رفتن به محتوای اصلی

ایران: با حسن نیت طرفین توافق «شدنی» است
28.12.2021 - 23:13

 

ایران و روسیه گفتگوهای هسته‌ای وین را مثبت ارزیابی می‌کنند درحالی که کشورهای غربی از پیشرفت کند گفتگوها نگرانند.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز سه شنبه گفتکه  «در صورتی که طرفین گفتکوها حسن نیت نشان بدهند رسیدن به توافق در آینده نزدیک امکان‌پذیر است.»

میخائیل اولیانوف، مذاکره کننده ارشد روسیه، نیز از «پیشرفت انکارناپذیر» مذاکرات یکی از کارگروه‌ها در هشتمین دوره مذاکرات خبر داد.
به گزارش رویترز، گفتگوهای غیرمستقیم میان ایران و ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه در وین از سر گرفته شد. تهران بر لغو تحریم‌های آمریکا تاکید دارد.
ایران می‌گوید که پیش از هرگونه گامی در بخش هسته‌ایِ مذاکرات، باید تحریم‌های آمریکا لغو شود؛ اما طرف‌های غربی بر این نکته مصرّند که گام‌های هسته‌ای و تحریم‌ها باید با یکدیگر متوازن باشند.

حسین امیرعبداللهیان در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های دولتی ایران گفتگوهای وین را در مسیر خوبی ارزیابی کرد و گفت: «اگر طرف‌های مقابل با حسن نیت به مذاکرات در مرحله کنونی ادامه دهند دست یافتن به توافق خوب برای همه طرف‌ها شدنی است و این هدف را می‌توانیم محقق کنیم»
وزیر خارجه ایران افزود: «اگر جدیت در کنار حسن نیت در طرف‌های مقابل در مراحل آینده مذاکرات دیده شود رسیدن به توافق زود و در آینده نزدیک هم متصور است.»
فرانسه، آلمان و بریتانیا روز سه شنبه ۲۸ دسامبر (۷ دی) در بیانیه‌ای اعلام کردند که در دور گذشته پیشرفت‌های فنی به دست آمده است و طرف‌ها اکنون باید به طور کامل بر روی موضوعات کلیدی باقی مانده، بويژه مسئله هسته‌ای و تحریم‌ها، تمرکز کنند.
این سه کشور با تاکید بر این که در پی تعیین «ضرب‌الاجل ستاختگی» نیستند اعلام کردند که برای رسیدن به یک توافق نه چند ماه بلکه چند هفته بیشتر زمان باقی نیست.
این بیانیه افزوده است: «برای ما روشن است که به نقطه‌ای نزدیک شده‌ایم که شدت یافتن برنامه هسته‌ای ایران برجام را به طور کامل فرومی‌پاشاند.»
این سه کشور اروپایی با تاکید بر اینکه زمان اندکی باقی است تأکید کرده‌اند هیات‌های این سه کشور با سرعت و با حسن نیت برای دستیابی به توافق کار می‌‌کنند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.