رفتن به محتوای اصلی

تجمع اعتراضی فرهنگیان شاغل و بازنشسته در سراسر ایران
13.01.2022 - 11:04

 

 

معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته ایران در ادامه اعتراض‌های خود در ماه‌های اخیر، روز پنجشنبه ۲۳ دی‌ماه، نیز در سراسر ایران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

گزارش‌ها حاکی از آن‌ است که تجمع اعتراضی معلمان در برخی شهرها با حضور گسترده نیروهای انتظامی برگزار شد. همچنین ماموران امنیتی حکومت ایران در اهواز، پیروز نامی، دبیر هیئت‌مدیره کانون صنفی معلمان استان خوزستان، و تعدادی دیگر از معلمان را دستگیر کردند و به مکان‌های نامعلومی بردند.

در بوشهر نیز تجمع اعتراضی معلمان با ممانعت و تهدید نیروهای امنیتی مواجه شد. آنان با حمله به معلمان معترض، محمد ملاکی، عضو هیئت‌مدیره کانون صنفی معلمان بوشهر، و محسن عمرانی، یکی دیگر از فعالان صنفی، را بازداشت کردند.

بر اساس اعلام شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان، فرهنگیان معترض در تجمع روز پنجشنبه، با بالا بردن قلم‌هایشان شعارهایی مثل «قلم سلاح من است»، «قلم بر تفنگ پیروز است» و «معلم به پا خیز» سر دادند.

فرهنگیان شاغل و بازنشسته در تجمع‌ اخیر، به «اجرای ناقص رتبه‌بندی معلمان»، «بی‌توجهی به لایحه همسان‌سازی» و «فراموش‌ شدن ماده ۶۴ قانون مدیریت خدمات کشوری» اعتراض کردند.

آنان همچنین خواستار «استخدام معلمان خرید خدمات آموزشی»، «آموزش رایگان»، «تجهیز مدارس»، «اجرای عدالت آموزشی»، «طراحی مناسب کتاب‌های درسی» و «آزادی معلمان زندانی» شدند.

فرهنگیان شاغل و بازنشسته ایران در پایان تجمع اعتراضی روز پنجشنبه با صدور قطعنامه‌ای، اعلام کردند: «با تورم افسارگسیخته‌ای که معیشت عامه مردم را به خطر انداخته، ترمیم حقوق کارمندان از ابتدایی‌ترین وظایف دولت‌ها است. با وجود‌‌ این، لوایحی چون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، رتبه‌بندی معلمان و قانون مدیریت خدمات کشوری تا این زمان یا اجرا نشده است یا به شکلی ناقص اجرا شده و هیچ تغییری در معیشت فرهنگیان ایجاد نکرده است.»

فرهنگیان ایران در ادامه این قطعنامه در مورد «بی‌توجهی حاکمیت» به امر آموزش و «عملکرد غیرقابل‌ قبول دولت و مجلس در قبال جامعه فرهنگیان» هشدار دادند و اعلام کردند: «بازنشستگان آموزش‌وپرورش با سرکوب معیشت و سلامت و منزلت روبرو شده‌اند و برای امرارمعاش حداقلی تمام سنوات بازنشستگی آن‌ها صرف اشتغال در مشاغلی نامرتبط می‌شود و این تعرضی آشکار به زندگی کسانی است که باید زندگی خود را در امنیت و آرامش ادامه دهند.»

معلمان ایران با اشاره به «طبقاتی کردن امر آموزش»، تاکید کردند که پیامدهای آن همه بخش‌های جامعه را درگیر می‌کند و با «سیاست‌های حاکمیت در کالایی کردن آموزش» و «تعرض به سفره مردم» اصل ۳۰ قانون اساسی به «محاق» رفته است.

آنان همچنین به حاکمان هشدار دادند: «هیچ بهانه‌ای اعم از تحریم، به خطر افتادن امنیت ملی، زمینه برای سوءاستفاده بیگانگان و معاندان و بهانه‌هایی ازاین‌دست برای هیچ شخصی پذیرفتنی نیست، چراکه دست غارتگران و متجاوزان به حقوق ملت برای آحاد جامعه به‌ویژه فرهنگیان کاملا رو شده است.»

فرهنگیان شاغل و بازنشسته سراسر ایران در پایان نیز اعلام کردند که تا «حصول نتیجه» به اعتراض ادامه می‌دهند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.