رفتن به محتوای اصلی

دانمارک دیروز در" کرونا" رکورد زد !
17.01.2022 - 17:38
برگردان:
کیانوش توکلی

 موسسه سرم دانمارک  (SSI)  روز دوشنبه  نشان  اعلام کرده اند که  در  24 ساعت گذشته؛  28780 مورد دیگر ابتلا به کرونا در دانمارک  ثبت شده است.هم اکنون ۸۰۲ نفر مبتلا به کرونا در یکی از بیمارستان های کشور بستری هستند. این تعداد؛  بالاترین رقم در زمستان امسال  است.11 فرد مبتلا دیگر جان خود را از دست داده اند. این تعداد کل قربانیان را به 3505 نفر می رساند.

نمونه‌های مثبت کرونا در بین 170095 نمونه  تست pcr یافت شد. این تعداد کرونای مثبت  بالای 16.9 درصد  از میان تست شدگان را نشان  می دهد. این بدان معناست که تقریباً هر ششم نفری که آزمایش داده اند، نتیجه آزمایش یک نفر کرونای مثبت بوده است.

علاوه بر آزمایشات PCR ( پی سی آر)  ،همچنین از 230663 نفر هم  آزمایش آنتی ژن گرفته شده است - که به عنوان آزمایش سریع نیز شناخته می شود - اما به دلیل عدم اطمینان زیاد در ارقام عفونت بالا  گنجانده نشده است.

در 24 ساعت گذشته بعلاوه در بین مبتلایان به کرونا  1815نفر  مورد عفونت مجدد وجود دارد. اینها افرادی هستند که حداقل یک بار قبلاً به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

تعداد کل بیماران بستری با 68 نفر به 802 نفر افزایش می یابد. این بیشترین تعداد بیماران بستری در زمستان امسال است. این تعداد شامل افرادی می شود که با و به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند.

به گفته هنریک نیلسن، پروفسور و پزشک ارشد گروه بیماری‌های عفونی در بیمارستان دانشگاه آلبورگ، دانمارک در حال حاضر می‌تواند در صدر این موج اپیدمی از نظر تعداد بیماران بستری باشد.

او این موضوع را بر این اساس استوار می کند که افزایش زیاد تعداد پذیرش از پاییز و کریسمس به تدریج کاهش یافته و اکنون در سطح 700 تا 800 پذیرش ثابت مانده است.

- اگر از قوانین ریاضی اپیدمی پیروی کنیم، به این معنی است که وقتی افزایش در طول هفته ها دیگر کاملاً مشخص نیست، ما در اواسط ژانویه در اوج این موج هستیم.

- سپس می توانیم کمی صبر کنیم که شروع به سقوط کند. هنریک نیلسن می گوید، پیشنهاد من این است که در ژانویه شروع به سقوط کند و در هفته های آینده بی سر و صدا تعداد بیماران بستری کم و در فصل بهار کمتر خواهد شد.

از 802 نفر بستری شده در روز دوشنبه 17 ژانویه ، 52 نفر در بخش های مراقبت ویژه کشور بستری هستند. یعنی هفت نفر کمتر از یکشنبه.

37 بیمار بستری برای تنفس نیاز به کمک دارند و به دستگاه تنفسی متصل هستند. یعنی چهار تا کمتر از یکشنبه.

بیشترین تعداد بستری شده تا کنون در طول این اپیدمی مربوط به 4 ژانویه 2020 بوده است. در اینجا 964 نفر به دلیل کرونا در بیمارستان بستری شده اند.

11 فرد مبتلا دیگر جان خود را از دست داده اند. این تعداد کل قربانیان را به 3505 نفر می رساند.

در 24 ساعت گذشته 20 هزار و 681 نفر سومین تزریق واکسن را دریافت کردند. به طور کلی، 57.1 درصد از جمعیت اکنون می توانند خود را واکسینه مجدد کنند.

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
رسانه های دانمارک

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.