هایی مشابه را وضع کرده‌اند.

استرالیا اعلام کرد که پرواز به این کشورها به مدت ۱۴ روز تعلیق خواهد شد.

ژاپن نیز تصمیم گرفت که مسافران این کشورها، به محض ورود به کشور به مدت ۱۰ روز قرنطینه شوند و در این مدت چهار بار آزمایش کرونا بدهند.

کاناد و هند نیز اقداماتی نظیر بررسی‌های بیشتر به هنگام ورود به کشور یا ممنوعیت ورود خارجی‌ها از این کشورها را اعمال خواهند کرد.

ژوهانسبورگ

 

در پی ممنوعیت‌های اخیر، مسافران بسیاری در فرودگاه ژوهانسبورگ سرگردان شدند

همزمان وزارت خارجه آفریقای جنوبی با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به ممنوعیت پروازها گلایه کرده که این کشور، به جای تشویق، از سوی کشورهای جهان تنبیه شده است.

در این بیانیه به تندی از ممنوعیت مسافرت به آفریقای جنوبی و لغو کردن پروازها به این کشور انتقاد شده است.

در بیانیه، کشف سویه امیکرون در آفریقای جنوبی، نتیجه "پیشرفت در توالی‌یابی ژنومیک و توانایی در کشف سریع سوریه‌های جدید" توصیف شده است.

وزارت خارجه آفریقای جنوبی همچنین در این بیانیه گلایه کرده که در موارد پیشین کشف سویه‌های جدید ویروس کرونا در کشورهای دیگر، واکنش بین‌المللی به کلی متفاوت بوده است.

امیکرون، پنجمین سویه‌ای است که از سوی سازمان بهداشت جهانی با حروف الفبای یونانی نامگذاری شده است.

در موارد پیشین، سویه آلفا در بریتانیا، بتا در آفریقای جنوبی، گاما در برزیل و دلتا در هند برای نخستین بار کشف شدند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.