رفتن به محتوای اصلی

تخلف دستگاه اتوما ت قهوه و گدایان دانمارکی که از طریق mobilepay کمک دریافت می کنند
02.02.2022 - 12:29
ترجمه و تلخیص:
کیانوش توکلی

دانمارکی ها برخلاف المانی از پول نقد چندان استفاده نمی کنند در برخی فروشگاهها وقتی خریدار از پول نقد استفاده می کند، در ذهن بسیاری؛   پول نقد را حاصل "کار سیاه " می پندارند .  " گدایان"  دانمارک  هم به  دلیل "بی پول"  بودن مردم؛  روی  تکه مقوایی نوشته اند:" کمک خود را از طریق موبایل پی mobilepay  بدهید " چون واقعا در جیب دانمارکی حتی پول خرد پیدا نمی شود . با این وجود  قانونی در این کشوروجود دارد  اگربنگاههای  تجاری دانمارکی در فاصله زمانی شش صیح تا ده شب  وجه نقد نپذیرند؛ عملی غیرقانونی مرتکب شده اند.این همان چیزی است که قانون پرداخت ها می گوید و به همین دلیل است که  کمیته مصرف کننده  شکایتی علیه کافه های زنجیره ای کپنهاگ Original Coffee  به پلیس گزارش کرده است.

این اتفاق پس از آن رخ داد که برخی از مشتریان زنجیره ای به کمیته مصرف کننده ها شکایت کرده اند که دستگاه اتومات  به آنها اجازه پرداخت نقدی را نمی دهد.

دلیل اش  هم این بود که کافه پول خرد نداشت و به دلیل سرقت پول و یا بیماری کرونا پول نقدی دریافت نمی کرد. مدیر "اورجینال قهوه " همچنین به بازپرس مصرف کننده اطلاع داده است که تصمیم به حذف پول نقد برای کاهش خطر ابتلا به عفونت در ارتباط با همه گیری کرونا گرفته شده است.

با این حال، هم آن دلایل  توسط بازرس مصرف کننده  رد شده است:

 بر طبق قانون ، کلیه بنگاهها و موسسات دانمارکی موظف اند  پرداخت نقدی را هم  بپذیرند، مگر اینکه  فقط سلف سرویس وجود داشته باشد یا آنلاین خرید انجام شود.  آنها در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گویند که شرکت‌ها نمی‌توانند قانون نقدینگی را به دلیل ترس از سرقت، کرونا یا دلایل دیگر لغو کنند. اورجینال قهوه متعاقباً اعلام کرد که در آینده پرداخت نقدی را می پذیرد.

این مورد اولین موردی نیست که به پلیس گزارش شده است . یک  همبرگر فروشی زنجیره ای  که اکنون ورشکسته شده است و همچنین یک بستنی فروشی نیز پس از اطلاع مشتریان مبنی بر اینکه فقط می توانند از کارت های پرداخت استفاده کنند، توسط بازرس مصرف به پلیس گزارش شده است.  تعدادی از رستوران ها هم  که همین رویه را دنبال می کردند با توبیخ آزاد شدند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
رسانه های دانمارک

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.