رفتن به محتوای اصلی

نابودی نهاده‌ های دامی در بنادر کشور+فیلم
07.01.2022 - 21:19

محمدصالحی،  جمعه ۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۰، در جلسه علنی مجلس خبر از افزایش قیمت سرسام‌آور نهاده‌های دامی داد. وی گفت: «وضع نهاده‌های دامی در سطح کشور نامناسب است. این روزها با قوت گرفتن بحث حذف ارز ترجیحی ، نرخ این محصولات از ۷ ‌هزار به ۱۱ ‌هزار تومان افزایش یافته است. یکی از کالاهایی هم که از این به بعد مشمول ارز ترجیهی نمی‌باشد، نهاده‌های دامی است.» صالحی از دولت و مجلس خواستار آن شد که تدبیری برای آن بیندیشند.

تعطیلی صدها مرغ‌داری و دامداری بدلیل نبود نهاده‌های دامی

صنایع مرغ‌داری و دامپروری کشور شدیدا وابسته به واردات این محصول می‌باشند. به‌ طوریکه در سال گذشته صدها مرغداری بدلیل نبود نهاده‌های دامی تعطیل شدند. دامپروری‌ها که در تولید گوشت فعال هستند، یکی پس از دیگری در حال کشتار یا فروش دام‌هایشان می‌باشند. چنین شرایط وخیمی بدلیل نبود علوفه و نهاده‌های دامی است. اما مشاهده می‌شود که عدم ترخیص این محصول از بنادر کشور، موجب نابودی نهاده‌ های دامی در میزان بالا شده است.

ابودی نهاده‌ های دامی بدلیل سودای سود بیشتر

نابودی نهاده‌ های دامی در بنادر کشور

هزاران هزار تن از محصولات نظیر سویا، ذرت، جو و دیگر مواد اصلی نهاده‌های دامی، در بنادر کشور دپو شده‌اند. وارد کنندگان که از شرکت‌های خصولتی و یا نهاده‌های دولتی می‌باشند، فقط بدنبال سود بیشتر از واردات این محصول می‌باشند.

این محصول بدلیل آنکه از نیازهای اساسی کشور و محصولی پایه برای تولید گوشت کشور است، مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی بود. هزاران هزار تن از انواع این محصول در سالهای‌ گذشته وارد شد و در بنادر کشور دپو شده بود. وارد کنندگان با سودای سود بیشتر، این محصول را به‌طور قطره‌ای در کشور توزیع می‌کردند. این  امر سبب شد که قیمت این محصول چندین برابر افزایش یابد. نایابی و قیمت گران نهاده‌های دامی در سال گذشته موجب ورشکستگی و از دور خارج شدن صدها مرغ‌داری در سطح کشور شد. وارد کنندگان حاضر به نابودی نهاده‌ های دامی در بنادر می‌باشند، اما حاضر نیستند که قیمت آن پایین بیاید.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران کارگر
برگرفته از:
سایت ایران کارگر
سایت ایران کارگر

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.