رفتن به محتوای اصلی

لوکس‌ترین ماشین‌ کره‌ای برای رقابت با بنز و ب‌ام‌و می‌آید
13.12.2021 - 07:43

 

لیموزین کره‌ای

جنسیس، زیرمجموعه لوکس هیوندای، نسل جدیدی از لوکس‌ترین مدل خود را با هدف رقابت با لیموزین‌های آلمانی به بازار عرضه می‌کند. کارخانه کره‌ای هفته گذشته عکس‌هایی از مدل جدید G90 منتشر کرد و اعلام کرد که آن را سال آینده علاوه بر بازارهای جهانی در آمریکا هم خواهد فروخت.

هیوندای در سال ۲۰۱۵ زیرمجموعه جنسیس را به عنوان مارکی لوکس و مستقل از هیوندای تاسیس کرد. G90 که پیش از آن سدان لوکس و پرطرفدار هیوندای در بازار کره بود،‌ اولین مدلی بود که با نام جنسیس معرفی شد.

جنسیس می‌خواهد ظاهر محصولاتش همزمان با شیک بودن، اسپرت هم باشد و سانگ‌یوپ لی، مدیر طراحی جنسیس می‌گوید در G90 این ایده به بهترین شیوه اجرا شده است. چراغ‌های ماشین شبیه به مدل‌های دیگر جنسیس دو خط موازی است که نسبت به مدل‌های دیگر باریک‌تر است و روی بدنه و تا درهای جلو کشیده شده است.

جنسیس

 

جنسیس درباره قوای محرکه و امکانات لوکس ماشین اطلاعاتی منتشر نکرده و قرار است جزییات بیشتر در هفته‌های آینده و همزمان با آغاز پیش‌فروش ماشین منتشر شود.

خودروساز لوکس کره‌ای علاوه بر G90 دو مدل شاسی‌بلند و دو مدل سدان در محصولاتش دارد و به زودی اولین مدل کاملا الکتریکی خود را به بازار عرضه خواهد کرد. این شرکت می‌گوید تا سال ۲۰۳۰ همه مدل‌هایش را الکتریکی خواهد کرد.

line

بنز خودران

سیستم خودران بنز ماشین را تا سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت کنترل می‌کند

 

سیستم خودران بنز ماشین را تا سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت کنترل می‌کند

مرسدس-بنز می‌گوید اولین خودروسازی است که توانسته برای سیستم خودران در سطح ۳ مجوز بگیرد. با این سیستم راننده می‌تواند در مسیرهایی مشخص دستش را از روی فرمان برداشته و حواسش را به کارهای دیگر بدهد.

میزان خودران بودن ماشین‌ها در پنج سطح تعریف شده که در بالاترین سطح، ماشین در همه جاده‌ها بدون نیاز به راننده حرکت خواهد کرد. در حال حاضر بیشتر ماشین‌های لوکس در سطح ۲ خودران هستند که در آن راننده باید همچنان دستش روی فرمان و حواسش به جاده باشد.

مجوز بنز برای استفاده در بیش از ۱۳ هزار کیلومتر اتوبان‌ در آلمان صادر شده است. بنز می‌گوید برای استفاده از این سیستم از دولت‌های آمریکا و چین هم تقاضای مجوز کرده است.

قرار است این سیستم که نامش "درایو پایلوت" است سال آینده در کلاس S و مدل الکتریکی EQS بنز نصب شود. درایو پایلوت با فشار دکمه‌ای روی فرمان فعال می‌شود و ماشین را تا سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت کنترل می‌کند.

سیستم خودران با فشار دادن دکمه‌ای روی فرمان فعال می‌شود

 

سیستم خودران با فشار دادن دکمه‌ای روی فرمان فعال می‌شود

این سیستم می‌تواند به اتفاق‌های غیرمنتظره واکنش نشان دهد و در صورتی که ببیند برای ادامه حرکت به راننده نیاز است، به او هشدار می‌دهد. راننده هنگام فعال بودن سیستم می‌تواند از طریق نمایشگر ماشین فیلم تماشا کند، ایمیل بنویسد و بخواند یا از اینترنت خرید کند.

خودروسازان و شرکت‌های فن‌آوری برای رسیدن به سطوح بالاتر خودران به شدت در حال رقابتند. در حال حاضر نزدیک‌ترین سیستم به درایو پایلوت، سیستم خودران تسلا است که در آن راننده می‌تواند در ترافیک دستش را از روی فرمان بردارد. با این حال این سیستم در طبقه‌بندی دولت آلمان در سطح ۲ طبقه‌بندی شده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.