رفتن به محتوای اصلی

وضعیت بکتاش آبتین، شاعر و فیلمساز زندانی همچنان وخیم است
07.01.2022 - 07:55

کانون نویسندگان ایران اعلام کرد با گذشت چند روز از کمای مصنوعی، بهبودی در وضعیت بکتاش آبتین، شاعر، فیلمساز و عضو زندانی کانون نویسندگان حاصل نشده و عفونت ریه بر وخامت حال او افزوده است.کانون، روند پرونده‌سازی تا کمای مصنوعی آبتین را گواه نقش مستقیم حکومت در شرایط کنونی او خواند.

در گزارش جدید کانون نویسندگان از وضعیت بکتاش آبتین آمده است که کادر درمان تلاش‌ دارند که علاوه بر کنترل نوسان سطح اکسیژن خون که در بعضی ساعت‌ها به حدود ۵۰ می‌رسد، عفونت را نیز کنترل کنند و اجازه ندهند با توجه به‌ بالا رفتن سدیم، آسیبی متوجه کلیه‌های آبتین شود.

این گزارش افزود که عصر پنج‌شنبه ۱۶ دی ماه، سطح اکسیژن خون آبتین به ۷۵ رسید و کادر درمان امیدوارند که در روزهای آتی کمتر با افت اکسیژن مواجه شوند.

کانون نویسندگان با اشاره به اینکه بکتاش آبتین از ۱۱ دی ماه برای ادامه‌ درمان در وضعیت کمای مصنوعی قرار گرفته است، اضافه کرد که این شاعر و فیلمساز زندانی از ۱۲ آذر ماه با علائم کرونا به بهداری زندان اوین مراجعه کرده بود اما تنها پس از وخامت حالش به بیمارستان طرف قرارداد زندان منتقل شد و خانواده و وکیل آبتین یک هفته پس از آن توانستند برای او از زندان مرخصی استعلاجی بگیرند و او را که در وضعیتی وخیم قرار داشت به بیمارستان دیگری منتقل کنند.

در گزارش کانون نویسندگان تاکید شده است روندی که آبتین از ابتدای پرونده‌سازی حکومت، زندانی شدن تا کمای مصنوعی طی کرده است، گواه روشن نقش مستقیم حکومت در شرایط کنونی او است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.