رفتن به محتوای اصلی

دردسر مهدوی کیا بر سر پرچم اسرائیل و یادداشت احمد زید ابادی
23.12.2021 - 00:13

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار در یادداشتی تلگرامی با عنوان «بازارگرمی پوچ!» نوشت:

چند روزی است مهدی مهدوی‌کیا در صدر اخبار سیاسی ایران قرار گرفته است. با خود اندیشیدم که چه کارِ محیرالعقولی در حوزۀ سیاست از این فوتبالیست مشهور کشورمان سر زده که در این سطح، بازتاب یافته است؟

در واقع هیچ کاری! او در بازی فوتبال ستارگان جهان، پیراهنی به تن کرده که نقشۀ کشورهای عضو فیفا از جمله اسرائیل هم روی آن منقوش بوده است.

نقشۀ کشورها بر روی آن پیراهن به قدری ریز است که گمان نمی‌کنم بدون استفاده از ذره‌بین برای یک چشم معمولی قابل رؤیت باشد! حالا اینکه چه کسانی با چه سماجتی، ذره‌بین به دست در پی کشف نقشۀ اسرائیل بر روی آن پیراهن برآمده‌اند تا برای یک فوتبالیست شهیر ایرانی، مسئله و دردسر ایجاد کنند، خود از جمله حکایاتی است که در تمام این جهان فقط به برخی مسئولان کشور ما اختصاص دارد!

اینکه جمهوری اسلامی موجودیت اسرائیل را به رسمیت نشناسد و یا نسبت به این شناسایی حساس باشد، یک چیز است و بزرگ‌نمایی امور جزیی و بی‌اهمیت در این باره و جنجال و غوغا بر سر آنها برای بازارگرمی‌های پوچ و خودنمایی‌های سیاسی چیز دیگر!

در حقیقت این نوع واکنش‌های سطحی و بی‌بنیاد، نوعی منحرف کردن اذهان عمومی از واقعیتِ سیاست اشغالگری اسرائیل در کرانۀ باختری و لوث کردن اصل ماجراست. از قضا این گونه رفتارها بزرگترین سود تبلیغاتی را نصیب اسرائیل می‌کند و به خلاف تصور کسانی که به اینگونه موضوعات دامن می‌زنند، واکنش‌هایی از این قبیل، حساسیت افکار عمومی ایرانیان را در مورد مسئلۀ فلسطین بالا نمی‌برد؛ بلکه دقیقاً به عکس، از آنها در این زمینه به شدت حساسیت‌زدایی می‌کند! اگر کسانی به این نکته باور ندارند، در کوچه و خیابان محلۀ خود قدمی و با مردمی عادی در این مورد گپی بزنند تا عمق ماجرا نزدشان عیان شود.

افزون بر این، فلسطینی‌ها که خود نخستین قربانی اشغالگری اسرائیل و با آن در حالِ جدال و منازعه‌اند، هیچگاه درگیری خود با آنها را به این امور جزیی و بی‌اهمیت تقلیل نمی‌دهند. از همین رو، تیم‌های فلسطینی حتی از انجام مسابقه با تیم‌های اسرائیلی نیز ابایی ندارند و بعضاً از آن برای زنده نگه داشتن مسئلۀ فلسطین در افکار عموم جهان بهره می‌گیرند.

با این وضع، دست از سر مهدی مهدوی‌کیا بردارید!

دردسر مهدوی کیا بر سر پرچم اسرائیل/ به مهدوی کیا حمله کنید، این بار دولت هیچکاره است!
تصویر پرچم اسرائیل بر لباسی که مهدی مهدی کیا در یک مسابقه دوستانه بر تن کرده بود، حاشیه ساز شد و همه علیه او موضع گرفتند. نکته جالب درباره حمله به مهدوی کیا این بود اگر این اتفاق در دولت روحانی افتاده بود، آنها اکنون وزیر ورزش و رئیس جمهور را به مجلس می‌کشاندند و دولت را زیر ضرب می‌بردند اما چون این اتفاق در دولت همسو با آنها رخ داده، نقد آنها کاملا شخصی شده و تنها «مهدی مهدوی کیا» را نشانه رفته است.

Missing media item.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.