رفتن به محتوای اصلی

گربه چینی، موش های ایرانی و انیرانی!
28.12.2021 - 13:17
 
چین قحطی زده مایو را گربه های تنگ شایو پینگ از فقر و گرسنگی نحات دادند و آنرا به ابرقدرت امروزی بدل کردند. "تنگ" به گربه هایش گفت که رنگشان اصلا مهم نیست، فقط باید موش بگیرند و ضمنا یادشان باشد : هر کس به بچه گربه ها شیر بدهد، مادرشان است!
گربه ها پند پیرشان را به گوش گرفتند. کتاب سرخ را بوسیدند و کنار گذاشتند. سر به صحرای جهان زدند تا موش بگیرند. گاه عشوه آمدند و سگ ها را فریفتند، گاه آرام خزیدند ، چریدند و فربه شدند. وقتی پایشان به خاورمیانه رسید، بوی نفت و باروت گیج شان کرد و با دیدن موش های چاق و چله ایرانی و عربی، خود را در بهشت خدا حس کردند. بخصوص وقتی دیدند که این موش ها، برای همدیگر شاخ و شانه می کشند و به یکدیگر چنگ و دندان نشان می دهند، از شادی پر در آوردند. آنها فهمیدند که نفت همانی است که در زبان چینی "شیر موش" حوانده می شود و موش را هم می توان دوشید. پس شروع کردند بجای خوردن موش ها، تیغ به دست شان بدهند و نفت شان را بدوشند. بدین گونه شد که گربه سیاه به سراغ عمو بن سلمان رفت، با او قرار داد استراتژیک بست و موشک بالستیک بدستش داد تا با آن به ملاج موش ایرانی بکوبد و گربه سفید هم از طریق پسر عمو " کیم جونگ اون" همان موشک را به چند برابر قیمت، به موش خرفت ایرانی رساند تا با آن ماکت دست سار نیرو گاه اتمی دشمن را بزند و خرکیف بشود!
گربه های چینی، در کتاب های قصه بابا بزرگ تنگ خوانده بودند که چرب ترین شیر دنیا شیری است که بوی باروت و نفت بدهد و هر جا موشهای احمق به جان هم می افتند، باید وسط ایستاد، دست نوازش به سر هر دو کشید، تیغ به دست هر دو داد و "عدالت سرخ" را در تسلیح طرفین رعایت کرد. " تنگ" این ها را از پیشگامان انگلیسی خود آموخته بود و می دانست که در میان دولت های جهان فقط منافع راست می گویند و دوست و دشمن ابدی وجود ندارد .

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.