رفتن به محتوای اصلی

اعتصاب غذای منوچهر بختیاری و انتقال او به سلول انفرادی
15.01.2022 - 23:26
 
 

او در این نامه خطاب به دادستان محترم انقلاب اسلامی شهرستان کرج نوشته است: "به استحضار عالی می رساند اینجانب منوچهر بختیاری پدر جانباخته راه میهن در اسارت عاملین و قاتلین جنایت آبان ۹۸ مغضوب گردیده چرا که در نظام جمهوری اسلامی دادخواهی و خونخواهی جرم است، فریاد دادخواهی باید خفه شود، لذا با دستور، بدون تفهیم اتهام، بدون اعلام تاریخ دادگاه، بدون اخذ وکیل، طی حکمی ظالمانه و جابرانه قاضی به مدت سه سال و نیم حبس محکوم نمودند، تا دادخواهی پدر تظلم خواه را خاموش کنند. ولی دستور دهندگان و انجام دهندگان این جنایت مطمئن باشند به زودی در دادگاه ملت ایران محاکمه و به سزای اعمال خویش خواهند رسید."


 

خبرگزاری حقوق بشری هرانا خبر می دهد که آقای بختیاری اعتصاب غذای خود در ندامتگاه مرکزی کرج را از روز سه شنبه هفته پیش شروع کرد و یک روز بعد به سلول انفرادی منتقل شد.

منوچهر بختیاری روز نهم اردیبهشت‌ توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت شد و در تیر ماه همان سال به سه سال و نیم زندان محکوم شد.

آقای بختیاری بعد از کشته شدن پسرش پویا، بارها در مصاحبه با رسانه های خارجی خواستار مجازات آمرین قتل پسرش شده بود. دستگاه های قضایی در ایران هرگز کسی را در ارتباط با قتل پویا بختیاری یا سایر متعرضان در آن سال متهم یا محاکمه نکرده اند.

پویا بختیاری ۲۷ ساله روز ۲۵ آبان ۹۸ درحالی که با خواهر و مادرش در دومین روز اعتراضات ضددولتی شرکت کرده بود در فاز ۴ مهرشهر کرج در اثر اصابت گلوله به سر کشته شد. بسیاری از معترضان در آن سال به ضرب گلوله به سر یا سینه به قتل رسیدند.

منوچهر بختیاری پیش از بازداشت در اردیبهشت ماه در موارد دیگری هم بازداشت شده بود.

از جمله به گزارش هرانا در ۱۸ فروردین‌ماه در تجمعی در مزار سردار اسعد بختیاری، از مشروطه خواهان ایرانی، به همراه خانواده برخی از کشته شدگان اعتراضات مردمی و تعدادی از فعالان مدنی در اصفهان بازداشت و مدتی بعد آزاد شد.

او همچنین در تاریخ ۲۳ تیر سال ۹۹ هنگام بازگشت از کیش به تهران، توسط ماموران امنیتی در فرودگاه بازداشت و روز ۱۵ آذرماه ۹۹ با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

اعتراضات سال ۹۸ در روز جمعه ۲۴ آبان، در پی افزایش قیمت و سهمیه بندی ناگهانی بنزین، شروع شد و دامنه آن به سرعت گسترش یافت. ماموران امنیتی در موارد متعددی به روی معترضان آتش گشودند و بسیاری را کشتند.

عفو بین الملل کشته شدن دست کم ۳۰۴ نفر را تایید کرد اما می گوید آمارها احتمالا بیش از این است. خبرگزاری رویترز هم در گزارشی اختصاصی در آن سال به نقل از منابع دولتی در ایران شمار کشته شدگان اعتراضات را حدود ۱۵۰۰ نفر اعلام کرد و همچنین از دستور رهبر ایران برای پایان دادن به اعتراضها "به هر شکل ممکن" خبر داد.

هزاران نفر نیز در جریان اعتراضات بازداشت شدند و گزارش های متعدد حاکی از بدرفتاری با بازداشتی‎ها بوده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.