رفتن به محتوای اصلی

تامل و مروری بر گفته ها و دیدگاهها
05.12.2021 - 11:08

نکته ها ی امروز : در آغاز دیدگاه شادروان نادر ابراهیمی و اساتید شفیعی کد کنی  و ظریف  :                                             

*در این روزگار، که با توجه به خطاهای غیرقابل بخشش و اغماض حکومت جاهل و فاسد -  بیش از هر چیز به امید و ایمان احتیاج داریم، اجازه نفرمائید ناامیدی، حتی روزنی کوچک در اراده و قبل از آن در قلبتان ایجاد و رسوخ کند و از آنجا هجوم بیاورد..... امید را برای روزهای بد، ساخته‌اند؛ چراغ را برای تاریکی، انسان اگر با مشقّت و درد روبرو نمیشد، نه به چیزی ایمان می‌آورد، نه به آینده‌ای دل می‌بست و نه از امید، سلاحی می‌ساخت به پایداری کوه !

** محمدرضا شفیعی کَدْکَنی با تخلص م. سرشک (زادهٔ ۱۹ مهر ۱۳۱۸) ادیب، نویسنده، پژوهشگر، استاد دانشگاه و شاعر میفر ماید :چه شد که جوانان ما دل از این دیار می‌کنند و استعدادهای درخشانشان را بر دوش می‌گذارند و راهِ سفر در پیش؟! چه شد که ثروتمندانِ ما راه محمود افشارها را فراموش کردند؛ به این آرمان‌ها پوزخند می‌زنند؟! امروزه، روز بازارِ بی‌پروایی‌هاست. سخن‌ها به کردار بازی بود. در رسانه‌های مجازی عده‌ای هرچه می‌خواهند می‌نویسند... نه غم ایران دارند و نه غم زبان پارسی....

***جناب ظریف دیپلمات برجسته ایرانی برامده از عرق ملی ( باور کنید در مقایسه با این جماعت بسیار از این نعمت برخوردار بود ) به کسانی که جزتضعیف، غر و کارشکنی با  تیم مذاکرات دولت قبلی کاری نکردند با متا نت لازم میگوید :

اگر حتی یک صفحه توافق نوشتند دستشان را می بوسم ( رونوشت به هیئت چهل نفره سیاحتی مذاکرات !)

‎و بعد * رئیس مجلس با همین طول و عرض گفته : «مردم حاضرند برای تصمیمات انقلابی ما هزینه بدهند»

&& سردار گاز انبری : آراء مردم در آخرین انتخابات! به روشنی نشان داد این ملت شایسته، صبور، هشیار و ناظر خیانتها و خدمات - تا چه حد همراه وحاضر به پرداخت هزينه اقدامات غیرعقلانی و ناشیانه خلاف مصالح ملی ، پیشرفت و آینده هموطنان شما «مدعیان گزافه گو ، نابخرد و تمامیت خواه » هستند ... نشانه‌ای بهتر از این ؟!!

بنابراین تاکید میشود : این اظهارات از جهات مختلف مردود، فاقد وجاهت اخلاقی، منطقی، قانونی و شرعی است.

** میان برخی سیاسیون بویژه صاحبان قدرت رایج شده که به خود اجازه می‌دهند از طریق تریبون‌های مختلف، بی‌پروا به نمایندگی از مردم مطالباتی را بیان کنند - بی آنکه از طرف آن‌ها وکالت داشته و یا از صلاحیت های حداقلی با تعریف اصولی و لازم برخوردار باشند.

**سران به اصطلاح سه‌ قوه پیوسته نشست دارند و مثل گذشته بر حل مشکلات کشور تاکید کردند.

همین مانده که بگویند : ملت اسوده خاطر باشید، ما بیداریم ؟! هرچند اخیرا قالیباف گفت:  واقعا در این دیدارها تصمیمی به دلایل مختلف منجمله : فساد نهادینه شده ، ناهماهنگی و نداشتن برنامه که مهمترین داشتن رابطه معقول با کشورهای دیگر و جذب سر مایه گذار است .....نمیتوان گرفت !!

*زبان حال اقلیت حاکم: راه صندوق رای را می بندیم، در سیاست خارجی حرف خودمان را بلطایف الحیل! پیش می‌بریم، و اگر توفیق نیافتیم خلاف آنرا تبلیغ می کنیم، درآمد کشور را سلسله مراتبی بدون ضابطه ومجوز خرج می‌کنیم، ساپورت مقاومت منطقه هم با ماست ،از همه مهمتر : اجرای مصوبات و تاکیدات همین قانون اساسی با همه ایرادات را هم بهیچ می شمریم .

*اختیار هرگونه تصمیم‌‌گیری، اعمال نظر و حتی خبررسانی از مسئولان  سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه آنچنانکه قبلا آقای ظریف دردمندانه و با ظرافت اعلام داشته بود، سلب شده و در اختیار میدانی هاست !!

*مذاکرات  به ادامه فعالیتهای هسته ای مشروط شده،  صالحی «رئیس پیشین سازمان » که نسبتا فردی موجه و پاک دست شناخته میشود  گفته : مذاکرات میتواند شگردی برای خریدن زمان و توسعه فعالیتهای هسته‌ ای باشد.

*آسان ترین راه برای بدست آوردن آن چیزهایی (البته درست ، قانونمند و اصولی)که می خواهی اینستکه : کمک کنی تا دیگران به چیزهای منطقی که می خواهند برسند.

* قانون « اهداف، سیاست‌ها و ضوابط نشر کتاب »با همه اما و اگرها  اجازه ممنوعیت کامل انتشار آثار یک نویسنده را به احدی نداده ... طبق این قانون ممیزی کتاب‌ها  توسط کارگروه‌های خاصی و برای هر کتاب جداگانه الزاما باید انجام شود.

** نادر ابراهیمی : (۱۴ فروردین ۱۳۱۵ – ۱۶ خرداد ۱۳۸۷) داستان‌نویس معاصر که علاوه بر رمان و داستان کوتاه، در زمینه‌های فیلم‌سازی فعال و از معدود سخنوران خوش بیان و آگاه ایرانی به‌شمار می‌رود که در سینما، ادبیات و ترانه سرائی کار کرده و بخوبی شناخته شده بود / تا سال ۱۳۸۰ بیش از صد کتاب و همچنین نوشتارهائی بسیار دربارهٔ ایشان به چاپ رسیده‌است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ضیاء مصباح

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.