رفتن به محتوای اصلی

کودکان مشهد در معرض بحران سویه اُمیکرون
27.12.2021 - 20:35

هنوز کیت تشخیص سویه اُمیکرون را نداریم

 غلامرضا خادمی رئیس بخش مراقبت‌های ویژه کودکان بیمارستان اکبر مشهد، از خطر ابتلای کودکان مشهد به سویه اُمیکرون گفت. وی تأکید کرد که بدلیل نبود کیت مخصوص تشخیص بیماری، هنوز نمی‌توانند در مورد این موضوع با قطعیت سخن بگویند. اما پزشکان شهر با توجه به تجربه و سابقه‌ای که در پیک‌های قبلی این بیماری داشته‌اند، وجود سویه اُمیکرون را منتفی نمی‌دانند.

وی تأکید نمود که پزشکان حاضر در صحنه احتمال زیاد می‌‌دهند ویروسی که کودکان مشهد به آن مبتلا شده‌اند همین سویه اُمیکرون باشد.

خادمی تصریح کرد که اکنون این ویروس در شهر مشهد حضور دارد. اما لازم است که کیت‌های تشخیص آن هرچه زودتر وارد شود تا بتوان تشخیص درست‌تری از بیماری ارائه داد. از گوشه و کنار دنیا اطلاعاتی می‌رسد که علائم تنفسی در برخی از بیماران دیده شده است. اما به طور کلی‌تر باید گفت که اطلاعات موجود در خصوص سویه اُمیکرون ناکافی است. اگرچه گفته می‌شود این ویروس علائم جدی ندارد، اگرچه گفته شده این ویروس ضعیف‌تر از سویه‌های قبل است. اما تجربه نشان داده که سرعت انتشار آن فوق‌العاده بالا است.

این پزشک اطفال می‌گوید: «شهر مشهد درحال حاضر به شدت درگیر یک بیماری ویروسی قوی است. این بیماری علائمی بین آنفولانزا و سرماخوردگی دارد. از طرفی هم سرع شیوع آن بالا است.  خصوصا که بسیاری از کودکان شهر مشهد به آن مبتلا شده‌اند. این بیماری برای بزرگ‌سالان نیز خطراتی در بردارد. هرچند که سرعت ابتلای آن خفیف‌تر می‌باشد.»

بیشتر کودکان در مدرسه مبتلا شده‌اند

دکترخادمی در پاسخ به این سوال که با توجه به شیوع این ویروس موافق تعطیلی مدارس است یا خیر، گفت:

«از ابتدا با بازگشایی مدارس موافق نبودیم. اکثر کودکانی که به ما مراجعه می‌کنند، در مدرسه به این بیماری مبتلا شده‌اند. هنر مسئولین و تصمیم‌گیرندگان دولتی این باید باشد که با پیشگیری از گسترش این بیماری جلوگیری کنند. تدابیری که برای تدریس حضوری در مدارس اندیشیده شده چنین پیامدهایی را داشته است.

وضعیت به گونه‌ای است که از حدود ۲۰ بیماری که فقط به مطب من مراجعه می‌کنند، ۱۶ نفرشان علائم سرماخوردگی دارند. علائمی که با سویه اُمیکرون مشابه هستند. مانند: گلو درد، سرفه، شکم درد، اسهال و استفراغ. بهترین راه مقابله با این بیماری پیشگیری است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران کارگر
برگرفته از:
سایت ایران کارگر
سایت ایران کارگر

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.