رفتن به محتوای اصلی

پیام سایت خامنه‌ای به ایرانیانی که می‌گویند دوره پهلوی دلبر بود و دوره انقلاب دیو
15.01.2022 - 23:43

هفته نامه اینترنتی خط حزب‌الله که توسط دفتر نشر آثار رهبر جمهوری اسلامی منتشر می‌شود، در گزارشی نوشته که برخی با انتشار گزارش‌ها و مطالب متعدد در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها می‌گویند «دودمان پهلوی» دلبر بوده ولی انقلاب اسلامی دیو است و اگر در این جنگ تبلیغاتی خوب عمل نشود،‌ جریان انقلابی ضربه خواهد خورد.

این نشریه همچنین با انتقاد از انتشار عکس‌ها و گزارش‌های مختلف درباره شرایط اجتماعی ایران در دوره پهلوی نوشته است که این گزارش‌ها که «ظاهرا نمایــی جــذاب و دلنشــین از شــهرهای آن روزگار» را نشان می‌دهد، «تقطیع‌شده» است و با این هدف که «شــرایط رفــاه و آرامش و پیشــرفت درآن دوران را القاءکند»، منتشر می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است که انقلاب سال ۵۷ با « ۶۶۰۰ شهید» به پیروزی رسید ولی در یک جنگ تبلیغاتی گفته می‌شود که «اساسا ضرورتی برای انقلاب وجود نداشت». گفتنی است در مقدمه قانون اساسی جمهوری اسلامی نوشته شده است که انقلاب سال ۵۷ با ۶۰ هزار شهید به پیروزی رسید که این آمار حدود ۹ برابر آمار سایت خامنه‌ای است.

در بخش دیگری از گزارش نشریه خط حزب‌الله آمده است که نسل جوانی که اکنون در ایران زندگی می‌کند «خفقان و شرایط ســخت آن دوران را از نزدیک لمس نکرده» است و بر همین اساس تاکید شده است که برای ضربه نخوردن جمهوری اسلامی در این شرایط «فعالیت جبهــه مؤمــن انقلابــی در مقابــل جریــان تحریف انقــلاب نیازمنــد تقویــت اســت».

در سال‌های اخیر مقام‌های حکومت ایران هشدارهای جدی‌تر درباره گزارش‌های متعددی که درباره دوران پهلوی منتشر شده، مطرح کرده‌اند.

به تازگی رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران، گفت ۵۰ میلیون نفر از مردم ایران از فعالیت‌های روحانیت علیه حکومت پهلوی «اطلاعاتی ندارند» و «به دلیل عدم آگاهی» برخی فیلم‌های مربوط به دوره پهلوی را باور می‌کنند.

future.jpg

او نیز این فیلم‌ها را «تقطیع‌شده و تحریف‌شده» خواند و گفت این فیلم‌ها برای این پخش می‌شود که «به مردم القا کند که انقلاب مردم ایران اشتباه بود».

سخنگوی سپاه پاسداران آذرماه سال ۹۸ هم اظهارنظری مشابه کرده بود و گفته بود ۴۰ میلیون نفر از مردم ایران درباره دوره پهلوی را «درک و لمس نکرده‌اند» و جمهوری اسلامی نتوانسته درباره حکومت پهلوی آگاهی‌بخشی کند و نسل جوان در ایران «دچار شک شده است».

ابراز نگرانی‌های مقام‌های سپاه پاسداران در سال‌های اخیر پس از اینکه در جریان اعتراض‌های خیابانی ایران،‌مردم معترض شعارهایی در حمایت از دوره پهلوی سر داده‌اند، افزایش یافته است.

این شعارها در جریان اعتراض‌های آبان سال ۹۸ نیز شنیده شد و علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در واکنش به آن گفت اعتراض‌های اخیر با تشویق خانواده پهلوی و سازمان مجاهدین خلق صورت گرفته است.

56565.jpg

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
رادیو فردا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.